Lekke Achterband ST2s
Philipbo, ik heb de achterband op 3 bar staan en de voorband op 2,5 bar.
Volgens mij hard genoeg, maar er zat een zeer gemene scherf van een schelp rechtop in de band. Was er trouwens nog lastig uit te krijgen ook.
Achterband had gelukkig alweer 4200 km afgelegd, dus de pijn is iets minder.....zeker met de prijs van de Schwalbes
Volgens mij hard genoeg, maar er zat een zeer gemene scherf van een schelp rechtop in de band. Was er trouwens nog lastig uit te krijgen ook.
Achterband had gelukkig alweer 4200 km afgelegd, dus de pijn is iets minder.....zeker met de prijs van de Schwalbes
I cycle myself an accident
ST2 White 2016
ST7 Gold 2023
ST2 White 2016
ST7 Gold 2023
-
- Rookie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 mei 2017, 10:46
Eergisteren voor de eerste keer in 3000 km lek gereden met de Big Ben . Achterband natuurllijk
Een dun spijkertje. Aan 48km per uur. Dat was schrikken. Tijdens die enkele omwentelingen met lekkende band heeft het spijkertje lelijk huisgehouden. Ik heb de band ter plaatse kunnen repareren zonder het wiel af te halen. Het gaatje was duidelijk. Spijkertje weggehaald en "roustineke geplakt", op de goede oude manier. Maar er bleken in de buurt van het grote gaatje nog een aantal puncties. Dus, depannage en de band thuis vervangen.
Ik moet zeggen. Prima te doen. Ook voor de minder getalenteerde fietshersteller.
In 10 minuten lag de nieuwe band erop. Wel de fiets opgehangen. De elektrische aansluiting van de motor, dat vind ik nu wel echt goed gemaakt van Stromer. Het wijst zichzelf uit. Weinig risico lijkt me.
Maar de Schwalbe Big Ben blijkt echt wel een dun bandje. Ik bedoel daarmee het materiaal, niet de omvang.
Een wonder dat ik nog niet eerder lek gereden heb. Ik was van plan over te stappen op de Continentals (zoals de ST2S) maar als ik het goed begrijp heeft die niet meer puncture protection dan de Schwalbe Big Ben?
Een dun spijkertje. Aan 48km per uur. Dat was schrikken. Tijdens die enkele omwentelingen met lekkende band heeft het spijkertje lelijk huisgehouden. Ik heb de band ter plaatse kunnen repareren zonder het wiel af te halen. Het gaatje was duidelijk. Spijkertje weggehaald en "roustineke geplakt", op de goede oude manier. Maar er bleken in de buurt van het grote gaatje nog een aantal puncties. Dus, depannage en de band thuis vervangen.
Ik moet zeggen. Prima te doen. Ook voor de minder getalenteerde fietshersteller.
In 10 minuten lag de nieuwe band erop. Wel de fiets opgehangen. De elektrische aansluiting van de motor, dat vind ik nu wel echt goed gemaakt van Stromer. Het wijst zichzelf uit. Weinig risico lijkt me.
Maar de Schwalbe Big Ben blijkt echt wel een dun bandje. Ik bedoel daarmee het materiaal, niet de omvang.
Een wonder dat ik nog niet eerder lek gereden heb. Ik was van plan over te stappen op de Continentals (zoals de ST2S) maar als ik het goed begrijp heeft die niet meer puncture protection dan de Schwalbe Big Ben?
Nee, kijkend naar de continental top contact lijkt er niet veel lek beveiliging in te zitten. Zeker als je het vergelijkt met een Schwalbe Marathon Plus maar goed die is dan qua grip weer iets minder, dus dat is dan misschien wel de afweging die je moet maken.
Ging de continental top contact er nu uit voor Stromer op de ST2s in modeljaar 2018? Of heb ik dit verkeerd gehoord?
Ging de continental top contact er nu uit voor Stromer op de ST2s in modeljaar 2018? Of heb ik dit verkeerd gehoord?
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Op de ST5 komt een nieuw type band dat Stromer bij Pirelli heeft laten ontwikkelen. Volgens mij blijft de Continental Top Contact gewoon.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Ik heb gister de binnenland van het achterwiel vervangen. Dat is gelukt. Wat echter niet lukte was de aansluiting van de motor los te krijgen.
Wanneer ik aan de zilveren beugel trok, zoals in de gebruiksaansluiting staat kwam deze niet los.
Weet iemand hoe dit moet?
Wanneer ik aan de zilveren beugel trok, zoals in de gebruiksaansluiting staat kwam deze niet los.
Weet iemand hoe dit moet?
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Suus,Suus schreef: ↑21 okt 2017, 22:04 Ik heb gister de binnenland van het achterwiel vervangen. Dat is gelukt. Wat echter niet lukte was de aansluiting van de motor los te krijgen.
Wanneer ik aan de zilveren beugel trok, zoals in de gebruiksaansluiting staat kwam deze niet los.
Weet iemand hoe dit moet?
Ik heb een St1x en heb ook mijn wiel eraf gehaald. Ik weet niet of de twee kabels hetzelfde zijn als op de ST2 maar ik ga er vanuit dat het systeem hetzelfde is. Bij mijn Stromer moest ik de twee zilveren aansluitingen losdraaien en dan kon ik deze makkelijk van elkaar af halen. In eerste instantie lukte het mij ook niet maar ik draaide niet op de juiste wijze, draaide aan de achterzijde van de aansluitingen en dat moet juist aan de voorzijde zijn.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bij de ST2/ST2 S werkt dit anders dan bij de ST1 X. De bevestiging van de bekabeling richting de motor is anders.
ST2 / ST2 S (eerst draaien, dan trekken):
ST2 / ST2 S (eerst draaien, dan trekken):
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023