Diefstalmodus

NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Vanochtend ging in naar de FM voor een eerste onderhoud en kon ik daarna gewoon normaal naar huis rijden. Eens thuis hing ik de fiets aan de oplader. Enkele uren later wilde ik terug vertrekken en stond ik in diefstalmodus. Geen idee hoe dat kan. Ik was wel even bezig in de app, maar drukte zeker niet op "werd uw stromen gestolen?". Ik kreeg ook een sms dat m'n stromen gestolen is.
Ik kon de fiets met de pincode wel uit diefstalmodus halen, maar nu is het zo dat de fiets de pincode vraagt na helemaal opnieuw opstarten. Of zou dit komen door de software update die ik vanochtend kreeg? Zoals ik in een eerder topic al aangaf vind ik dit wel goed want het was een veiligheidsbug vond ik.
Moet ik verder nog iets ondernemen of is de pincode ingeven voldoende om uit diefstalmodus te halen?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

En? Ben je er al achter wat er precies gebeurd is?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik verwacht niet dat de oorzaak na al die maanden nog te achterhalen is ;)
Mogelijk heeft de Stromer een stootje gekregen en is-ie toen in de diefstalmodus gegaan.

Er is inderdaad een FW update geweest waarbij de Stromer default bij het aanzetten om de pincode vraagt. Deze optie is aan en uit te zetten via het menu op de OMNI display.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Deze week is mijn ST3 tijdens het rijden in diefstalmodus gegaan waarna de aandrijving wegviel en de motor tegenwerkte waarna ik een SMS kreeg dat mijn fiets als gestolen gemeld stond. Heb de fiets afgezet, opnieuw opgezet, de pincode ingegeven en de fiets reed terug als voorheen. Mail gestuurd naar FM die Stromer contacteerde. Ze hebben geen idee wat de oorzaak was, vermoedelijk een "bug" in de software. Mocht het nog voorvallen dan zal het verder onderzocht worden.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat was je snelheid toen jouw Stromer in de diefstalmodus ging?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

nick1 schreef: 28 apr 2019, 12:03 Deze week is mijn ST3 tijdens het rijden in diefstalmodus gegaan waarna de aandrijving wegviel en de motor tegenwerkte waarna ik een SMS kreeg dat mijn fiets als gestolen gemeld stond. Heb de fiets afgezet, opnieuw opgezet, de pincode ingegeven en de fiets reed terug als voorheen. Mail gestuurd naar FM die Stromer contacteerde. Ze hebben geen idee wat de oorzaak was, vermoedelijk een "bug" in de software. Mocht het nog voorvallen dan zal het verder onderzocht worden.
Je had je eigen fiets gestolen... :mrgreen: Het beste is dat het werkt, dat het de dief niet herkent is nog een werkpuntje :mrgreen:
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Stromeur schreef: 28 apr 2019, 12:04 Wat was je snelheid toen jouw Stromer in de diefstalmodus ging?
Ik reed in de dorpskern vlakbij de school waar het zone 30 is met controle door flitsbak, zal dus ergens tussen de 25 a 30km/u geweest zijn.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En de motor blokkeerde bij die snelheid?!

Dat hoort sowieso niet. Ik heb eens bij een Stromer dealer nagevraagd wat er gebeurt wanneer de diefstalmodus wordt geactiveerd (via de OMNI app) terwijl er op de Stromer gereden wordt: i.v.m. de veiligheid blokkeert de motor dan pas als als de Stromer bijna stil staat, en niet tijdens het rijden op snelheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Blokkeren is niet het goede woord, heb ik ook niet geschreven. Ik schreef tegenwerken. Het was niet hetzelfde gevoel zoals de fiets even verplaatsen zonder de pincode te hebben ingegeven, daar voel je werkelijk de motor telkens met korte stoten blokkeren.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah, pfoei gelukkig maar.
Maar raar blijft het wel. Hopelijk was het eenmalig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie