Loskomende trapas

Plaats reactie
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Hey iedereen,

Ik heb dit probleem nu al een tijdje.. Ik zet de trapas vast, alles normaal voor even. Dan begint het met een klop-gevoel te hebben tijdens het trappen. Daarna ratelende ketting en de laatste stap is dat dat de trapas gewoon zou uit elkaar vallen.

Ik heb de laaste keer fietsvet in en rond de schroefdraad van de trapas gedaan en dat heeft het probleem langer doen uitblijven. Verder draai ik elke week de as weer wat aan. Maar heeft er iemand van jullie hetzelfde meegemaakt of tips om het probleem langer/blijvend op te lossen ? Bij stromerdealers kennen ze het probleem niet, ben ik zogezegd de eerste.

Alvast bedankt :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heb het probleem nooit meegemaakt. Is Loctite een optie?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

FreddyH schreef: 22 aug 2018, 11:56 Heb het probleem nooit meegemaakt. Is Loctite een optie?
Had ik ook al aan gedacht, maar om loctite te doen werken moet alles wel perfect ontvet/droog zijn. Ben wat bang dat dit misschien ook negatieve werking gaat hebben op de trapas zelf. Kan het altijd overwegen
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Het is de krankarm die loskomt?
Golvas

BozZke schreef: 22 aug 2018, 10:36 Verder draai ik elke week de as weer wat aan.
En dat doe je met het correcte aanhaalmoment ?
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

Ik had enkele weken terug hetzelfde met mijn standaard fiets, fm had dit nog nooit meegemaakt. :) .
Hij heeft alles terug geplaatst en 20km verder terug hetzelfde. Heb dan zelf alles ontvet en met loctite gemonteerd. Tot nu toe in orde. :cool2: (fiets staat wel meestal in de garage :bj ) Ik heb nu wel de juiste sleutel in fietstas voor in geval van ....
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

bikerke schreef: 22 aug 2018, 13:23 Het is de krankarm die loskomt?
Ja de crank arm komt speling op en dan wordt het steeds erger. Ik denk/vrees dat de schroefdraad ook wel al schade zal hebben van het veelvuldig loskomen en vastdraaien
Golvas schreef: 22 aug 2018, 17:21
BozZke schreef: 22 aug 2018, 10:36 Verder draai ik elke week de as weer wat aan.
En dat doe je met het correcte aanhaalmoment ?
niet echt, ik span het aan zo hard ik kan.. Ik weet dat het niet echt ideaal is, maar had gelezen dat je makkelijk 30 kilo kracht mocht zetten op die as.
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Dreiky schreef: 22 aug 2018, 21:54 Ik had enkele weken terug hetzelfde met mijn standaard fiets, fm had dit nog nooit meegemaakt. :) .
Hij heeft alles terug geplaatst en 20km verder terug hetzelfde. Heb dan zelf alles ontvet en met loctite gemonteerd. Tot nu toe in orde. :cool2: (fiets staat wel meestal in de garage :bj ) Ik heb nu wel de juiste sleutel in fietstas voor in geval van ....
Haha :D Ja die sleutel heb ik ook al een hele tijd in m'n tas zitten. Ik heb een halve gereedschapskoffer mee, want stromers hebben voor elke schroef wel een andere maat of type moer... :bh:
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

BozZke schreef: 22 aug 2018, 10:36 Ik heb de laaste keer fietsvet in en rond de schroefdraad van de trapas gedaan en dat heeft het probleem langer doen uitblijven.
De schroefdraad en contactoppervlaktes ontvetten, montagepasta gebruiken ipv vet en op Koppel aantrekken.
Komt deze dan nog los, dan een nieuw krankstel monteren.....
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

bikerke schreef: 24 aug 2018, 13:40
BozZke schreef: 22 aug 2018, 10:36 Ik heb de laaste keer fietsvet in en rond de schroefdraad van de trapas gedaan en dat heeft het probleem langer doen uitblijven.
De schroefdraad en contactoppervlaktes ontvetten, montagepasta gebruiken ipv vet en op Koppel aantrekken.
Komt deze dan nog los, dan een nieuw krankstel monteren.....
ok ! heb montagepasta besteld. Ik laat zeker nog wat horen of het geholpen heeft !
Plaats reactie