Re: Accu vol: Oplader LED solid green vs Omni?
Geplaatst: 25 mei 2018, 09:25
Hierbij de link:
Onafhankelijk forum voor Speed Pedelec rijders.
https://www.speedpedelecreview.com/forum/
https://www.speedpedelecreview.com/forum/viewtopic.php?t=1229
Je hebt helemaal gelijk... als je je fiets een lange tijd niet gaat gebruiken. Voor een paar dagen of zelfs een week is dat helemaal geen probleem.
Top! Een stuk duidelijker dan die film van 1,5 uur die ik had gepost van die professor. Die gaat wel erg diep op de stof in, maar het verhaal en conclusie is hetzelfde. Ik heb Stromer om verduidelijking gevraagd over tot welke voltage de meegeleverde laders laden. Nog geen antwoord; hoop niet dat dat een slecht voorteken is :-$
Ik heb dit eenmaal gehad toen ik begon te trappen en vergeten was de stromer aan te zetten. Toen ik de stromer toen aan zetten zonder gestopt te zijn gaf de batterij ook nul % en ging de fiets uit. Nogmaals aangezet met zelfde resultaat.gillflyer schreef: ↑24 mei 2018, 19:06 Overigens gaf mijn batterijlader vandaag aan dat de batterij vol geladen was. Als ik de Stromer aanzette (st2 ‘18) gaf de batterij 0% aan, de fiets zette zichzelf zonder meer af.
Drie maal terug opgezet met hetzelfde resultaat. Vervolgens de batterij eruit gehaald en 1 minuut later er terug in -> 100% en zonder problemen naar huis kunnen fietsen.
Bovenstaande heeft helaas niet mogen baten. Op verzoek van Stromer/dealer probeer ik vanavond of het probleem zich ook voor doet bij het laden van de accu buiten de fiets. Zodoende kan vast gesteld worden of het ligt aan de accu danwel lader of de fiets.Rob77 schreef: ↑25 mei 2018, 18:18 Een update, omdat het mss in de toekomst voor een ander kan helpen;
Stromer heeft (door tussenkomst dealer) op afstand
1) de firmware gedowngrade (!)
2) zodat de nieuwe firmware voor de accu kon worden geinstalleerd (van 0.9.0 naar 0.9.6)
3) de firmware weer teruggezet naar 4.0.1.8
De downgrade naar een oudere firmware was nodig om de accu de te kunnen updaten.
Of het helpt met mijn probleemje weet ik zondagavond. Dan ga ik weer opladen voor de werkweek.
Helaas slaat mijn niet oplader niet af bij fiets aan en ook niet bij fiets uit.
Het kan zijn dat de EnergyBus-Controller (EBC) van de fiets het niet goed doet. Zowel de lader als de fiets bevatten een EBC. Op met moment dat je de lader aan de fiets koppelt moet duidelijk worden welke EBC de master-EBC is, er kan er immers maar één de baas zijn. De EBC in de lader herkent de aanwezigheid van de EBC in de fiets waarna de EBC in de lader zichzelf uitschakelt door automatisch over te gaan in 'silent mode'.Rob77 schreef: ↑31 mei 2018, 12:19 Dealer gaf aan dat als opladen buiten de fiets succesvol is (is het) het eigenlijk niet aan de oplader of de accu kan liggen.
Stromer denkt daar kennelijk anders over en op hun advies levert de dealer me een nieuwe lader. Hieruit begrijp ik een beetje "we weten het niet en dit is stap 1". Als dat niet de oplossing is gaat de fiets voor testen naar de dealer. Ik krijg dan wel netjes een vervangende fiets.
Bron: http://www.embedded-communication.com/c ... d-e-bikes/Aus CANopen-Sicht muss der EnergyBus-Controller die Funktionalitäten Netzwerk-Master, LSS-Master mit FastScan, SDO-client und -Server, Emergency-Consumer, Heartbeat-Consumer und Producer, PDO-Producer und Consumer sowie SYNC-Producer vereinen. Zudem kann das virtuelle Gerät EnergyBus Controller (EBC) auch zusammen mit anderen Geräten implementiert werden. Beim Einsatz zusammen mit einem Ladegerät darf der EBC im Ladegerät(Knotennummer 127) die Masterfunktionalität nur wahrnehmen, wenn kein anderer EBC im Netzwerk vorhanden ist. Dies ist beispielsweise dann der Fall wenn anstatt des kompletten Fahrrad nur ein Akku an die Ladestation angeschlossen wird.
(...)
der EBC im Ladegerät erkennt den EBC im Elektrofahrrad und geht in den „Silent“-Mode der EBC im Pedelec überträgt statische Daten der Batterie an das Ladegerät und startet den Ladevorgang Akku und Ladegerät werden an die Powerline zugeschaltet und der Ladevorgang beginnt der Akku schickt seine aktuellen Werte (Spannung, Strom, Temperatur, imitierungen, EnergyBus-Zustand, Fehler) per PDO direkt an das Ladegerät Ladegerät beendet den Ladevorgang wenn die Sollkapazität erreicht ist oder das Ladekabel abgezogen wird.