ST2 MY18 of ST2 S MY17

Lomito

mhoutman schreef: 01 mei 2018, 23:59 Wacht maar tot er een nieuw setje Pirelli’s op moet :bj
Tegen die tijd heb ik de fiets al weer ingeruild... ;p
Golvas

Stromeur schreef: 01 mei 2018, 22:10 Puur uit nieuwsgierigheid: waarom?
Omdat ik net iets meer vertrouwen heb in een mechanisch bediende derailleur ... ;)
Lomito

Net als Reinout dus... in dat geval heb je aan de ST2-2018 een prima keuze.

De elektronisch bediende derailleur heeft mij tijdens 11.500 km slechts één keer in de steek gelaten omdat ik verzuimd had de accu van het schakelkastje tijdig op te laden. Maar dat was in 10 minuten gepiept en bovendien eigen schuld. Afgezien van mijn verzuim is de schakelaar altijd betrouwbaar gebleken. Ik maak me dan ook niet druk over de techniek, die heeft zich ruimschoots bewezen.

Overigens:
1. dat accuutje heb ik slechts 3x opgeladen tijdens het gebruik afgelopen 14 maanden terwijl ik zeer veel schakel
2. op de ST5 heeft de schakelaar geen eigen accu meer maar is aangesloten op de grote accu
3. op de ST5 is de digitale display van de schakelaar komen te vervallen zodat je niet meer kunt zien in welke versnelling je zit (alles voor een clean stuur).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 02 mei 2018, 13:48 De elektronisch bediende derailleur heeft mij tijdens 11.500 km slechts één keer in de steek gelaten omdat ik verzuimd had de accu van het schakelkastje tijdig op te laden.
Ik heb 'm toevallig gisteren voor het eerst sinds september vorig jaar opgeladen, maar dat is te wijten aan het feit dat-ie al tot 20% leeg was toen ik mijn Stromer kreeg geleverd. Normaal is 1 a 2x per jaar opladen inderdaad voldoende, en hier ook nog nooit problemen gehad met het systeem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

Lomito schreef: 02 mei 2018, 13:48
Golvas schreef: 02 mei 2018, 12:32 Omdat ik net iets meer vertrouwen heb in een mechanisch bediende derailleur ... ;)
Net als Reinout dus... in dat geval heb je aan de ST2-2018 een prima keuze.


3. op de ST5 is de digitale display van de schakelaar komen te vervallen zodat je niet meer kunt zien in welke versnelling je zit (alles voor een clean stuur).
lekker hendig want dat zou juist mooi in het OMNI display getoond kunnen worden. optie leverbaar vanaf MY19 :D
Laatst gewijzigd door mhoutman op 02 mei 2018, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Lomito

mhoutman schreef: 02 mei 2018, 18:52 lekker hendig want dat nou juist mooi in het OMNI display getoond kunnen worden. optie leverbaar vanaf MY19 :D
Niet echt nodig... OMNI kan voor mij zelfs uitgeschakeld worden tijdens de rit, scheelt weer accu en ik kijk er sowieso nauwelijks op.

Tijdens vliegles zei mijn instructeur dat hij enkele instrumenten niet echt nodig heeft omdat hij aan de hand van G-krachten (gevoel in m'n kont) weet wat het vliegtuig doet... die digitale display voor het verzet is dan ook echt niet nodig, je merkt vanzelf als de ketting niet verder over de tandwielen fietst.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhoutman schreef: 02 mei 2018, 18:52 lekker hendig want dat nou juist mooi in het OMNI display getoond kunnen worden. optie leverbaar vanaf MY19 :D
Heb ik vorig jaar op Eurobike aan Stromer gevraagd, maar ze kunnen dit niet realiseren omdat Shimano de API niet vrij wil geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

No brainer: alleen al vanwege de koplamp zou ik voor de Es gaan. Het elektrisch schakelen werkt perfect maar ik mis het niet op mijn fiets.
Let daarnaast inderdaad op de accu (op Es standaard 983Wh, maw de accu die je wil hebben). Daarnaast heeft de Es 3 jaar garantie tegen 2 voor de ST2.

Maar die koplamp :ba :ba :ba
Die ervaring krijg je maar op 1 manier. Er is gewoon niks vergelijkbaar met die bouwlamp.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mhoutman

Gaat waarschijnlijk voor de ST2 MY18 en fietst dan direct door naar de Praxis voor een bouwlanp :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb 'm weleens eerder ergens op het forum gepost. Doe deze maar, qua Praxis:

Bouwlamp.JPG
Bouwlamp.JPG (2.8 MiB) 2712 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie