Pagina 1 van 2

Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 11 jun 2018, 16:53
door Flux
Dag Allemaal,

Ja, het is ook mij gebeurd. Ik ben recentelijk onderuit geschoven met mijn ST2.
Met mij is, op een geschaafde arm (en een ietwat gekwetst ego) alles ok.

Met mijn ST2 is het wat minder.
De spiegel is kapot, de linker pedaal is geschaafd en mijn linker crank is ingeplooid.
En de helm is voor de vuilbak. Op de helm na is alles -gelukkig- verzekerd.

Ik heb mijn fiets 12 dagen geleden binnengestoken bij mijn fietsboer, maar ik heb hem nog steeds niet terug. Dit komt volgens hem doordat de stukken vanuit zwitserland moeten komen. Echter, ze werden 10 dagen geleden reeds verstuurd, maar zijn tot op vrijdag (maandag is zijn sluitingsdag) nog steeds niet toegekomen.
(Blijkbaar zou er ook een regen-hardware-update beschikbaar zijn voor mijn model, en die stukken zaten er ook bij, zei hij.)

Nu, weet iemand of je die stukken kan track 'n tracen? Zou namelijk niet graag hebben dat de stukken 'verloren gegaan zijn' bij bpost of postnl :). Hebben jullie gelijkaardige ervaringen met een lange levertermijn van wisselstukken?
Zou ik iemand kunnen bereiken bij stromer zelf hieromtrent?

Groetjes

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 11 jun 2018, 18:32
door risozom
Ik herken dit gelijk.
Ook ik heb na een ongeval lange tijd moeten wachten op de nieuwe onderdelen van Stromer.
Ook bij een defect aan de motorkabel heeft het ruim 2 weken geduurd voordat het nieuwe kabeltje vanuit Zwitserland in Nedrland wordt bezorgd.

Ik heb hierover een mail gestuurd naar Stromer en de reactie was dat ik mijn klachten bij de fietsenmaker moets melden :oops: :bu:

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 11 jun 2018, 18:41
door Marky
Hallo,

wat is een regen-hardware-update ?

bedankt

groetjes

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 11 jun 2018, 18:54
door Flux
Ik vermoed dat het over dit gaat
viewtopic.php?f=14&t=994

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 11 jun 2018, 18:56
door Flux
risozom schreef: 11 jun 2018, 18:32 Ik herken dit gelijk.
Ook ik heb na een ongeval lange tijd moeten wachten op de nieuwe onderdelen van Stromer.
Ook bij een defect aan de motorkabel heeft het ruim 2 weken geduurd voordat het nieuwe kabeltje vanuit Zwitserland in Nedrland wordt bezorgd.

Ik heb hierover een mail gestuurd naar Stromer en de reactie was dat ik mijn klachten bij de fietsenmaker moets melden :oops: :bu:
:( Wie heb je daarvoor gecontacteerd dan?

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 11 jun 2018, 23:56
door philipbo
Hallo Flux, was het een eenzijdig ongeluk, zo ja wat waren de weg-omstandigheden en welke banden had je erom liggen?

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 12 jun 2018, 05:45
door Golvas
Misschien is dit ook wel het grootste nadeel van verzekerd te zijn : je kan enkel passief toekijken en afwachten ... maar het is en blijft een verstandige keuze.

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 12 jun 2018, 06:39
door Flux
philipbo schreef: 11 jun 2018, 23:56 Hallo Flux, was het een eenzijdig ongeluk, zo ja wat waren de weg-omstandigheden en welke banden had je erom liggen?
Dag philipbo,

Het ongeluk was helemaal mijn fout, vrees ik. Ik ben uit de bocht gegaan. De graskant in. Remmen lukte niet meer op het natte gras. Ik had 3 keuzes. De gracht inrijden, op een kattenoog (reflector paaltje) rijden of terug op het fietspad proberen ‘springen’.
Ik heb het laatste geprobeerd, en ik weet nu dat mijn mtb makkelijker springt :).
Ik heb de continentals city plus erop liggen, maar ik ben toch onderuitgeschoven op het verhoogje tussen graskant en fietspad. De spiegel, linker crank en mijn helm hebben de klap opgevangen. Samengevat, de snelheid en mijn onoplettendheid waren het probleem.

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 12 jun 2018, 10:54
door Zebbernaut
spijtig genoeg herkenbaar, heb ook al wel meer dan 10 dagen mogen wachten op stukken van Stromer

Re: Wisselstukken Levertijden

Geplaatst: 12 jun 2018, 20:50
door Stromeur
Alleen ligt dit dus niet (altijd) aan Stromer. Als een dealer onderdelen 's morgens bestelt, dan verzendt Stromer in de regel dezelfde dag. In dat geval is het onderdeel binnen 1 a 3 werkdagen binnen bij de dealer.

Er zijn echter dealers, met name bepaalde ketens, bij wie onderdelen eerst naar een eigen centraal punt gaan en van daaruit worden doorgestuurd naar de vestiging. De vertraging zit in dat geval dus niet bij Stromer, maar bij de dealer.

Als de dealer zegt dat Stromer een onderdeel 10 dagen geleden heeft verzonden, maar het is nog niet binnen bij de dealer, dan is het aan de dealer om uit te gaan zoeken waar dit mis gaat. Ik zou dus even wat druk gaan uitoefenen op de dealer en geen genoegen meer nemen met: "is nog niet binnen, jammerdepammer".