digitaal op slot/lamp verklikt fiets?

Jensr
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2018, 05:41

Heb meer info mogen ontvangen van Stromer zelf. Zij steken het op de verbinding van bluetooth en gps dat deze elkaar verstoren en zo dus geen verbinding kan maken met de satelliet. Ze vertellen mij ook dat er verschillende oorzaken kunnen zijn zoals bomen, hoge gebouwen etc. maar dit lijkt mij heel onwaarschijnlijk aangezien ik langs het kanaal rij in de open vlakte. Ze zijn wel bezig aan een nieuwe update om dit probleem van de bluetooth en gps te verhelpen. Vandaag naar het werk gereden, goed voor zo'n 40 km en heb op mijn weg geen enkele keer gps verbinding gekregen. Zal nogmaals de vraag stellen aan Stromer en hopelijk komen ze met een oplossing voor dit probleem.
Stromer ST2 ‘MY2018’ - 983wh - ortlieb back pack-roller classic QL2.1 asphalt/black
80km/dag woon-werkverkeer
Kenneth D.W
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2018, 13:47

Hallo allmeaal

Ik heb sinds gisteren mijn stromer ST2. Ik ondervind ook een paar kleine akkefietjes, in de zin dat ik als ik mijn stromer uitzet en op het einde van de werkdag hem weer aanzet vraagt hij mij geen pincode?
Vind ik vreemd want zo kan zomaar iedereen de fiets nemen ( hij staat wel op slot maar toch ). Als ik hem “lock” met gsm en ik unlock hem met gsm hoef ik ook geen pin in te geven. Doe ik dit manueel op de omni vraagt hij dit wel.

Verder krijg ik geen dag resultaten te zien op de app enkel te totalen. Als ik hem lock met gsm gaat de stromer wel op lock maar krijg ik een fout op mijn app, hetzelfde als ik hem unlock. Dan unlockt hij weer ( zonder pincode te vragen ) maar krijg ik weer een foutmelding op de app?

Grtjs
Kenneth
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

als ik mijn stromer uitzet en op het einde van de werkdag hem weer aanzet vraagt hij mij geen pincode
Voor unlock met pincode zet je de fiets niet uit maar op "lock". Maar dat wist je al las ik,
Als je de fiets helemaal uit (off) zet en weer aan hoef je inderdaad geen pincode in te voeren.
. Als ik hem “lock” met gsm en ik unlock hem met gsm hoef ik ook geen pin in te geven
Dit is normaal. Men verwacht dat de beveiliging van je telefoon voldoende is.
Verder krijg ik geen dag resultaten te zien op de app enkel te totalen
Heb je al eens geprobeerd om je dagteller op je fiets te resetten naar "0"? Dat heeft denk ik invloed op wat je ziet in je app. Als je niet reset telt hij vrolijk door. Houd je vinger een paar seconden op het omni display tot de reset trip pop-up verschijnt.
. Als ik hem lock met gsm gaat de stromer wel op lock maar krijg ik een fout op mijn app,
welke foutmelding?
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Jensr schreef: 20 sep 2018, 12:34 Heb meer info mogen ontvangen van Stromer zelf. Zij steken het op de verbinding van bluetooth en gps dat deze elkaar verstoren en zo dus geen verbinding kan maken met de satelliet. Ze vertellen mij ook dat er verschillende oorzaken kunnen zijn zoals bomen, hoge gebouwen etc. maar dit lijkt mij heel onwaarschijnlijk aangezien ik langs het kanaal rij in de open vlakte. Ze zijn wel bezig aan een nieuwe update om dit probleem van de bluetooth en gps te verhelpen. Vandaag naar het werk gereden, goed voor zo'n 40 km en heb op mijn weg geen enkele keer gps verbinding gekregen. Zal nogmaals de vraag stellen aan Stromer en hopelijk komen ze met een oplossing voor dit probleem.

Hm...klopt de acculaadstand in je app met wat je op de fiets ziet? Of ook niet? Deze info is namlijk niet afhankelijk van Bluetooth of GPS maar van de 3G verbinding van je fiets. Als ook je accustand niet matched acht ik het bluetooth/GPS verhaal minder waarschijnlijk.

Heeft Stromer alleen dat algemene antwoord gegeven of hebben ze ook heel specifiek naar jouw fiets gekeken of alles vwb aanmelding en activatie in orde is? Als je ze nog een keer benadert met de vraag kun je dat doen met benoeming van het VIN nummer van je fiets. Of je laat het je dealer doen, het is eigenlijk hun probleem. Ze kunnen dan ook beter track houden op het proces voor mocht het op reparatie/vervanging van eoa uitlopen.

De reden dat ik een beetje over de correcte activatie doorzeur is je screenshot. Vanaf de fabriek is er wel "iets" van informatie naar de Stromer servers gegaan. Ik doel op de 1,6km met 17,4km/h gemiddeld. Dus het heeft kennelijk wel gewerkt maar nadat de fiets naar jou over is gegaan niets meer.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Kenneth D.W
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2018, 13:47

Rob77 schreef: 20 sep 2018, 14:45
als ik mijn stromer uitzet en op het einde van de werkdag hem weer aanzet vraagt hij mij geen pincode
Voor unlock met pincode zet je de fiets niet uit maar op "lock". Maar dat wist je al las ik,
Als je de fiets helemaal uit (off) zet en weer aan hoef je inderdaad geen pincode in te voeren.
. Als ik hem “lock” met gsm en ik unlock hem met gsm hoef ik ook geen pin in te geven
Dit is normaal. Men verwacht dat de beveiliging van je telefoon voldoende is.
Verder krijg ik geen dag resultaten te zien op de app enkel te totalen
Heb je al eens geprobeerd om je dagteller op je fiets te resetten naar "0"? Dat heeft denk ik invloed op wat je ziet in je app. Als je niet reset telt hij vrolijk door. Houd je vinger een paar seconden op het omni display tot de reset trip pop-up verschijnt.
. Als ik hem lock met gsm gaat de stromer wel op lock maar krijg ik een fout op mijn app,
welke foutmelding?
Als ik het goed begrijp moet ik hem dan gewoon locken als ik thuiskom om dan als ik smorgens vertrek hem te unlocken met pin? of gsm?

de foutmelding krijg ik nu niet meer ineens ?!?
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Het is jouw keuze of je hem uit zet of electronisch lockt. Het maakt voor je diefstalverzekering (waarschijnlijk) niks uit. Die eisen een fysiek slot, in Nederland minimaal ART-2 gecertificeerd.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Kenneth D.W
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2018, 13:47

Ik vind het toch wel vreemd dat ik geen enkele informatie krijg op de app ivm met totaal gereden KM
enkel op de stromer maar de trip reset gebruik ik dagelijks. ik denk dat die app nog niet echt op punt staat, jammer. Is er een manier hoe ik wel de effectief gereden totaal km kan zien?

alvast bedankt
Jensr
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2018, 05:41

Rob77 schreef: 20 sep 2018, 14:56Hm...klopt de acculaadstand in je app met wat je op de fiets ziet? Of ook niet? Deze info is namlijk niet afhankelijk van Bluetooth of GPS maar van de 3G verbinding van je fiets. Als ook je accustand niet matched acht ik het bluetooth/GPS verhaal minder waarschijnlijk.
- Hetgeen in de app staat komt overeen met wat ik kan aflezen van de omni. Deze zijn correct.

Rob77 schreef: 20 sep 2018, 14:56Heeft Stromer alleen dat algemene antwoord gegeven of hebben ze ook heel specifiek naar jouw fiets gekeken of alles vwb aanmelding en activatie in orde is?


- Hebben enkel in het algemeen geantwoord en niet specifiek naar mijn probleem gekeken. Heb ze beantwoord nu met alle gegevens van de fiets. Ik heb wel gezien dat mijn versie van COM-module 0.0 vermeld staat?

Misschien inderdaad ook eens de dealer contacteren dat zij hier wat vaart achter kunnen zetten.
Stromer ST2 ‘MY2018’ - 983wh - ortlieb back pack-roller classic QL2.1 asphalt/black
80km/dag woon-werkverkeer
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

De com module 0.0 op 2018 modellen is voor zover ik weet normaal. Ik heb dat zelf ook. Volgens mij hadden pre-2018 modellen een com module nummer maar met de komst van Omni-C is daar wat veranderd. Ik weet niet precies meer waarom maar denk dat de com module pre-2018 door aparte firmware wordt aangestuurd en coms van 2018 door de algemene firmare. De "0.0" is als het ware een restant.

Als je acculaadstand klopt lijkt je account dus deels te werken. Er gaat wel degelijk wat informatie van je fiets naar de Stromer servers.

Als ik het goed begrijp zie je nu nog geen;

- kilometers (dag en totaal)

- (laatst bekende) positie.

- Mis ik nog iets?

Dat van de kilometers vind ik wat vreemd want: eigenlijk hoeft je fiets alleen maar middels 3G door te geven wat de KM stand in je Omni is. Maar gezien het over afstand gaat kan ik niet helemaal uitsluiten dat het iets met GPS te maken heeft. Kun je de totalen wel op je fiets zien?

Heb je toevallig nog naar de toestemming voor de Stromer app tot lokatiegegevens op je telefoon instellingen gegekeken? toegegeven het is ver gezocht...

Heb je de app al eens opnieuw geinstalleerd?
Laatst gewijzigd door Rob77 op 21 sep 2018, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Kenneth D.W schreef: 21 sep 2018, 11:59 Is er een manier hoe ik wel de effectief gereden totaal km kan zien?
Ja, ergens in je menu op je fiets. "bike" en dan "totals" geloof ik. Ik heb mn fiets niet bij de hand dus kan niet precies checken.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Plaats reactie