Belevenissen op de ST2(s)

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 27 aug 2018, 21:17
FreddyH schreef: 26 aug 2018, 20:17
J3R schreef: 19 aug 2018, 20:29 Error 210008* ONBEKEND informeren bij Stromer - graag terugkoppeling.
Error 21000C* ONBEKEND informeren bij Stromer - graag terugkoppeling.
Heb je hier al iets op terug gehoord? Ik kreeg deze net ook op mijn leen ST2s: na opladen heb ik de fiets aangezet om te controleren of de accu vol zat. Nadat ik zag dat de accu vol zat heb ik de lader eruit getrokken en kreeg ik 0x210008. Die heb ik weg gedrukt, vervolgens kneep ik de rechter rem in een kreeg ik meteen 0x21000C.

Geen idee of het kwaad kan.
Ik heb vandaag met het naar werk fietsen nergens last van gehad dus ik denk dat het wel meevalt.
Ik zou altijd even wachten met de stekker eruit trekken. Als je de fiets aanzet heeft hij even tijd nodig om op te starten.
Ik zal eens kijken wat er bij mij gebeurt als ik na het laden de fiets aanzet en dan zodra ik op het display zie dat hij 100% is direct de stekker eruit trek. Ik heb dat geloof ik nog nooit gedaan.

Vandaag na 2 weken vakantie weer gefietst. Hij ging weer als een zonnetje. Direct een avondvergadering en net op de terugweg lekker doorgeknalt op de donkere landweggetjes met mijn bouwlamp. Wat een genot. Laat die donkere dagen maar komen. :ay
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Vanmorgen tussen Bunnik en Utrecht zag ik op de parallelweg van de Koningsweg in mijn spiegel een fiets met een M99 PRO. Toen ik beter keek zag ik ook dagrijverlichting dus een ST2s. Ik reed al 45 in standje 2 dus dacht ff aanzetten tot 48 :D . Hij bleef achter mij rijden. Op een gegeven moment naderden we de gemeentegrens waar de parallelweg over gaat in een fietspad (brommers verplicht naar de rijbaan). Ik rij altijd door maar verlaag mijn snelheid daar altijd tot 30 km/h. Ik dacht toen zal mij benieuwen wat hij doet.
Helaas kwam hij er voorbij en bleef hij doorknallen op volle snelheid, even later zag ik in de verte dat hij bij de Gansstraat even een klein stukje tegen het verkeer in reed van fietspad naar rijbaan en verder reed op de rijbaan (kan daar niet anders 30 km zone) om daarna door rood licht uit beeld te verdwijnen...... Tja dit soort gasten zorgen ervoor dat keuzevrijheid voor de speed pedelec kansloos wordt. Precies het gedrag dat voor de FB en wegbeheerders de reden is om de SP niet meer toe te laten op het fietspad. Tot nu toe is Utrecht nog tolerant tegenover de SP maar hoe lang nog.... Erg jammer :bh:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

FreddyH schreef: 26 aug 2018, 20:17
J3R schreef: 19 aug 2018, 20:29 Error 210008* ONBEKEND informeren bij Stromer - graag terugkoppeling.
Error 21000C* ONBEKEND informeren bij Stromer - graag terugkoppeling.
Heb je hier al iets op terug gehoord? Ik kreeg deze net ook op mijn leen ST2s: na opladen heb ik de fiets aangezet om te controleren of de accu vol zat. Nadat ik zag dat de accu vol zat heb ik de lader eruit getrokken en kreeg ik 0x210008. Die heb ik weg gedrukt, vervolgens kneep ik de rechter rem in een kreeg ik meteen 0x21000C.
Geen idee of het kwaad kan.
Terugkoppelig (ST2 2016) na uitstekende service van de dealer (& Stromer):
Error 250104 informatie code, TMM sensor error melding:
- recalibreren/software update; indien de melding blijft terugkomen de TMM sensor vervangen.
Error 210008*/21000C* error melding i.v.m. firmware comptabiliteit MCU:
- Motor Control Unit check; testen of deze melding terugkomt; zo ja dan MCU vervangen.
Daarnaast bleek er een kabelbreuk van de Omni naar de remhandel; remsensorkabel vervangen.
Volgens service bulletin Stromer, een extra waterafdichting MCU doorgevoerd (modeljaren vóór 2018).
En de remolie ververst.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag zag ik op een lang recht stuk een redelijk snelle fietser ongeveer 300 meter voor me uit rijden. Dat stukje is een lang vlak stuk, en ik merk dat ik langzaam aan nader; na een scherpe bocht loopt de weg vals plat omhoog en ik nader de fiets met rasse schreden. Ik zie een spatbord en achterlicht dat wel wat weg heeft van mijn Stromer, maar dan hoor ik het typisch gehuil van een Bosch motor. Wat ben ik blij dat gehuil niet iedere dag 3 te moeten aanhoren...
Omdat het fietspad er te smal is om voorbij te steken, moet ik achter de R&M charger blijven rijden, 41 km/h. Wat verder kan ik hem inhalen, en het valt mij op hoe snel hij uit het zicht verdwijnt. Die enkele km/h maken toch een groot verschil
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Ik hoef zelden op de autorijbaan te fietsen, maar gisteren een stukje door Hellevoetsluis waarbij je op de Amnesty Internationallaan moet fietsen tussen de auto's. Voelt toch niet echt prettig en ik doe het dan ook met mijn fiets op stand drie. Op de baan waar ik fiets geen problemen ondervonden met auto's voor of achter me. Maar een of twee tegenliggers aan de andere kant (gescheiden door een groenstrook) gaven - ik denk goedbedoeld, ze kunnen niet mijn gele kentekenplaat zien - toch een kort toetersignaal alsof ik niet door had dat ik op de autorijbaan reed i.p.v. op het fietspad. Denk dat het echt nog vele jaren gaat duren voordat iedereen hier gewend aan raakt. Moet zeggen dat ik best momenten heb dat ik veel liever op de autorijbaan rijd vanwege mooi glad asfalt, terwijl het bijvoorbeeld op bromfietspaden soms niet te doen is vanwege slechte betegeling en je daar liever nog geen 25 km/u wil rijden.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Over rijden op de rijbaan gesproken. Ik reed gister mijn normale route naar huis over het fietspad. Zie ik voor me een scootertje blauwe plaat maar die behoorlijk gas erop heeft 43-45km. Ik denk leuke uitdaging en maak me klein en zet aan tot 48km op de teller. Scooter rijder (16-18jaar) kijkt in de spiegel en denkt ik ben hier toch de koning en knijpt flink in de remmen wat met een afstands verschil van een meter of 7 toch wel ff schrikken is.

Enfin ik haal hem in en krijg een boze blik gevolgd door een hoop getoeter. Een paar honderd meter verder stop ik voor een rood licht, de scooter vliegt voorbij en het is dat de buschaffeur het zag anders was ie plat geweest. Een stuk verder komen we elkaar weer tegen en snijd hij me af richting de rijbaan en vervloekt me dat ik een gele plaat heb en niet op het fietspad mag rijden. Ik denk, ik hou me mond want voor je het weet krijg je nog klappen ook. Ik zet aan en rij hem voorbij en weet genoeg afstand te houden, gelukkig is er het nodige bochten werk en accelereert de ST2 sneller. Bij de volgende kruising scheiden onze wegen maar kreeg daar toch wel ff wat adrenaline van. Helaas naast de positieve aandacht ook kennis gemaakt met de andere kant.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Hier zijn de wegenwerken op de fietssnelweg Tienen-Zoutleeuw-Halen eindelijk afgerond (die was meer dan 2 maanden afgesloten). Ik start nu dus terug met 14 km over een gebetonneerde spoorwegverbinding, die gereserveerd is voor tweewielers met slechts om de 2 km een kruispunt , op de meerdere van de kruisende wegen zag ik nog nooit een auto, fiets laat staan een hond

De alternatieve weg is een fietspad langs een drukke nationale weg, zonder enige beschutting tegen de wind; De fietssnelweg is loopt tussen de bomen, en is dus mooi afgeschermd van de wind. Het is op deze weg 's morgens volledig donker, en ohh zo rustig (ik kruis er max 10 andere fietsers). Een prachtige start van mijn ochtendrit richting werk :bp:

Vanmorgen zag ik ook een familie egel door de berm struinen. Het leven op een Stromer is toch ronduit geweldig
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Barber2406
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2018, 11:38

AmPeer schreef: 24 aug 2017, 15:35 Vanochtend ben ik vanuit Almere met de auto naar Dikkenberg Herveld gereden voor mijn vergelijk proefritten op de st2 en st2s

Toen ik de winkel inliep, stroomde er net een stromer naar buiten .
Dat bleek Reinout te zijn.

inmiddels de twee modellen gereden .
Begonnen met de st 2
het blijft een heerlijk gevoel zo door je fiets opgepakt te worden en in standje 3 zonder enige merkbare moeite naar 40+ km/h te rijden Ierts dat op de sts2 met nog een groter gemak ging.
Stand 1 is echt wel werken , maar vergeleken met mijn racefiets natuurlijk peanuts om de 30 km/h te halen en aan te houden

Hoewel het elektrisch schakelen heerlijk is , is het nou ik weer niet -althans niet voor mij- een factor waarop ik voor de st2s zou kiezen.

Op beide gereden modellen ondervond ik bij het langzaam opbouwen van snelheid naar 40 k/u een soort barrière rond 33 km /u . dat bleek echter aan een bepaalde afstelling te liggen en na ingrijpen van Nelis was die barrière weg en verliep het prima.

Er zijn in de afstelling (menu van de omni) zo veel fine tuning mogelijkheden dat het op één ochtend moeilijk was deze uitgebreid te testen en dan ook nog onderling te vergelijken.

Het remmen was op de st2s stuk steviger;
Hoewel de st2 zeker niet under-performde (wel had dit gereden exemplaar wat geluid van de remblokken)

Conclusie
Als ik gesteld voor de keuze moest kiezen voor een nieuwe St2 of st2s , zou ik gezien het onderling prijsverschil voor de st2 gaan en het bespaarde bedrag steken in de upgrades waarover op dit forum al veel suggesties zijn gedaan

Echter.....
Dikkenberg had gelukkig voor mij een St2s showmodel staan (passend 20 inch)
en hierop heb ik een optie genomen.
-2500 km op de teller
-op showmodellen standaard maar 1 jaar garantie (ipv 2 bij nieuwe modellen)


Uiterlijk morgen mag ik Nelis laten weten of ik m koop
Ik ben eigenlijk al verkocht (en de stromer ook hahaha)
Proficiat met de St2s! Heb vandaag ook eentje gekocht in occasie . 450km 2j oud 5999€.
De fietseignaar zei dat het maar 2j garantie was en dat die is versteken was in augustus. Maar toch lees ik hier dat op de St2s 3 jaar garantie is. Klopt dat?

Mvg,
Lomito

De ST2s heeft inderdaad 3 jaar garantie maar op proefmodellen kan dit wel degelijk beperkt zijn tot 1 jaar. Goed opletten dus bij aankoop. Maak er goede afspraken over met je dealer en laat de resterende garantie van zowel accu en fiets op de bon zetten.

Overigens is het gequote bericht van Ampeer al ruim een jaar oud... alhoewel Peter waarschijnlijk nog steeds heel erg blij is met zijn ST2s.
Lomito

Tomasj schreef: 20 sep 2018, 22:35 Hier zijn de wegenwerken op de fietssnelweg Tienen-Zoutleeuw-Halen eindelijk afgerond (die was meer dan 2 maanden afgesloten). Ik start nu dus terug met 14 km over een gebetonneerde spoorwegverbinding, die gereserveerd is voor tweewielers met slechts om de 2 km een kruispunt , op de meerdere van de kruisende wegen zag ik nog nooit een auto, fiets laat staan een hond

De alternatieve weg is een fietspad langs een drukke nationale weg, zonder enige beschutting tegen de wind; De fietssnelweg is loopt tussen de bomen, en is dus mooi afgeschermd van de wind. Het is op deze weg 's morgens volledig donker, en ohh zo rustig (ik kruis er max 10 andere fietsers). Een prachtige start van mijn ochtendrit richting werk :bp:

Vanmorgen zag ik ook een familie egel door de berm struinen. Het leven op een Stromer is toch ronduit geweldig
Die spoorwegfietspaden zijn echt ideaal, nauwelijks bochten en dus knallen met de Stromer!
Plaats reactie