Zadelpenklem

Plaats reactie
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik wilde vanmiddag tijdens de schoonmaak beurt wilde ik mijn zadel wat hoger zetten. Helaas brak de bout van de zadelpenklem af. Ik verwachtte al problemen omdat de bout erg dun is. Met veel moeite de achtergebleven bout uitgeboord. Bij tijdelijk een nieuwe bout erin gezet met moer zodat ik morgen kan fietsen. Nu wil ik zo snel mogelijk de klem vervangen. Hoe krijg ik de bus eruit of kan ik dit kusje beter aan de dealer overlaten?

Mijn ST is van medio 2015 dus ik heb denk ik de niet gemodificeerde klem.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De vulbus die in het frame zit? Die zou je er met enig beleid wel zelf uit moeten kunnen krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 27 aug 2018, 19:27 De vulbus die in het frame zit? Die zou je er met enig beleid wel zelf uit moeten kunnen krijgen.
Die bus inderdaad. Heb ik daar geen speciaal gereedschap voor nodig. Hij lijkt goed klem te zitten.

Dan rest nog wel de vraag wat een kwalitatief goede klemring is. De oude vind ik te fragiel.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen idee of er naast brute kracht nog een handigheidje of gereedschap voor nodig is, sorry.

Qua zadelpenklemmen: bij Stromer is het allemaal OEM. Neem er sowieso eentje met een dikkere bout, en desgewenst van een A-merk zoals KCNC, Hope, FSA, Ritchey etc. Maar een dikkere bout zal het meeste van het werk wel al doen, bij de A-merken betaal je deels ook voor het merk.

Als jij inderdaad nog een klem hebt met een smalle bout, dan zou je bij een Stromer dealer ook nog om een nieuwere Stromer/OEM klem kunnen vragen, al zullen die van Stromer waarschijnlijk net zo duur zijn als die van de A-merken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 27 aug 2018, 23:03 Geen idee of er naast brute kracht nog een handigheidje of gereedschap voor nodig is, sorry.

Qua zadelpenklemmen: bij Stromer is het allemaal OEM. Neem er sowieso eentje met een dikkere bout, en desgewenst van een A-merk zoals KCNC, Hope, FSA, Ritchey etc. Maar een dikkere bout zal het meeste van het werk wel al doen, bij de A-merken betaal je deels ook voor het merk.

Als jij inderdaad nog een klem hebt met een smalle bout, dan zou je bij een Stromer dealer ook nog om een nieuwere Stromer/OEM klem kunnen vragen, al zullen die van Stromer waarschijnlijk net zo duur zijn als die van de A-merken.
Dank je el voor het meedenken :ay Ik heb vandaag contact opgenomen met de dealer in Utrecht. Zodra mijn bestelde remsensor kabel binnen is ga ik ook langs voor de klem. Voorlopig lijkt mijn tijdelijke oplossing te het houden.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Vanmiddag even langs de dealer in Utrecht gereden. Ze hadden nog een klem liggen. Ze boden aan hem er ook even op te zetten. Ik weer blij. :mrgreen:
Kreeg ook nog complimenten over de nette staat van mijn ST2 ondanks zijn 3 jaar. Altojd leuk. En natuurlijk wilden ze weten hoe ik de bouwlamp heb aangesloten.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie