Registreren en aanmelden ST2

Winston Zuiverloon
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2018, 12:18

Beste Stromer rijders.
Ik ben sinds een week eigenaar van een stromer ST2 model 2017. Ik heb de OMNI-app gedownload op mijn iphone maar kan deze niet gebruiken omdat de dealer (fietsenwinkel.nl) nog geen registratie/account heeft aangemaakt bij stromer. Zij geven aan dat Stromer niet reageerd. Dat betekent dat ik mijn fiets niet kan voorzien van een pincode en op slot doen. Ik sta al een week in de wacht bij fietsenwinkel.nl en kom niet verder. Zij verwijzen naar Stromer en vind dit erg vervelend (op z’n zachts gezegd). Wie. Heeft een dergelijke ervaring en welke tips hebben jullie voor mij? Bedankt alvast. Met vriendelijke groet, Winston
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het goede nieuws is in ieder geval: je kunt je Stromer ook gebruiken zonder de OMNI app. Je kunt dan alleen stand 2 niet tweaken, de fiets niet locken (maar ik neem aan dat je ook een gewoon slot hebt) en je ritgegevens niet inzien, maar verder is de fiets gewoon te bedienen.

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij gebeurt de registratie volledig elektronisch: dus de dealer registreert jouw Stromer in het Stromer Portal en de rest gaat vanzelf. Ik heb vorig jaar mijn ST1 X verkocht en de nieuwe eigenaar heb ik laten bellen met mijn dealer: binnen enkele minuten kreeg de nieuwe eigenaar een paar bevestigingsmailtjes van Stromer en kon hij contact maken met de bike via de OMNI app.

De dealer kan Stromer bereiken via mail of via een hotline voor dealers, dus ik vraag me af of de dealer het allemaal wel hard genoeg geprobeerd heeft. Ik heb begrepen dat Stromer momenteel niet altijd even goed bereikbaar is voor dealers, maar dan doen ze maar even wat beter hun best... Heb je hierover gesproken met de klantenservice-afdeling van deze dealer (lees: het doorgeefluik) of met degene die jouw Stromer ook daadwerkelijk moet regelen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Deze is misschien te makkelijk maar heb je in je spambox gekeken of daar niet toevallig een mail van stromer met je pincode rondzwerft?
"Heb je hierover gesproken met de klantenservice-afdeling van deze dealer (lees: het doorgeefluik) of met degene die jouw Stromer ook daadwerkelijk moet regelen?"
Ik denk dat ik weet wat je hier subtiel wilt overbrengen, kan het mishebben :D
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ga 'm inderdaad maar niet meteen keihard inkoppen, want daar is de vragensteller toch niet mee geholpen. De Stromer is er al gekocht dus dan kunnen we maar het beste proberen om hem een handje te helpen met deze stroeve dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

gewoon contact opnemen met support van stromer, als je hun de aankoopbon emailt dan kunnen zij hem voor je registreren!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Winston Zuiverloon
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2018, 12:18

De tip van mijn spambox had ik al uitgesloten. Dank daarvoor. Heb net weer contact gehad met het callservice-center en ik moest een nummer doorgeven die op mijn accu staat zodat zij dee kunnen aanmelden. Wachttijd weer enkele dagen. Ik weet niet of ik het fietsje nog wel zo leuk vind :mrgreen:
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Winston Zuiverloon schreef: 01 jun 2018, 13:46 De tip van mijn spambox had ik al uitgesloten. Dank daarvoor. Heb net weer contact gehad met het callservice-center en ik moest een nummer doorgeven die op mijn accu staat zodat zij dee kunnen aanmelden. Wachttijd weer enkele dagen. Ik weet niet of ik het fietsje nog wel zo leuk vind :mrgreen:
Wachttijd weer enkele dagen.
Dit zou, denk ik, niet nodig moeten zijn. Hier kan de dealer het verschil maken. Ik onderschrijf wat Stromeur zei over de hotline. Ik had mijn dealer aan de telefoon die letterlijk aan zijn andere oor de fabriek aan de lijn had. Zaken werden binnen minuten geregeld.

De fiets is fantastisch, no worries. Ik ben net als jij pas sinds een week eigenaar en er achter dat ondanks zijn Zwitsers paspoort de fiets (niet allemaal natuurlijk) en de processen eromheen, ondanks de beste wil van iedereen, niet altijd gelijk als een uurwerk uit dat land lopen :D Het komt vast goed :az
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Winston Zuiverloon schreef: 01 jun 2018, 13:46 Wachttijd weer enkele dagen.
Belachelijk. Dit is in een paar minuten gebeurd. Ik zou dit niet accepteren en direct een klacht bij Stromer neerleggen. Want klagen we niet, dan blijft deze keten gewoon doorklooien als Stromer dealer, terwijl niemand ooit begrepen heeft waaróm Stromer als high-end merk met ketens zoals deze (en het Belgische broertje) in zee gaat. Het zal allemaal best in het belang zijn van Stromer, qua omzet, maar het is NIET in het belang van de klanten.
Winston Zuiverloon schreef: 01 jun 2018, 13:46 Ik weet niet of ik het fietsje nog wel zo leuk vind :mrgreen:
Ligt gelukkig niet aan je Stromer, daar ga je echt wel van genieten. Maar ik snap heel goed dat de houding van deze dealer je beginplezier een beetje bederft (en daarom vind ik ook dat Stromer dit moet weten).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik ben bang dat je toch echt even moet wachten op fietsenwinkel.nl. Hoe vervelend dit ook is.

Ik heb mijn activeringsmail er even bij gepakt.

De link naar de portal is: https://stromer-portal.ch/users/login/ (de link bevat tevens een authenticatietoken)

Het email adres voor vragen over activering is ST2support@stromerbike.com. Ik neem aan dat voor ST1, ST5, etc het e-mailadres net iets anders is.
Geachte xxxxx,
Bedankt voor uw keuze voor een Stromer.

Klik op de volgende link om de activering van uw Stromer te voltooien: xxxxx

U kunt de Stromer-app voor iPhone en Android downloaden in de App Store. Om de app te kunnen gebruiken, moet u de eerste keer bij het openen van de app aangeven dat u een nieuwe gebruiker bent.

Uw PIN voor op uw Stromer is : xxxxx

Ons serviceteam staat altijd voor u klaar en helpt u graag als u vragen heeft - stuur hiervoor een e-mail naar: ST2support@stromerbike.com.

Met vriendelijke groet,
Uw Stromer-team
Laatst gewijzigd door rvaneijk op 01 jun 2018, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin

Het wordt hoog tijd dat Stromer dat contract met die grote dozenschuiver na afloop niet meer gaat verlengen. De accountmanager die dat contract heeft verzorgd werkt dan ook niet meer bij Stromer heb ik gehoord.

Sorry voor off topic, dus bij deze weer on topic.
Plaats reactie