Krimpkous

Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

$h3ph3rd schreef: 09 mei 2018, 21:12 Heb het ook aan mijn dealer gevraagd en steekt er nog niet op. Bij de eerste onderhoudsbeurt, wat binnenkort is, gaat hij die er opzetten :cool2:
De pas ingevoerde 2e modificatie tegen vocht door Stromer is bescherming van de controller met silicone. Gaarne jou dealer ook vragen of hij dat ook meteen wil doen tijdens de onderhoudsbeurt. :ay o
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

rvaneijk schreef: 16 dec 2018, 20:19
dvdk schreef: 16 dec 2018, 18:32
rvaneijk schreef: 16 dec 2018, 15:22 De ST2 2017 heeft - volgens de dealer in Den Haag die navraag gedaan heeft bij Stromer - geen krimpkous nodig.
Stromer heeft op 22 maart 2018 zijn dealers, per mail, instructies gegeven om de 3 connectoren tussen de motorcontroller en de motor te voorzien met krimpkousen van diameter 9 of 8 mm. De krimpkousen moeten voldoende lang zijn dat geen vocht meer via de draden (geel, groen en blauw) in de connectoren kan.
Hoi dvdk,
Ik ben hiervan op de hoogte. Ik heb onlangs mijn dealer gevraagd om de reparatie uit te voeren. Blijkbaar geldt de instructie niet voor alle modellen, in ieder geval lijkt de ST2-2017 niet te hoeven worden voorzien van de krimpkous.
Mijn ST2 is model 2015 en ik heb nog nooit vochtproblemen gehad. Echter op verzoek van mijn dealer toch de modificatie met de krimpkous doorgevoerd. Reden: voorkomen is beter dan genezen.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Helemaal eens Marco ik weet ook niet of het aan mijn dealer ligt maar tot mu toe heeft mijn st5 nog geen enkele misklap gegeven. Ik heb wel voordat de fiets in gebruik genomen is alle te bereiken stekkerblokjes ingespoten met DecoPro omdat ik ook een voorstander ben van preventief onderhoud.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Ik had ook vochtproblemen (2018 ST2) en wordt nu ook voorzien van krimpkous.

Goed natuurlijk dat Stromer de problemen erkend en er wat aan doen, maar iedereen die een beetje wat van elektronica kent weet dat krimpkous geen oplossing is voor vochtproblemen..
Ik ben er niet gerust in dat dit voldoende zal werken, maar we zullen zien.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Plaats reactie