GESTOLEN: RF2ST2M700AGE0150

a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Vrijdag jl is in Breda ontvreemd gloednieuwe witte ST2 chassisnummer RF2ST2M700AGE0150 door man, getinte huidskleur ca 30-35 jaar, 1,70-180, reed met Sixt huurauto .
De fiets wordt mogelijk doorverkocht . Neem contact op met mij of Fietsenwinkel.nl in Amsterdam als je de fiets tegenkom. Ca 80km slechts op de teller.
😪
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

sjeetje dat is zuur, heb je hem op afstand geblokkeerd?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Da's enorm balen, man, man.
En het track en trace systeem?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Voor als je dealer dit al niet gedaan heeft: in het dealersysteem noteren dat de fiets gestolen is.
Hier is een apart veldje voor.
Als een nieuwe koper met de fiets bij een dealer komt, dan kan deze direct zien of deze als gestolen te boek staat.

Daabij, zodra de fiets online komt, kan Stromer zien waar de fiets is. Je kunt misschien met hen afspreken dat zodra zij logs ontvangen van de gestolen fiets, dat zij jou informeren. Deze informatie kun je dan bij het politiedossier voegen.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Sneue bak man, dat is flink balen!
zag dat je m pas een kleine maand in bezit had, ik hoop dat je snel de STromer terugkrijgt en/of een nieuwe via de verzekering kan bekomen!

Sterkte
+ST2S and n-joying it to the max...
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Hallo allemaal
Ja de fiets staat geblokkeerd maar de locatie wordt na vrijdagmiddag niet meer geactualiseerd . Het is bizar en zuur en ik ben er kapot van. Mijn dealer is volledig op de hoogte en doet het nodige .
Gezien de voortgang van het onderzoek zal ik hierover hier niet uitwijken. Ik word zeer waarschijnlijk schadeloos gesteld maar het geeft maar aan hoe gewillig ons dierbaar bezit is!
Ik zal jullie aanbevelingen nog delen.
Thanks - hoop snel alsnog te genieten van de ST2...
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Je blijft met een leeg gevoel achter, goed dat je een verzekering hebt hiervoor.
Wat de track & trace mogelijkheid betreft, lijkt me dit maar een flauw afkooksel van wat we er ons van voorstellen. Ik ben technisch niet op de hoogte van de werking, maar veronderstel als ze het touchscreen en module eruit halen en afkoppelen, dat het einde verhaal wordt.

Had je hem mechanisch ook op slot?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free2be schreef: 05 okt 2018, 16:50 veronderstel als ze het touchscreen en module eruit halen en afkoppelen, dat het einde verhaal wordt.
Klopt, maar dat is ook meteen einde verhaal voor de hele Stromer, want zonder OMNI module is-ie onbruikbaar en heeft de dief/koper er ook niks aan.

Hoe dan ook, voor mij is elektronisch locken en tracking een feature, maar alleen als extra. Beter mee dan om verlegen en ik ben er blij mee. Sowieso gaat de Stromer hier altijd op slot aan zichzelf en aan de aarde. Plus elektronisch dus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

De fiets is meegegeven aan iemand ten behoeve van reparatiedoeleinden, vandaar dat deze mechanisch niet op slot stond. Normaal altijd wel, met muurbeugel en ART2 slot.
De fiets is tijdens het transport ontvreemd.
Bizar maar waar.
Ik heb hoop op levering van een vervangende fiets binnen anderhalve week.
De software werkt volgens mij wel goed als de fiets buiten staat maar niet binnen. Dus als er weer gefietst gaat worden dan zal hij wel te traceren zijn, al is dat mogelijk in een ander land.... 😢.

En dat lege gevoel , dat klopt. Ik voel me zo belazerd erdoor , ook al komt er een andere fiets voor : MIJN fiets is gewoon brutaal gejat.
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bedankt voor de toelichting a.randsdorp.
We kunnen er met z'n allen maar onze lessen uit trekken, ik heb ook zitten piekeren over een goede manier van afsluiten, vele sloten zijn op 'n wip te openen door diegene die zich hier in bekwaamd hebben, Youtube staat er vol van.
Hoe ver kan je gaan é..je voorwiel, zadel, achterwiel, batterij, enz... Als je zou opteren voor een degelijke ketting, dewelke de nodige weerstand biedt, ben je al opgezadeld met minstens 5kg en kan je enkel 1 wiel en de kader ergens aan vastmaken, dus je ander wiel en zadel onbewaakt. Iemand hier op 't forum heeft zelfs meegemaakt dat ze al de kabels doorgeknipt hadden om alzo het alarm en achterwiel blokering te omzeilen.
Een diefstal/omnium verzekering is 't enige dat in zulke situaties soelaas kan bieden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie