Re: Belevenissen op de ST2(s)
Geplaatst: 24 mei 2018, 20:25
Sensor bleek inderdaad niet goed te functioneren, morgen wordt er een nieuwe TMM op gezet... wat zal de eigenaar opkijken als zijn/haar paradepaardje opeens ballen heeft.
Onafhankelijk forum voor Speed Pedelec rijders.
https://www.speedpedelecreview.com/forum/
Ik krijg toch steeds meer de indruk dat er grote verschillen zitten tussen onze fietsen. Ik rij nooit meer dan met 50%. Op stand 3 zet ik hem zelfs terug naar resp. 25% niet te warm en moe en 50% warm weer en/of moe. Hij reageert anders veel te heftig en onder het rijden zie ik anders veel te veel "max" op de OMNI.Tomasj schreef: ↑23 mei 2018, 20:00Ik denk dat dit bij mij vooral te maken heeft met het feit dat ik graag met grote cadans rondrijd (> 90 rpm).Stromeur schreef: ↑22 mei 2018, 23:49Hier ook zo. Op 100% reageert de Stromer veel te heftig. Ik kan dan niet "normaal" optrekken, want de Stromer wil er meteen bij het eerste zetje onder me vandoor. 70% voelt voor mij persoonlijk het meest natuurlijk. Wat het natuurlijk niet is, want ik rij met motor-ondersteuning, maar toch is het zo..
Vandaag trouwens een eerste klein probleempje gehad: sleutel blokkeerde in slot (bij uitnemen batterij).
Ik heb hem op 60 % gezet. Ik zie eigenlijk nooit MAX staan in mijn display. (ook niet als ik 47-48 km rijd)Ik krijg toch steeds meer de indruk dat er grote verschillen zitten tussen onze fietsen. Ik rij nooit meer dan met 50%. Op stand 3 zet ik hem zelfs terug naar resp. 25% niet te warm en moe en 50% warm weer en/of moe. Hij reageert anders veel te heftig en onder het rijden zie ik anders veel te veel "max" op de OMNI.
Ik zie het verschil toch niet. We rijden allebei met een ST2, en vinden de fiets allebei het leukste en natuurlijkste rijden bij een koppelsensor ingesteld op 25%. Ik geraak trouwens ook zonder enig probleem aan 45km/h in die stand, maar het is dan wel nog wat werken.Elsje schreef: ↑26 mei 2018, 08:04Ik krijg toch steeds meer de indruk dat er grote verschillen zitten tussen onze fietsen. Ik rij nooit meer dan met 50%. Op stand 3 zet ik hem zelfs terug naar resp. 25% niet te warm en moe en 50% warm weer en/of moe. Hij reageert anders veel te heftig en onder het rijden zie ik anders veel te veel "max" op de OMNI.Tomasj schreef: ↑23 mei 2018, 20:00Ik denk dat dit bij mij vooral te maken heeft met het feit dat ik graag met grote cadans rondrijd (> 90 rpm).Stromeur schreef: ↑22 mei 2018, 23:49
Hier ook zo. Op 100% reageert de Stromer veel te heftig. Ik kan dan niet "normaal" optrekken, want de Stromer wil er meteen bij het eerste zetje onder me vandoor. 70% voelt voor mij persoonlijk het meest natuurlijk. Wat het natuurlijk niet is, want ik rij met motor-ondersteuning, maar toch is het zo..
Vandaag trouwens een eerste klein probleempje gehad: sleutel blokkeerde in slot (bij uitnemen batterij).
Ik lees hieronder dat er harder gereden kan worden met een hogere instelling van de koppelsensor. Bij mij maakt het niets uit zolang ik maar voldoende druk op de pedalen zet. Ik vind het persoonlijk veel natuurlijker fietsen met wat meer druk op de pedalen. Overigens heb ik een nagenoeg nieuwe koppelsensor maar de oude gaf hetzelfde rijgedrag.
Ik reed laatst op met een collega die een R&M heeft. Hij 37 km/h en lekker doortrappen en ik ernaast lekker cruisen. Als we beiden even aanzetten tijdens het fietsen zie je het enorme verschil. Er zit gewoon mega veel power in onze motoren