Maximale snelheid st2 na update

Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

BadPritt schreef: 19 nov 2018, 21:26 st2 2018 werd geleverd met 2 verschillende motortypes
In het servicemenu kan/moet de juiste type motor ingesteld worden.

Aangezien sommigen st2 2018 problemen hebben na de update en andere niet kan het aan het type motor liggen?
Ik heb de eerste motor in het servicemenu en geraak na de update moeilijk boven de 46-47
Hallo BadPritt,
Mijn st2 is van 2016 en ik heb hetzelfde probleem sind enkele maanden en ik ben niet de enige met een oudere st2 met dit probleem.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Marco Verkerk schreef: 21 nov 2018, 21:58
BadPritt schreef: 19 nov 2018, 21:26 st2 2018 werd geleverd met 2 verschillende motortypes
In het servicemenu kan/moet de juiste type motor ingesteld worden.

Aangezien sommigen st2 2018 problemen hebben na de update en andere niet kan het aan het type motor liggen?
Ik heb de eerste motor in het servicemenu en geraak na de update moeilijk boven de 46-47
Hallo BadPritt,
Mijn st2 is van 2016 en ik heb hetzelfde probleem sind enkele maanden en ik ben niet de enige met een oudere st2 met dit probleem.
same here hier een st2 uit 2017...
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

Mijn st2 ltd na de update zeker niet langzamer rij nog op zomerbanden.

Heb zelfs het idee dat ik een hoger topsnelheid haal 48.6 had ik volgens mij nog niet gezien
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
Golvas

Op mijn ST2 werd deze update tot op heden nog niet aangeboden ... de vorige update (FW 4.1.1.2) werd trouwens ook niet aangeboden maar FW 4.1.1.2 werd door mijn dealer (ongevraagd en zonder mijn toestemming) op mijn fiets geïnstalleerd en de installatie van deze update had heel wat gevolgen ... :bu:

De ondersteuning was niet meer zoals ik ze gewoon was, ik ben onderweg gestopt om een calibratie van de TMM sensor uit te voeren ... de calibratie loste het probleem met de gebrekkige ondersteuning op, maar ik mocht nog tal van bijkomende "aangename" verrassingen vaststellen:

- de taal was gewijzigd

- instellingen achtergrondverlichting waren gereset

- de PIN-code was gereset

- de dagteller stond op 0

- de totale kilometerstand stond op 0 (!)

Contact met mijn dealer leverde de volgende "adviezen" op :
taal, achtergrondverlichting en PIN kan je toch heel makkelijk zelf weer instellen ? ... die dagteller, dat maakt toch niets uit en minder kilometers op de totale teller is toch enkel maar een voordeel ? ... dat is bij auto's toch zo ?
:bu: :bu: :bu: :bu: :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt als geknoei van de dealer. Ik heb talloze FW versies op mijn Stromers gehad, meer dan anderen omdat ik ook beta-versies test, maar dit heb ik nooit meegemaakt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Uiteraard is dat geknoei van de dealer, om dan nog over de verdere afhandeling te zwijgen ... :shock:
Laatst gewijzigd door Golvas op 25 nov 2018, 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 24 nov 2018, 19:02
Contact met mijn dealer leverde de volgende "adviezen" op :
taal, achtergrondverlichting en PIN kan je toch heel makkelijk zelf weer instellen ? ... die dagteller, dat maakt toch niets uit en minder kilometers op de totale teller is toch enkel maar een voordeel ? ... dat is bij auto's toch zo ?
Mijn dealer heeft 1500 km geleden mijn Omni vervangen, en ervoor gezorgd dat de totale tellerstand werd overgezet...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Dat is een andere situatie.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Op de (leen)fiets staan zijn gereden km’s en op de app de mijne.
Das ook weer anders :lol:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Golvas

Klopt ... bij mij waren beide tellers op de fiets compleet gereset, op de app liepen ze door gewoon maar ook nog eens met verschillen tussen de fietsstatistieken en de gebruikersstatistieken ... ze hadden er daar een flink zootje van gemaakt. :shock:
Plaats reactie