Lekke Achterband ST2s

Twee superieure speed pedelecs met digitale communicatietechnologie.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Lekke Achterband ST2s

Bericht door Stromeur » 04 sep 2017, 08:33

Klopt, die zit ook op de ST1 X, de ST2 en de ST2 S. Op de display op de fiets kun je kiezen voor "Move" en zelfs de snelheid instellen, allemaal fiets-aan-de-hand looptempo.

Ik gebruik de Move functie op mijn ST1 X om mijn werk de fietsenkelder uit te lopen: bijzonder steile trap met fietsgoot ernaast. Het duurde een paar weken voor dat ik die functie had ontdekt (terwijl het gewoon in de handleiding en op het eerste menuscherm op de display staat :bu: ), maar het helpt echt enorm: waar ik in den beginne de Stromer amper de kelder uit kreeg en al overwoog om hem dan maar buiten te parkeren, loop ik nu fluitend die trap op.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

mhuibers
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door mhuibers » 19 sep 2017, 13:21

Is de Vectan Breaker die in de Continental Topcontact II Premiums (zowel zomer als winterversie) zit net zo effectief tegen lekrijden als de Schwalbe Marathon Plus?
ST1x oranje 983 Wh | Spurcycle | Quadlock iPhone 7 | Ergon GP3 | Ergotec M88 | Ortlieb backroller classic zwart | Brooks B17 | Bodyfloat | Redshift Shockstop

Witte
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Witte » 26 sep 2017, 21:58

Voor de tweede keer lekgereden :bc en weer de achterband... :shock:
Die schelpenpaden zijn killing voor de Schwalbes, heb nu de Big Ben plus besteld met extra lekbescherming.
Ben zeer benieuwd :d3:
I cycle myself an accident :bj

Streumer
Pro
Pro

Bericht door Streumer » 07 okt 2017, 22:29

Ik heb geen probleem om een achterband te plakken zonder het wiel eruit te nemen, is alleen een probleem als je het niet kan plakken. Gewoon band uit buitenband nemen en lek zoeken, plakken en klaar, al 1 keer zo opgelost.
Heb fiets gewoon een beetje van de grond getild dmv een spanband tussen zadel en aan het frame van de kantelpoort.
Zo kon ik het wiel draaien en alle nodige acties afhandelen zonder uitnemen.

philipbo
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door philipbo » 08 okt 2017, 09:27

Witte, is je achterband wel hard genoeg opgepompt? Te zachte band kan ook kans op lekrijden verhogen.

Oregon
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Oregon » 08 okt 2017, 09:33

Kan je eigenlijk Vittoria Pitstop gebruiken op zo'n dikke banden?
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk

Witte
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Witte » 09 okt 2017, 21:14

Philipbo, ik heb de achterband op 3 bar staan en de voorband op 2,5 bar.
Volgens mij hard genoeg, maar er zat een zeer gemene scherf van een schelp rechtop in de band. Was er trouwens nog lastig uit te krijgen ook.
Achterband had gelukkig alweer 4200 km afgelegd, dus de pijn is iets minder.....zeker met de prijs van de Schwalbes :ay
I cycle myself an accident :bj

Cookymonster
Rookie
Rookie

Bericht door Cookymonster » 18 okt 2017, 13:43

Eergisteren voor de eerste keer in 3000 km lek gereden met de Big Ben . Achterband natuurllijk :ay
Een dun spijkertje. Aan 48km per uur. Dat was schrikken. Tijdens die enkele omwentelingen met lekkende band heeft het spijkertje lelijk huisgehouden. Ik heb de band ter plaatse kunnen repareren zonder het wiel af te halen. Het gaatje was duidelijk. Spijkertje weggehaald en "roustineke geplakt", op de goede oude manier. Maar er bleken in de buurt van het grote gaatje nog een aantal puncties. Dus, depannage en de band thuis vervangen.
Ik moet zeggen. Prima te doen. Ook voor de minder getalenteerde fietshersteller.
In 10 minuten lag de nieuwe band erop. Wel de fiets opgehangen. De elektrische aansluiting van de motor, dat vind ik nu wel echt goed gemaakt van Stromer. Het wijst zichzelf uit. Weinig risico lijkt me.

Maar de Schwalbe Big Ben blijkt echt wel een dun bandje. Ik bedoel daarmee het materiaal, niet de omvang.
Een wonder dat ik nog niet eerder lek gereden heb. Ik was van plan over te stappen op de Continentals (zoals de ST2S) maar als ik het goed begrijp heeft die niet meer puncture protection dan de Schwalbe Big Ben?

tterbeek
Runner-up
Runner-up

Bericht door tterbeek » 18 okt 2017, 14:39

Nee, kijkend naar de continental top contact lijkt er niet veel lek beveiliging in te zitten. Zeker als je het vergelijkt met een Schwalbe Marathon Plus maar goed die is dan qua grip weer iets minder, dus dat is dan misschien wel de afweging die je moet maken.
Ging de continental top contact er nu uit voor Stromer op de ST2s in modeljaar 2018? Of heb ik dit verkeerd gehoord?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 18 okt 2017, 16:11

Voor zover ik weet niet.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Plaats reactie