Op naar de wachtkamer

Givme Stromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:42

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het kijken kiezen voor een speed pedelec voor mijn woonwerkverkeer. 45 Km enkel tussen Antwerpen en Brussel.

Vandaag had ik een Stromer ST2 2017 gehuurd van de fietswinkel. En Ik ben helemaal verkocht.
Bestelling wordt voor zaterdag, maar de knoop is doorgehakt.
Eerder had ik al een testrit met RM en een met Bultaco gemaakt. Maar het wordt dus een Stromer.
Het is lang geleden dat ik met zo'n smile op het werk aankwam :-)

En nu kan het wachten beginnen.
Ondertussen ben ik het forum aan het afschuimen geweest naar interessante tip .
De lijst van meer of minder onmisbare accessoires groeit met de minuut.

Prachtig forum met veel interessante info !

Overigens vandaag op weg naar Brussel een andere Stromeraar tegen gekomen en babbeltje gedaan. Hij deed 44km enkel sinds 5 jaar. Hij was net aan zijn tweede Stromer toe nadat de controller op de eerste na 50.000 km problemen gaf. Steeds op zijn eerste batterij bovendien.
ST2 17 inch 983wh zwart 45km enkel.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Welkom Givme Stromer,

Blij dat je een keuze hebt kunnen maken en dat je voor de Stromer bent gegaan ;) , ook leuk om te lezen dat er mensen met 50000 km op de teller nog steeds hun eerste batterij kunnen gebruiken na 5 jaar dat geeft hoop naar levensduur toe :cool2:
kolo
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2018, 18:19

Hallo,

Vandaag ook een testfiets; stromer 2017 st2 met 932 wh. Enkele reis van Geel naar Lier 45 km. Wat me zorgen baart is dat ik slechts 16 % batterijcapaciteit over had, terwijl ik toch steeds flink heb mee getrapt. Wel steeds tegen 45 km/h gereden.
Ik had eigenlijk de beslissing genomen om een Klever te kopen met 850 wh. Nu begin ik te twijfelen dat ik er ga geraken met de Klever.

Grtn,

Koen
Klever X-speed (in bestelling), 850 wh batterij, Ergotec zadelvering
Gebruikersavatar
Stargeezer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mei 2018, 19:39
Locatie: Rijkevorsel

Hoi Koen,

16% over op een tocht van 45km lijkt me weinig, ik rij zelf met een ST2 2018 983 Wh en ik doe net geen 35km enkel (Rijkevorsel - Geel), ik rijd makkelijk zonder opladen heen en weer (dus bijna 70km) en heb dan ongeveer nog 16% batterij over. Ook de omstandigheden spelen wel een rol, laatst had ik op de terugrit veel tegenwind en kwam ik thuis met slechts 3% batterij over. Ik rijd zelf met een gemiddelde van 38km/u over deze afstand, dus waar ik kan rijdt ik ook steeds 45km/u

Dennis
Matt zwart ST2 2018 met 983 wh batterij sinds Mei 2018.
Enkele rit 35km
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik had dat de eerste dag ook.
Ik doe dagelijks 52 km enkele rit, en heb nu tussen de 5 en de 25% batterijcapaciteit over.
Mijn 'toptijd' was een gemiddelde volgens GPS van 41,8 km/h, ik had toen wel de wind in de rug. Ik moet op die rit nog aardig veel vertragen, en heb er ook nog eens 175 hoogtemeter in te verwerken.

Wat je zeker gaat helpen is de koppelsensor aanpassen. Ik rijd met de koppelsensor op 25%.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Veel hangt af hoe je sensoren staan ingesteld, hier kan je veel %'en mee winnen of verliezen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

kolo schreef: 31 mei 2018, 10:55 Wat me zorgen baart is dat ik slechts 16 % batterijcapaciteit over had, terwijl ik toch steeds flink heb mee getrapt.
Besef wel dat hoe harder jij meetrapt, hoe harder de fiets ook gaat werken. Als je met wat wind tegen continu 45 km/h wegstampt dan is je fiets stiekem ook erg hard aan het werken.
Doe je het net wat rustiger aan, waardoor je "maar" 42 km/h fietst dan wordt er ineens heel veel minder energie verbruikt.

Concreet is dit een redelijke lijst van invloed op jouw stroom verbruik:
- wind
- hoe vaak je moet stoppen/afremmen
- jouw kruissnelheid (dus wat je rijdt op rechte stukken)
- hoe je je fiets ingesteld hebt staan, hetgeen erop neerkomt: hoe snel wil je accelereren en hoeveel wil je bij een bepaalde snelheid zelf doen

Toen ik nog een 735Wh accu had heb ik momenten gehad waarbij ik de accu in 30km leeg had (beetje kou, windkracht 5 vol tegen en vol doorstampen). Er zijn ook situaties geweest waarbij ik 50km fietste en de accu nog ruim half vol was...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromer Newbee

kolo schreef: 31 mei 2018, 10:55 Hallo,

Vandaag ook een testfiets; stromer 2017 st2 met 932 wh. Enkele reis van Geel naar Lier 45 km. Wat me zorgen baart is dat ik slechts 16 % batterijcapaciteit over had, terwijl ik toch steeds flink heb mee getrapt. Wel steeds tegen 45 km/h gereden.
Ik had eigenlijk de beslissing genomen om een Klever te kopen met 850 wh. Nu begin ik te twijfelen dat ik er ga geraken met de Klever.

Grtn,

Koen
Ik heb een ST2 - 2018 met 932wh. Als ik stevig doorstamp (zo goed als altijd dus, het moet vooruit gaan :oops: ) dan hou ik na 44km (22 enkele rit) toch ook nog een goeie 30 à 35% over. Mijn sensoren staan allemaal op 100%. Een aantal verkeerslichten en scholen waarbij ik regelmatig moet inhouden en hernemen, dus die 16% lijkt me toch niet helemaal ok...
mhoutman

Givme Stromer schreef: 30 mei 2018, 23:14 Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het kijken kiezen voor een speed pedelec voor mijn woonwerkverkeer. 45 Km enkel tussen Antwerpen en Brussel.
Gefeliciteerd met je keuze. Ik denk dat je met de Stromer in de spits ook een stuk sneller zult zijn :cool2:
Givme Stromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:42

Ik gebruik nu de trein en sneller zal het niet zijn. Maar meer fun wel.

Ik had overigens 40% over op de batterij na 45 km. Zwaarste versie. Flink doorgereden waar mogelijk heel defensief in stadsverkeer.
ST2 17 inch 983wh zwart 45km enkel.
Plaats reactie