ST2 op proef, eerste indrukken en ervaringen

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 01 sep 2018, 14:55 Ohh ik vind dat zadel gewoon prima. Gek toch.


Niet zo gek, ik heb andere billen dan jij. Daarnaast zit ik veel meer rechtop.
Tomasj schreef: 01 sep 2018, 14:55Zorg dan iig dat je een meetlat en een waterpas bij hebt.
Wat mij ook interesseert, hoe fel verblinden die lichten een tegenligger
Ook al voorzien, zie draadje over lampen test. Lomito neemt en lang meetlint mee en we maken ook foto's op iets van 50m afstand richting de fiets. Camera ongeveer op ooghoogte automobilist.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 01 sep 2018, 18:45 Hard zadel is vaak kwestie van wennen. Zeker voor lange ritten is een hard (maar wel passend) zadel 10x beter dan een zacht gel-geval.
Theo Maassen zei ooit:
Als je elke dag een deegroller in je poepgaatje duwt dan went dat ook. Maar da's nog geen reden om het te doen.
I rest my case :bj

Even serieus: de langste ritten die ik maak zijn 80-100km op een avond en da's maar af en toe. Normaal rijd ik zo'n 50km op een dag. Dus valt mee. Maar dat harde plankje van de ST2s geeft me op die korte ritjes gewoon teveel last. Met het gel zadel van mijn fiets heb ik nergens last van.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

:bj die Theo Maassen quote gebruik ik ook regelmatig.. net als een aantal van zijn mengvoeders united speech, briljant! :cool2:

Toch denk ik dat ik wel eerst een tijdje het standaarzadel een kans moet geven, om te kijken of mijn achterwerk eraan went.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op de ST1, ST1 X, ST2, ST2 S, ST3, ST3 LE en ST5 ligt af fabriek allemaal een ander zadel. :mrgreen:

Dus welke Stromer het ook wordt: inderdaad gewoon gaan proberen, beetje vogelen met de stand (hoe ver naar voor of achter en hoe horizontaal) en pas daarna beslissen of je het wat vindt, of dat je liever investeert in een alternatief.

Misschien kunnen we op het forum wel een Stromerzadel-ruilbeurs starten ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 01 sep 2018, 22:28 Toch denk ik dat ik wel eerst een tijdje het standaarzadel een kans moet geven, om te kijken of mijn achterwerk eraan went.
Je hebt gelijk. Maar ik fiets al bijna 4 jaar op het standaard zadel van mijn fiets (ok, een nieuw exemplaar van het ding ondertussen) en daarmee heb ik 0 problemen. Na 1 dag op de ST2s zeggen mijn billen: auw... Ik ben overtuigd :ai

Maar.... deze discussie is eigenlijk redelijk zinloos. Die ST2s is een superfiets. Als ik op zoek zou zijn naar een fiets en als hij ook in een maatje groter zou komen dan zou hij zeker op mijn wish-list komen. Dat zadel? Who cares. De fiets moet bij je passen, een ander zadel is een kwestie van proberen en vervangen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Ik vind het Fizik-zadel prachtig bij de ST2s passen en inderdaad de eerste week/weken wat ongemak aan het onderstel maar zeker niet vervelend. Na 2-3 weken had ik er al geen last meer van en daarna reed ik ritten van 1½-2 uur continu op het zadel. Het is dus vooral een kwestie van gewenning.

Op de ST5 heb ik nog geen 80km+ ritten gemaakt zodat ik nog niet kan zeggen hoe dit zadel bevalt. Voorlopig in ieder geval geen last van zadelpijn en de telelr gaat alweer richting de 2K...
Plaats reactie