Controller en motor zeer snel defect ST2

Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

RobinF schreef: 10 jun 2018, 13:42 Bij mij vergelijkbare problemen, helaas drie maanden na het verstrijken van de fabrieksgarantie.
Elk keer na het stoppen bij een stoplicht was de ondersteuning daarna een stuk minder. Aanvankelijk was dit op te lossen door de fiets aan/uit te zetten. Niet ideaal als je dwars door Utrecht moet met zo'n acht stoplichten, maar het was te doen. Uiteindelijk hielp dit niet meer en kon ik met pijn en moeite 40 km/u halen. Eerst bij de dealer twee keer opnieuw ingesteld en gekalibreerd, dit verbeterde de situatie slechts tijdelijk.
Inmiddels staat de fiets al 6 weken bij de dealer, een remsensorkabel, de remsensor en TMM-sensor zijn vervangen, zonder resultaat.
Nu wordt er gezegd dat het aan de accu ligt, en er een nieuwe accu geplaatst moet worden. Flink balen gezien de kosten (€ 1650,-), zo kort na het verlopen van de garantie. Bovendien heb ik inmiddels ook wel het vertrouwen in het probleemoplossend vermogen van Stromer verloren en vraag ik me af of een defecte accu werkelijk de oorzaak kan zijn van dit probleem.
Heeft iemand eenzelfde ervaring?
Hallo Robin,
Indien je dit probleem kenbaar aan jou dealer tijdens de garantie periode hebt gemaakt, dan valt dit onder garantie!
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Golvas

Nieuwe leden droppen nieuwe problemen in nieuwe topics van andere nieuwe leden terwijl we met zijn allen zitten te wachten op die nieuwe TS die opnieuw niet meer opdaagt om een nieuwe reactie te posten ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RobinF schreef: 10 jun 2018, 13:42 Nu wordt er gezegd dat het aan de accu ligt, en er een nieuwe accu geplaatst moet worden. Flink balen gezien de kosten (€ 1650,-), zo kort na het verlopen van de garantie.
Het klinkt een beetje alsof de dealer/Stromer (geen idee wie?) aan het prijsschieten zijn. Ik zou dit eerst getest willen hebben, alvorens een vermogen uit te geven aan een nieuwe accu. Vraag je dealer of je een accu van een andere (nieuwe/demo) Stromer mag gebruiken om te testen of dit het probleem inderdaad oplost, anders blijf je aan de gang.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RobinF
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2018, 13:13

Dat idee van prijsschieten heb ik inmiddels ook. Zowel de dealer als Stromer lijken geen idee te hebben wat de werkelijke oorzaak is van het probleem.
Vandaag nog contact gehad met de dealer en die was een beetje klaar met de gebrekkige en trage ondersteuning door Stromer. Inmiddels wel begrepen dat Stromer een coulanceregeling wil gaan toepassen, maar pas na levering van de nieuwe accu (???).

Een goed idee om de dealer eerst maar eens te vragen om een proefrit met een nieuwe/demo accu én mijn oude accu ter vergelijking.
Plaats reactie