Belevenissen op de ST2(s)

Raptor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2018, 09:01

Hallo,

Vorige week reed ik rond 18:20 naar huis. Na vijf minuten begon het te regenen en besliste ik om mijn doorzichtige bril op te zetten en verder te rijden. Maar door de regen en de druppels op mijn bril zag ik niet zo goed meer. Op een bepaald moment had ik het gevoel dat ik niet meer op fietspad reed en stuurde ik meer naar rechts maar plotse doemde daar een paal van een bushalte op, ik remde redelijke hard, de achterwiel slipte maar ik kon op het nippertje die paal ontwijken maar knalde wel met de achteruitspiegel ertegen. Gelukkig ben ik niet gevallen. Les geleerd: geen bril meer dragen als het regent en donker is.

Volgende ochtend tijdens mijn rit naar het werk knalde weer een konijn tegen mijn pedaal.
Ga een "konijnendetector" moeten aanschaffen...
ST2 MY2017 - in gebruikname: 06.04.2017 - ww: 47km enkel - 12.000km op de teller
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

En een jachtvergunning.. :aq
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Free2be schreef: 21 jan 2019, 16:20 En een jachtvergunning.. :aq
Zet je niet klem, de jacht is seizoensgebonden. :bj
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Raptor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2018, 09:01

Dinsdag was het geweldig om op de sneeuwtapijt te rijden. De banden hadden een goede grip en kon lange tijd 30 km/u rijden. Maar voorbije drie dagen de auto moeten gebruiken voor ww en de gebruikelijke files moeten ondergaan in Gent.
Hopelijk vanaf maandag is het jaagpad langs de Schelde ijsvrij.
ST2 MY2017 - in gebruikname: 06.04.2017 - ww: 47km enkel - 12.000km op de teller
Lomito

Welke banden heb je nu op de ST2?
Raptor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2018, 09:01

Lomito schreef: 25 jan 2019, 12:49 Welke banden heb je nu op de ST2?
nog de originele Big Ben van Schwalbe.
Maar op nat wegdek vind ik deze banden onbetrouwbaar. Bij vervanging zal ik voor een ander merk kiezen.
ST2 MY2017 - in gebruikname: 06.04.2017 - ww: 47km enkel - 12.000km op de teller
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

N.a.v. een hier ontstane discussie heb ik de dealer gesproken: de Stromer in kwestie is - in goed overleg met de eigenaar - getest door zowel de dealer als een andere klant.

Deze dealer wil klanten werven en behouden door eerlijke en goede service te leveren, niet door continu ongevraagd op het forum te worden geplugd door één van hun klanten, of dit nu positief of negatief voor ze uitpakt. (Hierin zijn de dealer en ik het roerend met elkaar eens.)

Verhaal is nu duidelijk. Topic geveegd.

Vragen? Stuur me gerust een PB.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Vandaag toch wel wat bijzonders. Haalde mijn Stromer uit de schuur, zette hem aan, wil lopen richting de weg en voel plotseling dat ik zowat om ver wordt getrokken door mijn Stromer. Kon nog net in bedwang houden en had de helderheid van geest om het achterwiel op te tillen. Voor alle duidelijkheid, ik stond naast mijn fiets... Volgens de km teller accelereerde hij tot bijna 50 km/h en hij bleef op die snelheid door draaien. Geprobeerd uit te zetten, maar dat mag niet bij die snelheid (wel eng!), accu kan ik niet weg halen want de sleutel zit aan mijn slotsleutel. Stond op het punt om in paniek te raken en toen bedacht ik om de rem in drukken, dat werkte en meteen stopte hij. Vervolgens bij elke beweging begon hij weer te accelereren. Verschillende dingen geprobeerd en uiteindelijk deed de calibratie de trick, maar toch wel erg spannend en raar dat dit zo kan! Als ik hem in mijn schuur had aangezet was ik mijn eigen stelling kast in getrokken!
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb me laten vertellen dat er eens een Stromer 'vertrokken' is bij de aflevering in een fietswinkel
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Hmm, roept bij mij de gedachte 'stint' op... :shock:
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Plaats reactie