Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Paultje schreef: 18 apr 2018, 11:45 Paard vsn Marken
Mooie Es! :ay :D :D
+ST2S and n-joying it to the max...
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Deze morgen omstreeks 04:50 reed jij op de kruisweg in de haven van antwerpen , op een st2 2018, zwart , ik wou je doen stoppen voor een praatje maar je was te snel :bj
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

:ay :ba
Fastedde schreef: 19 apr 2018, 23:10
Paultje schreef: 18 apr 2018, 11:45 Paard vsn Marken
Mooie Es! :ay :D :D
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag mijn fiets 'Gust' naar huis gereden van bij de fietswinkel.
Volgens de ST2 25 km, aan een gemiddelde van 38,1 km/h en een verbruik van 12,8 W/km, een stukje op standje 2, maar grotendeels standje drie met koppelsensor op 50%.
Na de rit gaf Gust aan nog 70% van de batterijcapaciteit over te hebben. De actieradius zou voor mij dus boven de 70 km moeten uitkomen, maar dat moeten we natuurlijk nog bevestigen.
Voor het tweede deel van de rit heb ik ook via de fietshorloge opgezet, op dat deel haalde ik (ondanks wat lichte wind op kop) een gemiddelde van 40,1 km/h op de GPS.
Op de Spurcycle na is de fiets nu nog helemaal origineel, en dat zal hij ook nog een tijdje blijven. Na deze rit zie ik niet de noodzaak in van geveerde voorvork of zadelpen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

En weer iemand met een blije bakkes veel plezier ermee Tomas .... over die body float zal ik wel gaan na denken 😬 maar dat komt vanzelf denk ik
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Ik heb dit weekend 90km gereden op stand 2. Heel aangenaam fietsen! Balkjes ingesteld op 2/3 ongeveer. Had nog 10pct over s avonds.

Onderweg een witte st2 tegengekomen.
Donderdag 2 andere ST2 fietsen tegengekomen, we reden alle drie achter elkaar de brug over 👌
Lomito

Tomasj schreef: 24 apr 2018, 21:07 Vandaag mijn fiets 'Gust' naar huis gereden van bij de fietswinkel.
Volgens de ST2 25 km, aan een gemiddelde van 38,1 km/h en een verbruik van 12,8 W/km, een stukje op standje 2, maar grotendeels standje drie met koppelsensor op 50%.
Na de rit gaf Gust aan nog 70% van de batterijcapaciteit over te hebben. De actieradius zou voor mij dus boven de 70 km moeten uitkomen, maar dat moeten we natuurlijk nog bevestigen.
De actieradius van een (speed) pedelec draait niet om de maximale afstand die je met de fiets kunt halen, immers zonder ondersteuning kun je in principe eindeloos doorrijden. Nee, het gaat juist om de minimale afstand die je met een volle accu en met volle ondersteuning kunt halen.

Door de koppelsensor en/of stand 2 af te knijpen kun je uiteraard verder komen maar dat is vooral omdat je zelf meer inspanning pleegt en dus geen hogere prestatie van de fiets.

Gefeliciteerd jongen met je mooie nieuwe Gust!
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Het draait er mij om dat mijn autonomie bij een gemiddelde snelheid van 40 km/h op GPS meer dan 70 km lijkt te bedragen. In ieder geval trap ik nu zelf evenveel vermogen weg als met de Haibike vorig jaar, en ben ik toch 5 km/h sneller dan de Haibike (en dit vooral vanwege de grotere batterij).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag de halve rit richting werk gereden, en dan terug. Eerste stuk was voornamelijk wind af, terug was het (stevige) wind op kop (4 Beaufort, met windstoten van 6 Beaufort). Rit was in totaal 56 km. Ik legde vorig jaar, bij een gelijkaardige temperatuur dezelfde rit af met mijn vorige speedbike (Haibike xduro race, Bosch) aan een gemiddelde dat 5 km/h lager lag.

Op het einde van de rit was de batterij leeg. Ik zal dus zeker 's avonds moeten opletten, anders geraak ik niet thuis met ondersteuning. 's Morgens moet ik een gemiddelde van > 40 km/h kunnen halen, 's avonds vrees ik dat ik ga tevreden moeten zijn met een gemiddelde snelheid van 32-34 km/h, vergelijkbaar aan de Haibike (met 400 Wh batterij), allemaal een gevolg van de minder goede aerodynamische positie op een Stromer.

Wat me vandaag wel opviel, en een groot voordeel van de Stromer voor wat betreft het rijplezier: de stromer bolt zeer goed in vrijloop (vergelijkbaar aan een normale fiets). Met de fiets waarmee ik vorig jaar reed was dat veel minder het geval.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Heerlijk fietsweer deze week, volop zon en niet al te veel wind. Eind van de middag een rit van 46 km (Herveld-Ochten-WA-brug-Druten-Herveld) en dan net terug van een rit om mijn dochter op te halen die een dag aan strand Nijmegen heeft gelegen. Ontmoeten we op de Waaldijk een student op een racefiets zonder verlichting terwijl het inmiddels pikkedonker is want geen verlichting op de dijk. Hij was onderweg naar Herveld waar zijn ouders wonen maar het was te gezellig in Nijmegen zodat hij te laat vertrok. Die hebben we dus vergezeld met het licht van mijn bouwlamp tot in Herveld.

Ofwel weer 80 km gefietst op een dag. En nu ik een reserve accu heb ga ik langere ritten maken van 80-100 km. Even pleegzusje aandoen in Amersfoort, oude buurman groeten in Soest, orgel spelen in de Wilhelminakerk, en tenslotte naar Eemnes voor een overnachting bij zuslief. Het was al leuk maar het wordt steeds leuker.
Plaats reactie