Roesten schroeven/moeren

Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Geen idee of iemand anders dit ook heeft maar bij mij zijn de schroeven/bouten van mijn stuurhoofd waar de lamp aan vast zitten aan het roesten. Dit is volgens mij of door een slechte productie of goedkope kwaliteit. Mijn Stromer staat altijd binnen als ik hem niet gebruik en is 5 maanden oud en toch beginnen de schroeven nu al te roesten. Is dit garantie?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lijkt mij een garantie kwestie, ik zou zeker eens contact opnemen met de dealer. Als je je fiets nu 24/7 buiten hebt staan dan mag dit na verloop van tijd best optreden, maar bij binnen stallen en binnen het half jaar... nee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Wat bij (alle ) fietsen vaak voor komt is roestvorming aan de binnenkant van de inbusboutjes.
Is dat het geval of heb je echt volledig roestige delen?

Roestvorming in de inbusboutjes is meestal het gevolg van het los- en vastdraaien. De inbussleutels “beschadigen” de boutjes.
Zelfs bij de duurste fietsen heb je dit.
Maar als je veel gaat rijden in de winter ( nat en pekel) gaat het allemaal nog sneller.
Maar daar is volgens je verhaal hier geen sprake van.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Golvas

harmroest schreef: 06 aug 2018, 16:44 Geen idee of iemand anders dit ook heeft maar bij mij zijn de schroeven/bouten van mijn stuurhoofd waar de lamp aan vast zitten aan het roesten. Dit is volgens mij of door een slechte productie of goedkope kwaliteit.
Zelf heb ik een andere stuurpen op mijn fiets maar vorige week mocht ik een dag met een ST1 met amper 1000 km rijden waarvan de inbusbouten van de stuurpen compleet ros zagen. Ik zag dit reeds eerder op diverse modellen, ook dat lijkt me dan een kwaliteitsprobleem te zijn.

Vervang de rosse inbusbouten door inbusbouten in inox, zet ze met het juiste moment vast en je probleem is definitief opgelost.
Martin

Voor een fiets als Stromer in deze prijsklasse zou je dit niet mogen verwachten dat bouten gaan roesten. Stromer zou standaard de inox bouten moeten gebruiken is mijn mening.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 06 aug 2018, 16:52 Lijkt mij een garantie kwestie, ik zou zeker eens contact opnemen met de dealer. Als je je fiets nu 24/7 buiten hebt staan dan mag dit na verloop van tijd best optreden, maar bij binnen stallen en binnen het half jaar... nee.
Ligt eraan of de dealer/Stromer boutjes als slijtage-onderdeel ziet of niet. Ik vind een half jaar ook veel te snel. Is "binnen" ook droog/vochtvrij binnen @harmroest? (Ik zal een grapje met je naam maar niet inkoppen 8-) )

Als je de boutjes laat vervangen, neem dan meteen betere anders zit je hier over een half jaar weer mee. Dat doe ik al mijn halve leven met de vele boutjes die ik op fietsen heb moeten vervangen vanwege roest/aanslaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik heb me al eerder verbaasd over het snelle roesten van diverse boutjes, al na een maand of 4 na aanschaf. Ook de binnenkant van de crank-bout (? Weet niet hoe ik het moet noemen) is verroest. Goedkope meuk, een dure fiets onwaardig. Ik heb eerder een foto. gepost, maar kan m niet meer vinden...,
Dus: het is een vaker voorkomend probleem.
Het lijkt erop dat de stromers alleen zijn gebouwd voor droge, gematigde klimaten, gezien de problemen met vocht, gebrek aan grip van banden op enigszins vochtig wegdek en roest van roestvrijstalen onderdelen en het geven van storingen boven de dertig graden buitentemperatuur. Een beetje zoals auto’s in de jaren 70. Mijn ex-DS was een stuk problematischer dan de Mitsubsidie die ik nu heb. Hoop wel dat Stromer ervan leert, net zoals Citroën heeft gedaan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gedoe door vocht is als het goed is opgelost door krimpkous om de connectoren bij de controller. Aankomende herfst zal moeten uitwijzen of dat afdoende is.

Vanaf eind 2018/2019 staan alle nieuwe Stromers op Pirelli's. Geen Big Bens of Continentals meer.

Over de warmte: er zijn enkele gevallen bekend van blaasjes op/in de OMNI display nadat de Stromer stil heeft gestaan in de brandende zon. Daar moet iets aan gedaan worden, of Stromer moet ons hiervoor gaan waarschuwen.

Verder zien we meldingen van (volgens mij alleen?) 2018 modellen met problemen met de ondersteuning. De uitlevering van deze modellen is echter pas ver in de zomerperiode op stoom gekomen, dus het gros van die Stromers heeft alleen nog maar in de hitte rondgereden. Ik kan er de vinger niet achter krijgen wat er aan de hand is en of er een causaal verband is tussen problemen met de TMM sensor en de hitte. Iemand anders?

Mijn indruk is dat Stromer van de problemen leert en ze oplost, maar a: het duurt lang en b: de communicatie vanuit Stromer zelf is slecht. Hierdoor verspreiden klachten zich als een olievlek over het internet en voelen sommigen zich desondanks een roepende in de woestijn. Stromer heeft niet door wat de eigen rol daarin is en hoe dat beter kan, of ze kiezen hier gewoon voor. Beide geen goede zaak imo.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Die boutjes horen eigenlijk van RVS. te zijn.......beetje jammer als dit niet zo is...... :bf:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Bericht door Stromeur » 07 aug 2018, 13:23

Ligt eraan of de dealer/Stromer boutjes als slijtage-onderdeel ziet of niet. Ik vind een half jaar ook veel te snel. Is "binnen" ook droog/vochtvrij binnen @harmroest? (Ik zal een grapje met je naam maar niet inkoppen 8-) )

Als je de boutjes laat vervangen, neem dan meteen betere anders zit je hier over een half jaar weer mee. Dat doe ik al mijn halve leven met de vele boutjes die ik op fietsen heb moeten vervangen vanwege roest/aanslaan.
Foto op blad 3 van rubriek "Post hier een foto van je Stromer" zegt genoeg. Zelfde verhaal bij mij. Niet te geloven.
Nu welke bouten voor je stem faceplate zijn dat juist ? M3's ? Heb met schuifpasser de lengte gemeten, zou 2,3 cm moeten zijn, maar de diameter van de schroefdraad kan ik niet juist bepalen. 4,4mm ?
Bijlagen
stem bolts.JPG
stem bolts.JPG (57.55 KiB) 4280 keer bekeken
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie