Lakschade na onderhoud

thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Vandaag is mijn ST2 teruggekomen van een onderhoudsbeurt, bij terugkomst zat er schade op het frame, onder het display. Degene die hem terugbracht, en zelf het onderhoud gedaan heeft, wist niets van de schade. Ik weet zeker dat de Stromer schadevrij is opgehaald. Er zitten 3 putten in en er is ook iets met een lakstift gerommeld.
IMG_20180519_175009.jpg
IMG_20180519_175009.jpg (172.06 KiB) 4357 keer bekeken
Los van waar de schuld ligt, ben ik met de dealer bezig met het zoeken naar een oplossing, heeft iemand ervaring met het repareren van lakschade bij een Stromer? De dealer bood mij een aantal gratis onderhoudsbeurten aan als compensatie, ik heb hier gemengde gevoelens over, vooral omdat de schade op zo een prominente plek zit...

Ik ben blij dat mijn fiets weer terug is, maar dit is toch een domper op de feestvreugde 😢
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Zo dit vind ik wel een kwalijke zaak en zou echt niet akkoord gaan met wat onderhouds beurten
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Je zou denken dat een dealer een verzekering heeft voor zulk soort schade.
Je zou het glad kunnen polieren en dan een soort wrapfolie er over.
Of er zijn van die bedrijfjes die kleine deukjes en lak schades aan huis herstellen, is wel voor auto's maar zou voor hen toch het zelfde moeten zijn.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zooo, dat oogt alsof er iets zwaars over het frame heen geschaafd-stuiterd is. Wat balen zeg.
Tony Mb schreef: 19 mei 2018, 23:12 Je zou denken dat een dealer een verzekering heeft voor zulk soort schade.
Maar vast ook een eigen risicootje, en geen trek in premieverhoging e.d.

Het kan echter ook zijn dat een medewerker dit heeft veroorzaakt, gepoogd heeft weg te poetsen en het niet aan zijn baas heeft gemeld. Heb je de rest van je Stromer al grondig geïnspecteerd op schade/plekjes? Hij kan bijvoorbeeld ook gevallen zijn tijdens transport.

Ik geef net als Tony MB een autoschadebedrijf nog de meeste kans. De lakstift heeft overduidelijk niet geholpen en zo te zien moet de boel eerst netjes gepolijst worden. Maarja, kans is groot dat het hele frame overgespoten moet worden als je het écht netjes wil doen en dat wordt een prijzige aangelegenheid.

Ik zou ook geen genoegen nemen met een paar gratis onderhoudsbeurten. Hiermee bekent de dealer toch gewoon schuld? Dan mag-ie het ook oplossen. Ontzettend zonde om met zulke schade aan je mooie Stromer door te moeten rijden. Ik zou dit echt opgelost willen hebben. Kom je er in goed onderling overleg niet uit (wat ik wel hoop, want dat is voor alle partijen veel fijner), dan de dealer zo snel mogelijk schriftelijk aansprakelijk stellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 19 mei 2018, 23:45 Ik geef net als Tony MB een autoschadebedrijf nog de meeste kans. Maarja, kans is groot dat het hele frame overgespoten moet worden als je het écht netjes wil doen en dat wordt een prijzige aangelegenheid.
Je zou er van versteld staan wat een goede vakman op dat gebied klaar krijgt hoor.

Maar met wat ze nu gedaan hebben, dat kan natuurlijk helemaal niet. :ck: :aq
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Stromeur schreef: 19 mei 2018, 23:45 Het kan echter ook zijn dat een medewerker dit heeft veroorzaakt, gepoogd heeft weg te poetsen en het niet aan zijn baas heeft gemeld.
Zoiets denk ik ook dat er gebeurt is. Ik ga eerst maar eens bij een spuiterij informeren of dit een beetje netjes te fixen is.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Je kan best zoeken onder "Spot Repair"
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
mhoutman

Les 1: bij afgifte altijd met medewerker bedrijf fiets nalopen en desnoods vastleggen wat er voor bestaande beschadigingen zijn. Ook handig als je met auto naar garage gaat.

Dit is naruurlijk uitermate vervelend, vooral ook omdat het een welles nietes verhaal gaat worden. Het feit dat je dealer compensatie aanbiedt geef wat mij betreft aan dat hij niet onwelwillend is.

Ik zou de fiets naar een goeie autospuiter brengen en de rekening naar de dealer sturen. Wel vooraf dit overeenkomen met de dealer.

Succes :)

PS Volgens mij maakt Stromer geen gebruik van zogenaamde RAL kleuren, maar een goeie autospuiter kan de kleur ‘meten’. Plakken ze het keurig af en zie je bij wijze van spreken een rechthoekig vlak dat een stuk minder opvalt dan dit gepruts.
Laatst gewijzigd door mhoutman op 20 mei 2018, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Is dat wel een lakstift dat lijkt wel gewoon alcoholstift geprul :shock:
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Inderdaad, lijkt mij ook zo!
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Plaats reactie