Ik heb in mei (toen ik mijn fiets kreeg) het zelfde gehad als jij Jensr. Inmiddels werkt alles wel maar hoe dat kan is me niet helemaal duidelijk. Bij aflevering zag ik, samen met de monteur van de dealer, dat de verbinding met de app niet werkte.
Hij was er zichtbaar wat ongemakkelijk over en zei "dat komt vanzelf wel goed, heb ik vaker gezien". Met een klein beetje argwaan heb ik hem toch maar laten vertrekken.
Zoals gezegd, het kan uit zichzelf opgelost zijn. Echter, ik heb wel een aantal dingen gedaan. Deze dingen zouden eigenlijk de oplossing niet mogen zijn, maar wie weet hoe een koe een haas vangt. Het kan zijn dat één van die dingen geholpen heeft.
1) ik heb een keer via bluetooth verbinding gemaakt met de fiets omdat ik het automatisch bluetooth slot wilde testen. Dit is niet afhankelijk van de app want de bluetooth verbinding maak je met het omni display. Erg onwaarschijnlijk dat dit de oplossing is.
2) Ik heb in de instellingen van mijn telefoon (ik heb android OS), de Omni app toegang gegegeven tot lokatiegegevens.
Deze handeling lijkt me nog steeds, maar minder onwaarschijnlijk, oplossing.
Je kunt even contact hebben met je dealer / Stromer. Misschien dat je fiets wel is geregisteerd en zichtbaar in je app. Maar misschien is er bij Stromer wel eoa "vinkje" niet aangezet waardoor je geen toegang hebt tot de info. Dat heb ik hier wel eens vaker gezien en is wellicht de meest waarschijnlijke optie.
Wat ook nog kan is dat je COM module in de fiets defect is.
Jensr schreef: ↑19 sep 2018, 06:00 jammer dat zo’n dure fiets niet 100% werkt zoals hij moet werken (verbinding en app)
Mee eens, naast reikweidte zijn dit soort foefjes juist de dingen die deze fietsen wat duurder maken dan de rest.
GeertRijnders, jouw probleem lijkt anders. Jij hebt wel bepaalde werkende functies in je app.
Ik vraag me af wat je bedoelt met je "fiets volgen". Het is niet zo dat de update interval van de positie erg hoog is. Volgens mij iedere 10 minuten. En soms dat niet. Vanochtend bijvoorbeeld, toen ik op mijn werk aan kwam, was de laatste bekende positie van de fiets in de app 20km terug. Dat red ik niet in 10 minuten. Als je fiets op het moment dat de hij automatisch lokatie door wil geven net even geen of geen goede GSM ontvangst heeft dan is die positieupdate (denk ik) verloren en moet je wachten op de volgende.
Vandaar mijn vraag of je ooit wel een lokatie van je fiets hebt gezien in de app en niet zoals Jensr nog nooit.
Trwns,@ stromeur, heeft dit onderwerp mss baat bij een verplaatsing naar "Stromer Technologie en Fietstechniek "? Gezien deze issues niet alleen op de ST2(S) slaan maar op Omni-C en app. Krijgt daar wellicht meer exposure en hulp van mensen die ST2(S) topics overslaan.