Rem (sensor?) blijft hangen

Twee superieure speed pedelecs met digitale communicatietechnologie.
Plaats reactie
buco
Expert
Expert

Rem (sensor?) blijft hangen

Bericht door buco » 12 jun 2018, 20:13

Herkent iemand dit:

Je remt en lost de rem maar de Stromer blijft rustig verder remmen op de motor. Of nog vervelender, je remt en staat helemaal stil. Dan wil je terug vertrekken maar geen ondersteuning.

Meestal erg vervelend, soms ronduit gevaarlijk. Bijv. als je snel nog wil oversteken en 800W minder ondersteuning hebt dan voorzien, liefst in het zwaarste verzet :o

Het enige wat ik kan doen om het meestal te voorkomen is de remhendels zo hard ik kan wegduwen.

Ik vermoed dat er een sensor in de remhendels niet registreert dat ik de remmen los laat. Kan je die sensor uitkuisen of vervangen of de hele remhendel vervangen of iets anders?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Rem (sensor?) blijft hangen

Bericht door Stromeur » 12 jun 2018, 20:47

Je kunt om te beginnen eens in het servicemenu van je Stromer bekijken of het probleem inderdaad in de remsensor zit.

Mocht het inderdaad de fysieke sensor zijn die blijft hangen: van de Tektro remmen op de ST1 X 2017 weet ik dat je die met een drupje olie weer gangbaar kunt maken (afdekplaatje remhendel loshalen en je kunt bij de sensor komen). Ik verwacht dat ditzelfde mogelijk is voor de Tektro/Magura remmen op de andere Stromer modellen. Vraag voor de zekerheid even na aan je dealer hoe je hier het beste bij kunt komen of laat dit door je dealer doen.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

FreddyH
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 12 jun 2018, 22:00

Die remsensor kan eventueel verkeerd afgesteld staan, bekijk dit filmpje maar even
(is ook zonder de tools goed af te stellen hoor, gewoon een multimeter eraan hangen en op gevoel zorgen dat hij niet te vroeg aan gaat en vooral: altijd netjes uitgaat):

Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

philipbo
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door philipbo » 13 jun 2018, 01:05

Ik denk dat het de motorkabel kan zijn

buco
Expert
Expert

Bericht door buco » 13 jun 2018, 08:58

Daar kan ik mee voort, ga ik dit weekend eens uitproberen! Thanks