digitaal op slot/lamp verklikt fiets?

Jensr
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2018, 05:41

Rob77 schreef: 21 sep 2018, 12:38Als ik het goed begrijp zie je nu nog geen;

- kilometers (dag en totaal)

- (laatst bekende) positie.

- Mis ik nog iets?
De kilometers krijg ik ondertussen al in de app. Gisteren heb ik onderweg wel een tijdje gereden waarvan het gps symbool op de omni kwam te staan, in de app heeft hij deze dan ook gevonden.

In het geval van de COM-module hoef ik mij dan al geen zorgen maken aangezien dit bij jou ook zo het geval is.
Hopelijk brengt de update dat er aan komt een oplossing hiervoor.

Toch nog steeds zeer tevreden van mijn pedelec!
Stromer ST2 ‘MY2018’ - 983wh - ortlieb back pack-roller classic QL2.1 asphalt/black
80km/dag woon-werkverkeer
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Rob77 schreef: 20 sep 2018, 08:40 Ik heb in mei (toen ik mijn fiets kreeg) het zelfde gehad als jij Jensr. Inmiddels werkt alles wel maar hoe dat kan is me niet helemaal duidelijk. Bij aflevering zag ik, samen met de monteur van de dealer, dat de verbinding met de app niet werkte.

Hij was er zichtbaar wat ongemakkelijk over en zei "dat komt vanzelf wel goed, heb ik vaker gezien". Met een klein beetje argwaan heb ik hem toch maar laten vertrekken.
Kennelijk komt het ook nu weer vanzelf goed. Raar. Maar goed, wel fijn. Veel plezier ermee.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Kenneth D.W
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2018, 13:47

Rob77 schreef: 21 sep 2018, 12:38 De com module 0.0 op 2018 modellen is voor zover ik weet normaal. Ik heb dat zelf ook. Volgens mij hadden pre-2018 modellen een com module nummer maar met de komst van Omni-C is daar wat veranderd. Ik weet niet precies meer waarom maar denk dat de com module pre-2018 door aparte firmware wordt aangestuurd en coms van 2018 door de algemene firmare. De "0.0" is als het ware een restant.

Als je acculaadstand klopt lijkt je account dus deels te werken. Er gaat wel degelijk wat informatie van je fiets naar de Stromer servers.

Als ik het goed begrijp zie je nu nog geen;

- kilometers (dag en totaal) jawel het blijft gewoon optellen maar ik reset dan omdat ik mijn km/per dag wil zien.

- (laatst bekende) positie. de positie is wel correct en de accu stand ook

- Mis ik nog iets?

Dat van de kilometers vind ik wat vreemd want: eigenlijk hoeft je fiets alleen maar middels 3G door te geven wat de KM stand in je Omni is. Maar gezien het over afstand gaat kan ik niet helemaal uitsluiten dat het iets met GPS te maken heeft. Kun je de totalen wel op je fiets zien?

Heb je toevallig nog naar de toestemming voor de Stromer app tot lokatiegegevens op je telefoon instellingen gegekeken? toegegeven het is ver gezocht...

Heb je de app al eens opnieuw geinstalleerd?
ik zal de app nog eens installeren dan. Het is wel zo dat ik de app 4maand geleden heb ginstalleerd ter voorbereiding op de komst van de fiets. en dus in de winkel voor de eerste keer gebruikt. ik ben nu op kantoor ik test dit straks dan wel even.

ook heb ik nog niet gezien dat omni op het 3g netwerk zit? hoe zie ik dat?

ik had wel al via bleu tooth connect kunenen maken.
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

omni-c.jpg
omni-c.jpg (54.45 KiB) 2474 keer bekeken
3G verbinding en signaalsterkte links boven.

GPS plaatsbepaling (wanneer actief) midden-boven.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Kenneth D.W
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2018, 13:47

Ik heb dus al gemerkt dat bluetooth niet werkt met de 3g
Het geeft continu conflicten in de zin dat de lock functie na 4minuten vanzelf unlockt en dergelijke.
Verder werkt de fiets perfect maar die BT functie en de km stand op de app werkt voor geen meter!

Nu heb ik nog een probleem, ik krijg de sleutel niet meer van mijn fiets… iemand een tip? --> ondertussen gevonden !

Alvast bedankt
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Ik weet niet helemaal zeker hoe je je fiets op afstand lockt? Er zijn twee mogelijkheden.

1) je lockt hem via je app. In dat geval gaat de lock via internet. Je moet dan unlocken dmv je app of de pincode op je Omni.
Deze methode heeft met bluetooth niks te maken.

2) je lockt hem via bluetooth "seamless ride". In dat geval lockt de fiets automatisch als je telefoon buiten bluetooth bereik van de fiets is. Als je telefoon weer binnen bluetooth bereik van de fiets komt unlockt je fiets automatisch.
Om bluetooth seamless ride in te schakelen moet je je Omni menu in, de telefoon pairen met de fiets en dan seamless ride aan zetten. Hier heb je verder geen app voor nodig.

Je omschrijft dat de fiets vanzelf unlockt. Als je optie twee (seamless ride) hebt ingeschakelt en je benadert je fiets met je telefoon, dan is automatische unlock dus normaal.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Plaats reactie