Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vanmorgen dacht ik rustig richting werk te rijden, maar ik stelde vast dat ik in 1u 19 min op mijn werk was. Op mijn smartwatch kijkende las ik een gemiddelde van 38,4 km/h. Ik dacht mooi zo, maar op de smartphone bleek dat toch 39,4 km/h :o : te zijn (ja ik moet echt eens een leesbril aanschaffen :lol: ).
Was wel redelijk fris, met korte mouwtjes (en broek) door de nevel @ 45km/h bij 12°C.

Vanavond wou ik niet onderdoen, ik wou een gemidddelde van 40km/h aanhouden. Op een stuk tegen de wind in en lichtjes vals plat me de pleuris uit het lijf gereden om toch maar boven de 40 km/h te blijven rijden. Toen ik zag dat mijn hartslag aan 165 zat, wist ik me gesterkt door het feit dat die wind tegen maar voor even was. Uiteindelijk zat die wind op 't einde ook nog redelijk op kop :bj en ben ik aangekomen met een gemiddelde van 39,8 km/h.

Met de trapsensor op 25% en in standje drie hou ik nu toch systematisch 15% batterijcapaciteit over. Perfect dus.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Lamkram schreef: 14 mei 2018, 20:43
Ebiker schreef: 14 mei 2018, 20:30 Dealer zit vol qua planning, dus stromer in de koffer en op naar amsterdam
Ehhh, wat. Je hebt je Stromer net? Dit vind ik echt minder hoor. Een beetje dealer laat je niet in de kou staan lijkt mij.

Veel succes.

Groet Mark
Heb dit ook eerst gedacht maar ik heb de fiets echt nodig en ik snap wel dat ze volboekt zitten om het zomaar te zeggen, dit doe ik ook maar 1 keer hoor, volgende keer zullen ze kunnen langskomen.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
mhoutman

@Ebiker : kan ‘Amsterdam’ niet iets op afstand doen?

Vol qua planning? Kan natuurlijk gebeuren maar het is van de zotte dat je van België naar Amsterdam moet rijden. Zeker voor een fiets die je net een week hebt gekocht hebt bij een dealer die er zo prat op gaat dat zij in Nederland en België fietsen verkoopt en serviced. :bh:

Waren ze überhaupt niet in staat om deze week langs te komen ?
Laatst gewijzigd door mhoutman op 15 mei 2018, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ebiker schreef: 14 mei 2018, 21:44 Heb dit ook eerst gedacht maar ik heb de fiets echt nodig en ik snap wel dat ze volboekt zitten om het zomaar te zeggen, dit doe ik ook maar 1 keer hoor, volgende keer zullen ze kunnen langskomen.
Ja, lijkt mij ook. Als ze Stromers willen leveren en bezorgen in heel NL en BE, dan zullen ze hier ook hun service-schema op moeten aanpassen, zeker als het gaat om Stromers die nét zijn uitgeleverd en een opstartprobleem geven. Wat mij betreft hebben die voorrang op reguliere service-aanvragen. (Maargoed, ik ben de baas van de winkel niet.) Aan hun deskundigheid ligt het in ieder geval niet; ik heb mijn Stromer ook weleens achterin gegooid om iets na te laten kijken in Amsterdam en ze lossen echt alles op.

Hebben ze je toen je belde wel gevraagd of je wat zaken zelf kon controleren?

Edit: mhoutman was me voor, ik vroeg het me ook al af. Mij hebben ze ook telefonisch weleens uit de brand geholpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Ja telefonisch was er al een reeks van dingen voorafgaand aan dat probleem besproken maar toen hielp niets voor de omni update, blijkt nu dat het misschien echt wel gewoonweg aan de omni kan liggen, maar we zullen het straks weten, ik vertrek namelijk over een kwartiertje.

Wat betreft de service, dit kan m.i. inderdaad beter. En daarmee bedoel ik dat ze een nooddispatch moeten hebben ofzoiets voor zulke problemen, dit zal ik ze ook wel duidelijk maken ,dat ik dit niet vind kunnen ,dat ik nu als consument naar daar moet, het strookt niet met de waarheid. Het is ook maar 112km wat me pakweg met de huidige dieselprijzen/verbruik zo een 15€ kost, heen/terug. Zonder mijn verloren tijd in te calculeren weliswaar
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

En dan heb je die optie nog... hoeveel Stromer-rijders hebben hem gekocht ter vervanging van de auto? Als de dealer als verkoopargument de service aan huis gebruikt, moet die ook geleverd worden, en op redelijke termijn.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Zebbernaut schreef: 14 mei 2018, 08:30 Eerste probleem met de 2018 dat ik hier lees dus hopelijk is het iets kleins en ben je snel geholpen.
Helaas niet het eerste probleem, ik ben ook aan het sukkelen: viewtopic.php?f=14&t=999
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Net terug uit Amsterdam, en het probleem bleek te liggen bij de verbinding tussen de fiets elektronica en de batterij. (Dat kleine ding helemaal achterin het binnenste batterijvak, waar je batterij in klikt als het ware)

Ook hebben ze maar ineens de gehele omni vervangen, want ze dachten dat het eerst daar aan lag, wat dus waarschijnlijk niet zo blijkt te zijn.
Maar zekere voor het onzekere.

Ik heb me dan maar tijdens het wachten te goed gedaan aan een :az , en aan wat hapjes bij "het ketelhuis" iets verderop.

Net nog een testrit gedaan en hij rijdt terug perfect. Hopelijk blijft dit zo.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Lomito

Afgelopen dagen heb ik weer heel wat kilometers gemaakt en daarvan weer een fijne video gemaakt. Dit keer gaat de rit over één van de mooiste plekjes in Nederland: de Posbank tussen Rozendaal en Dieren, in Nationaal Park Veluwezoom. De natuur is hier overweldigend mooi, groen, afwisselend... en als je zo tussen die bomen door zweeft gaan de gedachten ook naar grotere zaken... Veel kijkplezier!
.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Een stuk van mijn woonwerkroute loopt door dit Nationaal Park.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie