Belevenissen op de ST2(s)

Lomito

Zoals jullie weten rij ik regelmatig naar Nijmegen om mij 16 yo meissie op te halen van haar bijbaantje als pizzabakker. Aangezien het om 20:00 uur heerlijk weer was heb ik gelijk maar wat lekkers besteld met wat lekkers erbij... enfin, een uurtje later wilden we op weg naar huis maar toen bleek haar E-fiets niet op te willen starten, display helemaal dood en zelfs na hard reset (accu uitnemen en terugplaatsen) gebeurde er helemaal niets. En dus maar begonnen aan de 16 km lange rit naar huis zonder ondersteuning. Gelukkig wel 500 Watt ondersteuning van mijn heerlijke Es en zo heb ik voor goddelijke hand gespeeld waarna we met 40 km/uur over de dijk vlogen. Halverwege even van plaats gewisseld om mijn rechterarmspieren te ontlasten en vervolgens weer volle bak doortrappen met een goddelijke linkerhand en zo veilig thuisgekomen. Een beetje spierpijn links en rechts maar ook heel erg blij met mijn hemelse Es. :hy:
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Vanmiddag terug naar huis haal ik met 47 op de teller en beetje tegenwind een wielrenner in. Even later hangt hij op mijn achterspatbord. Ik lekker 47 blijven doortrappen. Hij heeft dat echt lang volgehouden :cool2: . Ik heb mijn duim opgestoken toen onze wegen scheiden.

Respect voor die wielrenner.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Lomito

Elsje schreef: 30 mei 2018, 18:15Ik heb mijn duim opgestoken toen onze wegen scheidden.
Uit de wind kunnen ze het langer volhouden inderdaad. Zo is het begrip peleton in de wielersport gemeengoed geworden...
Stromer Newbee

Lomito schreef: 28 mei 2018, 22:19 Zoals jullie weten rij ik regelmatig naar Nijmegen om mij 16 yo meissie op te halen van haar bijbaantje als pizzabakker. Aangezien het om 20:00 uur heerlijk weer was heb ik gelijk maar wat lekkers besteld met wat lekkers erbij... enfin, een uurtje later wilden we op weg naar huis maar toen bleek haar E-fiets niet op te willen starten, display helemaal dood en zelfs na hard reset (accu uitnemen en terugplaatsen) gebeurde er helemaal niets. En dus maar begonnen aan de 16 km lange rit naar huis zonder ondersteuning. Gelukkig wel 500 Watt ondersteuning van mijn heerlijke Es en zo heb ik voor goddelijke hand gespeeld waarna we met 40 km/uur over de dijk vlogen. Halverwege even van plaats gewisseld om mijn rechterarmspieren te ontlasten en vervolgens weer volle bak doortrappen met een goddelijke linkerhand en zo veilig thuisgekomen. Een beetje spierpijn links en rechts maar ook heel erg blij met mijn hemelse Es. :hy:
Haha... heb ik ook eens geprobeerd met m'n vriendin.
Samen wat gaan fietsen. Nu ze hoogzwanger is ( :d3: ) neemt ze al eens vaker de e-bike. (normaal weigert ze dat pertinent omdat ze vindt dat dat voor bomma's is :mrgreen: )
Maar als ik haar voor de grap wat wilde 'helpen' met een duwtje, vond ze het maar een beangstigend gevoel om op een simpele damesfiets richting 40km/u te gaan ...

Het zou voor mij dus een lange/trage 16km geworden zijn in jouw geval :bc
Stromer Newbee

Bij dat zelfde fietstochtje maakten we een stop aan een ijssalon en daar fietste een of andere tist op een wrak van een fiets ons heel traag voorbij en zong een deuntje, wat niet mis te verstaan voor ons bedoeld was;

'MET EEN BATTERIJ, RIJ JE IEDEREEN VOORBIJ.... lalalala'

Euh ... ok dan :cool2: :lol:
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik had nog niet teruggekoppeld hoe het mij vergaan is afgelopen dinsdag. De ST2 heeft het prima gedaan zowel tijdens de wolkbreuk als in de ondergelopen straten (10 - 15 cm) waar ik doorheen moest bij Schiedam. Ik heb 45 minuten het gevoel gehad onder een warme douche te staan. Daarnaast ben ik diverse malen door tegemoetkomende auto's volledig overspoeld. De volgende dag wel eerst ketting en tandwielen goed gesmeerd.

Rapport:
- Geen problemen met remmen.
- Geen problemen met de brake mode.
- Geen problemen met trapondersteuning.
- Lichtjes vocht onder de batterij na thuiskomst, wat er door opspatten ingekomen is.
- In de errorlijst kwam ik vier 'normale' errors tegen (250104), maar niet meer dan anders. De TMM-waarden lagen de volgende ochtend best wel wat uit elkaar, maar of dat door de regen kwam weet ik niet zeker. Ik heb deze gereset voor ik op weg naar het werk ging.

PS: de fiets staat zowel op het werk als thuis binnen en heeft dus goed kunnen drogen.
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Beste forumers,

Ik rijd nu 2 weken 40km enkele reis woon-werk. Heerlijk stromeren!
Mijn werkspullen + nette kleding gaan mee in de ortlieb Travel biker koffer.

Echter heb ik deze week een paar keer gehad tijdens het fietsen dat vanuit het achterwiel het geluid kwam alsof er iets aanloopt op de band. Het achterwiel lijkt ook geremd te worden.
Dit verhelp ik door:
1. Koffer eraf
2. Achterwiel vrij ronddraaien
3. Koffer erop
4. Opgelost

Al met al een vreemd iets, aangezien er niets echt aanloopt.
Op de bagagedrager staat max belasting van 17.5kg, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

Beetje lastig om mee naar de dealer te gaan, aangezien het af en toe gebeurt tijdens het fietsen...
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Gisteren weer met de fiets naar het werk. Zoals al eerder aangegeven, probeer ik niet naar de gemiddelde snelheid te kijken, maar gewoon te genieten van de rit.
Ik heb de banden nog een ietsje harder opgepompt, de koppelsensor nog wat verder dichtgedraaid (nu 20%) en de fiets reageert nu perfect voor mij. Hij stuurt, met de wat harder opgepompte banden, erg precies, en om echt 45km/h te rijden moet ik een inspanning leveren die van de rit een perfecte duurtraining maken(140 bpm).

Ik heb wel mijn standje 2 moeten aanpassen, want de combinatie 20% koppelsensor en 50% koppel van standje 2 is een beetje overdreven. Ik gebruik stand 2 wel zo goed als nooit, maar heb nu 80% - 100% - 80% ingesteld, voor de dagen dat ik 50 km tegen de wind in moet rijden.

Ten opzichte van de Haibike (mijn vorige speedbike) ben ik 4-5 km/h sneller. Maar de rit is vooral een stuk veiliger met de Stromer (meer rubber, in de winter de betere verlichting) en comfortabeler (meer rubber, bagagedrager, spatborden).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Smitty81 schreef: 02 jun 2018, 10:10 Beste forumers,

Ik rijd nu 2 weken 40km enkele reis woon-werk. Heerlijk stromeren!
Mijn werkspullen + nette kleding gaan mee in de ortlieb Travel biker koffer.

Echter heb ik deze week een paar keer gehad tijdens het fietsen dat vanuit het achterwiel het geluid kwam alsof er iets aanloopt op de band. Het achterwiel lijkt ook geremd te worden.
Dit verhelp ik door:
1. Koffer eraf
2. Achterwiel vrij ronddraaien
3. Koffer erop
4. Opgelost

Al met al een vreemd iets, aangezien er niets echt aanloopt.
Op de bagagedrager staat max belasting van 17.5kg, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

Beetje lastig om mee naar de dealer te gaan, aangezien het af en toe gebeurt tijdens het fietsen...
Klinkt als iets wat ik ook heb gehad de inbus die de bagagedrager vasthoud ter hoogte van de motor trilt los waardoor bagagedrager wat zakt en aanklopt tegen de buitenland .... de fm heeft dit opgelost door steverige inbus boutjes erop te zetten die beter aan te draaien zijn als die van Stromer en heeft die zwart gelakt dus je ziet er niks van .... denk dat het dat is
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Vandaag mijn stromer ST2 LTD gaan afhalen in de winkel. Ik ga proberen het goed te verwoorden want ben nog altijd diep onder de indruk van die eerste rit.
Als een raket schoot ik weg. In Antwerpen van verkeerslicht naar verkeerslicht. Het was goed opletten dat ik niet begon te zweven door dat fietsgevoel en niet vergeten dat ik door een drukke stad reed. In het begin haalde ik in de omni vlot 47km/u eens op de linkeroever moest ik precies meer moeite doen. Maar ik dacht, ah ja de Stromer zal zijn connectie hebben gemaakt en is nu begrenst. Wist ik veel. Wind tegen langst de jaagpaden was het echt wel fietsen om 42-43 aan te houden. Maar halfweg zag ik dat ik op standje 2 stond, waarschijnlijk per ongeluk aan de - geweest. Standje 3 ging die dus vlot naar de 47 zoals de eerste kilometers.
Ik heb tijdens triatlons en trainingsstages afdalingen genomen tegen snelheden die onverantwoord zijn en toen viel het windgeruis ook mee. Maar ik dacht op het forum word er regelmatig over gesproken zou het anders zijn bij de Stromer? Nee is geen hinder.
Het viel me op dat ik in een grote bocht rond mijn huis bleef rijden. Vol experimenterend. Ook zonder ondersteuning kom ik nog vooruit. Nog steeds onder de indruk vergat ik met de versnellingen te spelen. Dat ontdekte ik op 5 km van huis dat ik redelijk klein stond. Zwaarste versnelling erop en standje 3 en gaan.
Het enige minpunt tijdens de rit, de gewone pedalen. Ik bleef er op schuiven. Maar die oplossing heb ik al een paar weken thuis liggen in de vorm van XT sed klikpedalen.
Ik had er veel van verwacht maar dit ritje heeft mij zoveel meer gegeven.

Mijn eerste rit was 59,4km 36,4 km/u avg en ik had nog 29% over van de batterij.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Plaats reactie