Mijn kaars is uit

Plaats reactie
buco

Mja, 't valt maar te zien hoe je't interpreteert maar de koplamp van mijn Stromer heeft het begeven. Wegens redelijk beperkt budget (lees huis bouwen) ben ik op zoek naar een voorlopige vervanger die ik op het stuur kan monteren. Heeft iemand een tip? Idealiter zou de lamp:
  • (veel) meer licht moeten geven
    oplaadbaar zijn via USB
    Montage op het stuur
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1747
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Volgens mij is dit vanuit wet en regelgeving niet toegestaan, zomaar ander licht monteren.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Wat een onzin, waar staat dit dan??
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat de wetgever ervan vindt weet ik niet (goede zaak om je daar even in te verdiepen). Er lopen wel diverse topics over bijzet-lampjes:

viewtopic.php?f=9&t=1736

viewtopic.php?f=9&t=1717

viewtopic.php?f=9&t=581

Maar als je het echt goed wilt aanpakken zou ik zeggen: meteen de Supernova M99 PRO monteren (kost wat, heb je ook wat):

viewtopic.php?f=8&t=527


Als het niks mag kosten: shoppen op Ali en zien wat ervan komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1747
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

WFVst5 schreef: 04 okt 2018, 23:47 Wat een onzin, waar staat dit dan??
Dat heeft te maken met de typegoedkeuring. Eigenlijk is bijv een bodyfloat ook een aanpassing die niet mag.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Zolang dit niet in de regeling permanente eisen vermeld staat is er geen regel-of wetgeving en kan daar niet op gehandhaafd worden.
Alleen als door een aanpassing of gebrek een pertinent onveilig voertuig is ontstaan kan er, in geval van grote schade, blijvend letsel of dood, verhaal plaatsvinden.
Vergeef me even het "wollig" taalgebruik maar zo staat het nu eenmaal te boek in de regelgeving van de RDW.
Met andere woorden zolang er geen "APK" of andere periodieke controle controle op de veiligheid-aspecten van een voertuig plaatsvindt mag alles (mits voorzien van bijv. een CE nummer) zelfs het dreigen met "vervallen van garantie" is slechts een dreigement of de fabrikant moet aangetoond hebben dat het defect is ontstaan door achterstallig onderhoud of monteren van delen die het defect veroorzaakt hebben etc. etc. immers elk product heeft een in redelijkheid te verwachten levensduur.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
buco

Ondertussen wat nieuws over mijn kaars. Die blijkt namelijk niet defect, wel ergens een contact. Gisteren had ik'm ondersteboven om het spatbord wat harder aan te draaien (rammelde) aan de schroef onderaan het balhoofd. Ik zet'm terug recht en wat blijkt: de kaars doet het weer. Deze ochtend wel heel even een flikkering dus ik heb een sterk vermoeden dat er ergens een vals contact zit. Bestaat er zoiets als een service manual van de ST2 of een goede handleiding hoe ik de kabelboom kan nalopen op valse contacten?
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Zit er niet tussen de lamp en waar deze het frame in gaat een verbinding?
Ik had even een leenSt2 gehad en die had ook lichtproblemen. Met beetje rommelen aan die verbinding was het opgelost.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
buco

Yep, zonet was het weer uit gevallen, ik rammel wat met de connector die erna in het frame gaat en inderdaad, het gaat weer aan. :roll:
Plaats reactie