Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Absoluut, optimale motorondersteuning vergt de nodige testkilometers en tweaken, zeker de trapsensor, maar ook in de OMNI app.

Maar dit:
Kurtv schreef: 27 okt 2017, 15:06 precies alsof er iemand aanhing vanachter
is echt wat anders. Ik ken dit gevoel maar al te goed. Als het zo aanvoelt, dan is er geen sprake van minder ondersteuning, maar echt van licht tegenwerken door de motor. Dat heeft volgens mij een andere oorzaak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kurtv
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2017, 19:14

Het voelde echt aan alsof motor tegenwerkte. Mijn gedacht gaat nog steeds naar een remsensor die stuk was. Temeer ik ook de fiets enkele keren opnieuw opgestart heb tijdens mijn rit.

Jammer dat ik nu nog niet het echte Stromer rijden heb kunnen ervaren, want zoals ik het nu ervaren heb ben ik nog niet overtuigt.
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

:?:
Mijn gedacht gaat nog steeds naar een remsensor die stuk was
:?:

Het uitlezen van remcontacten kan via de service mode op de OMNI.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zojuist haalde ik m'n ST2s bij mijn dealer op. Op de weg vanuit Warnsveld naar huis via de Posbank gereden. Op het klimmetje naar het restaurant wielrenners met 35 km per uur ingehaald. :mrgreen:

Het stuur met lichte backsweep bevalt me goed. Handen en onderarmen zijn goed in lijn. BF is geweldig en voorvering nog niet gemist.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
KimG
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2017, 07:39
Locatie: Stabroek (België)

Kurtv schreef: 27 okt 2017, 15:06
De gewenning kwam wel al snel, dus ging het tempo wat de hoogte in. Al snel had ik ook de indruk dat fiets zich constant inhield, precies alsof er iemand aanhing vanachter. Dit gevoel was niet dadelijk snelheidafhankelijk maar precies wel gebonden aan trapfrequentie, bij hoge trapfrequentie onafhankelijk van de versnelling had ik dit gevoel.
Hoi Kurt,

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog geen ervaring heb met de ST1x, omdat ik nog in afwachting ben van levering. Ik lees in je bericht dat dit fenomeen zich voordoet bij hoge trapfrequentie. Uit eigen ervaring door training met de racefiets, weet ik dat je bij hogere trapfrequentie minder druk zet op de pedalen en automatisch soms op de pedalen gaat trekken, daardoor valt volgens mij de druk op de trapsensor weg en dus ook de ondersteuning.

Nogmaals is maar een veronderstelling, want ik kan nog niet uit ondervinding spreken.

Mvg

Kim
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De Stromer is veel sneller dan mijn vorige SP: Riese&Muller.
Mijn dealer zit tegenover het werk. Voorheen deed ik in een uur de rit woon/werk.
Nu was ik bij forse tegenwind, inclusief twee klimmen over de Posbank en 2 fotomomenten over 5 km meer maar 1.01.37 onderweg. Gemiddelde snelheid over de rit is ondanks rustig begin al 5 km hoger.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Een mail gehad van een bekende Antwerpse Stromer dealer dat de kerstsolden al gaan beginnen.
20% korting, ik haat dit soort mails... :dwarf:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Ik begrijp je woede... ik ga er met mijn dealer over praten want dit accepteer ik niet.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Zojuist terug van een heerlijk herfstritje van bijna 2 uur.
Almere -Baarn Soestdijk-Lage vuursche - Hiilversum - Bussum -Muiderberg - Almere

Deze route had ik ook al een keer met de Stromer gereden om de accuduur uit te testen ;
Toen vol op standje 3 er in, met 40-45 km/h vol tegen de wind in, en na 42 km laagvliegend :cool2: ,
was het al nodig mijn reserve accu in te zetten. Dat viel tegen

Geleerd van reacties van o.a. Lomito en Stomeur dat met name het tegen de wind intrappen op volle snelheid een accuzuiger eerste klas is (logisch ook )

Vandaag herkansing
Het was praktisch windstil en ben ik op standje 2 vertrokken bijna 60 km gefietst
Volgens Strava met een gem snelheid 29,7 km/en volgens deOmni nog 40% !!! van de accu over

Kijk nou zit ik met een dubbele glimlach aan mijn dubbele espresso :ay :ay
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, die stand 2 is echt briljant als je wilt experimenteren met het verlengen van je actieradius. Alle drie de tunings-opties hebben invloed op het accuverbruik (evenals de instelling van de gevoeligheid van de trapsensor). Als je uitgebreid de tijd hebt om de mogelijkheden van stand 2 te testen, dan kun je hier enorm veel winst mee halen in actieradius.

Voor mij persoonlijk geldt dat ik de Sromer vooral gebruik voor woon-werk ritten, dat is stand 3 en volle bak gaan. Die 30km haal ik makkelijk dus ik maak me niet druk om de actieradius. Aankomend voorjaar ben ik van plan om ook langere toertjes met de Stromer te gaan maken, recreatief, en dan ga ik serieus met het zoeken naar de voor mij optimale instellingen in stand 2 aan de slag.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie