Nog iemand met oplaadproblemen na herstelling(en)

JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

Stromeur schreef: 19 sep 2018, 10:42 Het Stromer Forum is een forum voor consumenten, geen ondersteunings-kanaal van Stromer of de dealers.


My 2 cents: laat je dealer eerst onderzoeken of jouw probleem wordt veroorzaakt door de hardware. (Jouw lader testen op een andere accu / jouw accu testen op een andere lader.)
Dus die gaan een accu leegfietsen om vervolgens een lader te testen of andersom? :roll:
\ Ik denk dat ik meer tijd heb om dat uit te vissen, ook meer zin.
Daarbij vraag ik me hoe een lader van 330,-- euro zomaar evt kapot kan terwijl deze wel laadt, maar niet helemaal??
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Laders van €330 kunnen defect zijn. Ik heb een nieuwe gehad. Mijn geval was andersom dan dat van jou.

De oplader deed veel te lang over opladen met de accu in de fiets in vergelijking met de accu uit de fiets. Tot wel twee uur langer .
Gezien het laden van de accu uit de fiets wel goed ging kon het niet aan de accu of de lader liggen. Dacht ik. Maar op advies van Stromer van de dealer eerst een andere lader ontvangen om te testen. Deed het perfect. Laadtijd van accu in de fiets gelijk aan laden van accu uit de fiets.

Uitgebreid relaas: viewtopic.php?f=14&t=1229/

Het verschil in samenwerken tussen accu/fiets/lader in verschillende situaties is gecompliceerd en gaat simpele logica voorbij.

Vraag je dealer eens om een andere lader om te testen. Kan per pakket? Als die geen kuren vertoont houd je hem en oude retour.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

Enfin, Nieuwe lader gekocht en gisteren thuisgekregen, met het uitpakken hoor ik vanalles rammelen in die lader!
Eigenlijk had ik deze direct in moeten pakken en terug sturen, Doe ik niet maar voor ik deze instekker maak ik hem open, zitten er twee losse schroefjes in.
Lomito

Rob77 schreef: 21 sep 2018, 11:16 Laders van €330 kunnen defect zijn. Ik heb een nieuwe gehad.
Heb ik vorig jaar ook gehad, even naar de dealer om direct een andere oplader mee te krijgen en sindsdien geen laadproblemen meer. Sinds mei dit jaar heb ik een tweede accu en daarbij een tweede oplader, en daarmee geen enkel oplaadprobleem. Ik weet dat het exemplarisch bewijs is maar dat geldt ook voor de storingen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rob77 schreef: 21 sep 2018, 11:16 Het verschil in samenwerken tussen accu/fiets/lader in verschillende situaties is gecompliceerd en gaat simpele logica voorbij.
Eens, de dealer kan stap voor stap proberen de eerste "simpele" logische oorzaken uit te sluiten (accu of lader, onderling uitwisselen en testen met gegarandeerd werkende exemplaren) en kan daarna, eventueel met assistentie van Stromer, dieper gaan foutzoeken. We hebben niet alleen te maken met "simpele" hardware, maar ook met de aanstuur-elektronica zoals de controller in de Stromer, firmware van diverse onderdelen, de BMS van de accu en de manier waarop deze communiceren met de sturing van de lader.

Ik heb zelf het probleem gehad dat mijn Stromer niet wilde opladen met de accu erin terwijl deze uit stond (lader ging meteen naar het eindstadium: twee constant brandende groene LEDs), maar wel wilde laden als de Stromer eerst werd opgestart en de lader daarna werd aangesloten. Laden met de accu uit de Stromer was geen enkel probleem.

Lader is vervangen: loste het niet op, accu is gecontroleerd: was niks mis mee, controller is vervangen: loste het niet op. Uiteindelijk heeft Stromer dit verder onderzocht en toen bleek dat het systeem (volgens mij de BMS) van de Stromer bij het aansluiten van de lader te laat volledig was opgestart om op tijd een seintje naar de lader te geven dat de accu opgeladen moest worden. Voordat de boel intern was opgestart dacht de lader daarom al: accu = vol, ik hoef niks te doen dus ik sla af.

Foutzoeken bij laadproblemen kan een leek/consument feitelijk al niet meer zodra is vastgesteld dat het probleem niet door een defecte lader wordt veroorzaakt.

[Enkele eerdere bijdragen aan dit topic ontschreeuwd.]
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Het zijn net moderne auto's zonder diagnose apparatuur kun je niets meer. :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Super handig voor service op afstand door Stromer (hebben ze me toch twee keer via de dealer heel goed mee vooruit geholpen), minder handig wanneer je er zelf mee wil gaan rommelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad super handig... maar er zit ook wel een kleine keerzijde aan. Hoe geweldig ik de techniek van GPS tracking en constante verbinding met de thuisbasis ook vind (de grote voordelen zijn gekend): Stromer trackt wel een hoop gebruikersdata. Waar je allemaal heen gaat, hoe snel je rijdt, in welke stand je dat doet, etc.

De reactie van gebruikers is vaak: "maakt toch niet uit", hetgeen tot op zekere hoogte natuurlijk waar is. Zolang je Stromer als bedrijf vertrouwd is het allemaal leuk en aardig. Maar er is ook een periode geweest waarin ik Google vertrouwde, in de tijd dat ze allemaal beloftes deden over privacy en zo (toen ze nog niet op de beurs zaten). Het nieuws afgelopen week dat Renault, Nissan en ik meen Mitsubishi van TomTom over gaan stappen naar Google Maps vind ik in dat kader dus eng.

Voor mij ligt de balans bij een merk als Stromer nu nog aan de goede kant, maar ik vind het wel wat eng hoe gemakkelijk een gemiddelde consument hun data afstaat en hoe weinig mensen hiertegen in opstand komen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

JOHN STROMER schreef: 23 sep 2018, 13:24 Enfin, Nieuwe lader gekocht en gisteren thuisgekregen, met het uitpakken hoor ik vanalles rammelen in die lader!
Eigenlijk had ik deze direct in moeten pakken en terug sturen, Doe ik niet maar voor ik deze instekker maak ik hem open, zitten er twee losse schroefjes in.
Nogmaals, "losse schroefjes" In een nieuwe lader die 330,-- kost moet niet kunnen!
Een apparaat dat op 220V werkt met een printplaat? Snap ik dat er dingen doorbranden, zonder een zekering te bekennen? Daarbij zijn er mensen die deze lader op de fiets meenemen, zoals ik, veel componenten rammelen los. Voor dat geld mogen ze wel wat beters afleveren, Dit is nl. prul.. Mijn oude heb ik inmiddels ook weer gerepareerd, gesoldeerd..
JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

Afbeelding

Een goedkope omvormer
Plaats reactie