ST2 op proef, eerste indrukken en ervaringen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Barry schreef: 27 aug 2018, 23:17 Tunnelvisie heb ik inderdaad ook met marathontrainingen ervaren. Ervaar jij het op de Stromer nog steeds, of wordt dit minder?
Ik heb het al die tijd gehouden. Mijn 30km enkel was (ik heb helaas inmiddels een baan verder weg) rechtuit blazen door desolaat Fries landschap, een lichte "runners high" erbij, omdat ik wel van een beetje doortrappen hou, grote grijns op mijn gezicht en huppekeetje mijn brein is vertrokken.

Ik heb uiteindelijk bepaalde punten op de route opgeslagen in mijn hoofd waar ik mezelf van mezelf wakker Moet schudden. Dat werkt wel, maar een plotseling overstekend konijn op de eenzame lange stukken kon behoorlijk schrikken zijn. Tijdens het Stromeren in de schemer of in het donker gaat het wel veel beter, dan ben ik altijd erg alert (ook vanwege de dieren, die zijn er dan altijd veel meer).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Top dat je het na de eerste negatieve ervaringen toch bent blijven proberen.
Het is toch best een flinke afstand denk ik dan.
De bestelbon zal al wel klaar liggen vermoed ik :d3:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Mooie foto Barry, volgens mij is dat de Veensteeg bij Wageningen... ik rij daar vaak. :cool2:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

@tony mb Dit forum had mijn enthousiasme dusdanig gewekt dat ik me niet zomaar laat afschrikken door wat tegenslag. Als er zoveel forumleden enthousiast zijn, dan moet Stromer toch iets goed doen.

@lomito het is de Veensteeg inderdaad, goed gezien! :bf:

@FreddyH leuk om jouw ervaringen ook te lezen. Die di2 is briljant, heb op Lomito’s ST5 mogen ervaren hoe heerlijk en snel dat schakelt.

Vandaag net zo enthousiast terug gekomen van het stromeren als gisteren. Ik had weer een goede flow te pakken. Weet nu beter bepaalde bochten te pakken, en ook op welke plekken ik door hobbels ff wat stroom moet inhouden.. de gemiddelde snelheid is vandaag t.o.v. gisteren weer een stuk omhoog gegaan: 34km/u i.p.v. 31,5 km/u.
vandaag wel veel tegemoetkomende scholieren gezien die aardig slingeren en niet opletten. De over-the-top claxon doet dan uitstekend dienst! :P

Ik dwing mezelf om nu extra alert te zijn op de kruisingen, zoals Stromeur adviseerde. Dat lukte aardig..

Grote vraag wordt nu vooral: welke Stromer ga ik kiezen! :mrgreen:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Martin

Leuk verslag Barry van je ritjes tot nu toe en mooi dat je leen ST2 weer helemaal perfect functioneert. :ay
Welke Stromer het nu moet worden is aan jou. Als je heel lekker op de ST2 fietst en niet per se het nieuwste model wilt, dan kun je de ST2 met een leuke korting kopen denk ik. Het model gaat er op den duur toch uit, dus de FM kan je een leuke aanbieding doen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 28 aug 2018, 20:37 @FreddyH leuk om jouw ervaringen ook te lezen. Die di2 is briljant, heb op Lomito’s ST5 mogen ervaren hoe heerlijk en snel dat schakelt.
Graag gedaan. Di2 schakelt inderdaad snel, maar ik persoonlijk zou er mijn SP keuze niet van laten afhangen... Maar wellicht dat ik er morgen anders over denk als ik na 4 dagen ST2s weer op mijn eigen fiets zit :shock:
Barry schreef: 28 aug 2018, 20:37 Grote vraag wordt nu vooral: welke Stromer ga ik kiezen! :mrgreen:
De eerste keuze is natuurlijk 26" of 27,5" wielen... ben je daar al uit?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Martin

@FreddyH: ook leuk dat je jouw bevindingen tot nu toe van de ST2S kenbaar maakt. Als ik het allemaal lees, dan zou Stromer nog maar 1 ding moeten doen...een 24" framemaat maken en je hebt een Stromer.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 28 aug 2018, 20:49
De eerste keuze is natuurlijk 26" of 27,5" wielen... ben je daar al uit?
Nee nog niet. Ik heb nog te kort op een ST5 gefietst om het echt goed in te schatten wat ik fijner vind. Eerste gevoel is dat ik de 27,5 prefereer.. ik ga ST3 en 5 binnenkort testen in Herveld. Ik kan dan wat uitgebreider testen..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Schuif je toch gewoon aan Barry, op zaterdagavond 8 sept. a.s. is de ST5 nog vrij... dan heb je gelijk een mooie gezamenlijke rit naar De Hemel, kennismaking met het forummeubilair, een pot kwaliteitsbier en deelname aan de lampentest... :az
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Hi Lomito, leuk idee.. ik ga het checken bij Jos morgen..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie