Op naar de wachtkamer

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Heb nu even 3 dagen een ST1x 2018 te leen(in afwachting van mijn nieuwe ST2) moet zeggen dat vooral de claxon me bevalt. Waar voorheen van mijn gebel iedereen midden op de weg bleef rijden, schiet nu iedereen aan de kant :bf:
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Zo sinds gisteren heb ik ‘m dan een zwarte ST2. Wat een andere fiets dan de ST1x. Heel tevreden tot nu toe. Mensen die twijfelen laat je niet verleiden door reclame teksten als “het beste van 2 werelden”, de ST1x is gewoon echt een mindere fiets dan de ST2. En niet eens zoveel duurder. Dealers mogen daar best wat duidelijker voorlichting in geven, hoewel ik als klant natuurlijk misschien ook wat verder dan mijn neus lang is had moeten kijken:)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Rubens
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:06

Stromerfred schreef: 08 sep 2018, 15:30 Zo sinds gisteren heb ik ‘m dan een zwarte ST2. Wat een andere fiets dan de ST1x. Heel tevreden tot nu toe. Mensen die twijfelen laat je niet verleiden door reclame teksten als “het beste van 2 werelden”, de ST1x is gewoon echt een mindere fiets dan de ST2. En niet eens zoveel duurder. Dealers mogen daar best wat duidelijker voorlichting in geven, hoewel ik als klant natuurlijk misschien ook wat verder dan mijn neus lang is had moeten kijken:)
Wat is dan het grote verschil? ik heb een ST2 2018 Sport maar was aan het twijfelen tussen de ST1X en de ST2.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Het verschil zit hem met name in de ondersteuning, je rijdt veel makkelijker 45-48. En ook met volle tegenwind (ik rijd tussen de landingsbanen van Schiphol door)veel relaxter rijden. Maar ook de afmontage is allemaal net wat chiquer, schakelen gaat net iets soepeler bijvoorbeeld.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie