Vriendje wil aan de Stromer en kan kiezen tussen een ST2 MY18 of een ST2s MY16/17.
Gevoelsmatig zeg ik dat hij de ST2 moet kopen of zijn hier andere inzichten ?
Bedankt alvast voor de reacties
ST2 MY18 of ST2 S MY17
De ST2s 2017 heeft wat mij betreft één enorm voordeel: de krachtigere voorlamp. Verder ook Di2, maar dat is niet iets wat mij zo sterk aanspreekt. Ik ben niet zeker of de ST2s 2107 nog zoveel krachtiger is dan de ST2 - 2018 (als ik Lomito lees, ben ik niet zeker)
De ST2 2018 heeft dan weer een toeter, wat in het verkeer een meerwaarde kan zijn (tov auto's)
En dan is er nog één voordeel aan de ST2s: hij kan hem zo goed als onmiddellijk hebben. Als hij een ST2 neemt, moet hij waarschijnlijk twee tot drie maanden wachten.
De ST2 2018 heeft dan weer een toeter, wat in het verkeer een meerwaarde kan zijn (tov auto's)
En dan is er nog één voordeel aan de ST2s: hij kan hem zo goed als onmiddellijk hebben. Als hij een ST2 neemt, moet hij waarschijnlijk twee tot drie maanden wachten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik denk zelf dat de verbeterde bekabeling en infrastructuur, nieuwe OMNI het toch toch gaan winnen van een 'verouderde' ST2s. Laatste heeft natuurlijk de Supernova 99 PRO en het elektrische schakelen. Overigens zijn er winkels die de ST2 gewoon op voorraad hebben.... De Supernova 99 Mini tenslotte is al een hele verbetering t.o.v van de vorige koplamp
Het elektronische schakelsysteem is voor mij sowieso een no-go dus in dit geval krijgt de ST2 de voorkeur.
nobrainer ... st2s 2017.
Nieuwe omni... pff ga je niet missen.
Het belangrijkste aan een fiets ...is het fietsen/de fiets ervaring, bij voorkeur met goed licht!!!
Daarnaast is de DI2 blijkbaar ook geweldig.
Wat de bekabeling bij een ST2s betreft verwacht ik geen problemen en daarnaast is er garantie en zal bij gebleken problemen dan eea. vermoed ik geupgrade worden ;-)
De supernova mini is zeker goed maar levert niet de helft van de supernova m99 pro.
Nieuwe omni... pff ga je niet missen.
Het belangrijkste aan een fiets ...is het fietsen/de fiets ervaring, bij voorkeur met goed licht!!!
Daarnaast is de DI2 blijkbaar ook geweldig.
Wat de bekabeling bij een ST2s betreft verwacht ik geen problemen en daarnaast is er garantie en zal bij gebleken problemen dan eea. vermoed ik geupgrade worden ;-)
De supernova mini is zeker goed maar levert niet de helft van de supernova m99 pro.
De nieuwe OMNI, hoe 'mooi' je die ook vindt, voegt niets toe aan het fietsplezier. Het enige dat er echt toe doet is de souplesse en kracht van de ondersteuning en die is van de Es nog steeds het beste hoewel die van de ST2-2018 weinig onderdoet. De M99pro is de absolute top en daar kan zelfs de M99mini niet aan tippen, vooral door het gebrek aan een schakelbaar grootlicht. Ik zou niet meer zonder willen en mede daarom zou de keuze voor mij vrij gemakkelijk zijn.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik zou absoluut kiezen voor de ST2 S 2016/2017. Reden: de geweldige koplamp, elektronisch schakelen, betere afmontage in het algemeen (velgen, banden, zadel etc). Hoe de ondersteuning is van de ST2 S 2016/2017 t.o.v. een ST2 2018 weet ik niet, het zou kunnen dat die prestaties wat dichter naar elkaar toe zijn gekropen, maar dat maakt de ST2 S niet slechter, het maakt de ST2 2018 hoogstens beter dan de ST2 van vorig jaar.
Mocht de ST2 S worden aangeschaft, check dan wel even of er nog steeds 3 jaar garantie op wordt gegeven. Ook erg lekker om te hebben.
De enige reden om voor de ST2 2018 te kiezen zou voor mij zijn dat Stromer zegt de controller te hebben aangepast en dat deze nu niet langer zo gevoelig is voor problemen door vocht. Echter, de tijd zal eerst moeten uitwijzen of deze oplossing geslaagd is, en als de dealer, conform de instructies van Stromer, krimpkous om de connectoren van de ST2 S aanbrengt, dan is dat risico als het goed is ook verdwenen. (De eerste ervaringen zijn goed, hoor ik zo her en der. Nu hoor ik ook zo her en der dat dit een "lampmiddel" wordt genoemd, maar dat zou me nu echt helemaal niets kunnen schelen. Werkt het, dan werkt het, er zit een klep voor, ik zie het niet dus ik vind het allemaal wel choco.)
Mocht de ST2 S worden aangeschaft, check dan wel even of er nog steeds 3 jaar garantie op wordt gegeven. Ook erg lekker om te hebben.
De enige reden om voor de ST2 2018 te kiezen zou voor mij zijn dat Stromer zegt de controller te hebben aangepast en dat deze nu niet langer zo gevoelig is voor problemen door vocht. Echter, de tijd zal eerst moeten uitwijzen of deze oplossing geslaagd is, en als de dealer, conform de instructies van Stromer, krimpkous om de connectoren van de ST2 S aanbrengt, dan is dat risico als het goed is ook verdwenen. (De eerste ervaringen zijn goed, hoor ik zo her en der. Nu hoor ik ook zo her en der dat dit een "lampmiddel" wordt genoemd, maar dat zou me nu echt helemaal niets kunnen schelen. Werkt het, dan werkt het, er zit een klep voor, ik zie het niet dus ik vind het allemaal wel choco.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom?
Ik heb de nodige fietsen met conventionele derailleurs versleten sinds de jaren '80, en een tijd terug zelf het Di2 systeem op twee andere fietsen gemonteerd (één van mijzelf, één van een vriend) en ik vind het een geweldig systeem. Vooral dat je met het opschakelen niet meer RRRRR-RRRRR hoeft te doen met je duim (en TAK-TAK bij het terugschakelen) bevalt me uitstakend. Het is nu alleen een subtiel tikje, en het is altijd raak. Met het Di2-systeem ben ik veel meer aan het op en neer schakelen op de Stromer dan met het conventionele systeem. Het is te verleidelijk om gewoon op de 11 te blijven rijden, omdat de motor je toch in no time weer op tempo heeft, en dat zorgt voor verhoogde slijtage aan je drivetrain.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ST2s MY16 tov MY17 lijkt me ongewijzigd toch?
ST2s MY18 nieuw: toeter, banden, display controller, bekabeling infrastructuur?
ST2s lijkt me niet nog een lang leven beschoren want dan koop je toch eerder een ST5
ST2s MY18 nieuw: toeter, banden, display controller, bekabeling infrastructuur?
ST2s lijkt me niet nog een lang leven beschoren want dan koop je toch eerder een ST5
Laatst gewijzigd door mhoutman op 01 mei 2018, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar jij gaat toch van een ST2s naar een ST5Lomito schreef: ↑01 mei 2018, 21:43 De nieuwe OMNI, hoe 'mooi' je die ook vindt, voegt niets toe aan het fietsplezier. Het enige dat er echt toe doet is de souplesse en kracht van de ondersteuning en die is van de Es nog steeds het beste hoewel die van de ST2-2018 weinig onderdoet. De M99pro is de absolute top en daar kan zelfs de M99mini niet aan tippen, vooral door het gebrek aan een schakelbaar grootlicht. Ik zou niet meer zonder willen en mede daarom zou de keuze voor mij vrij gemakkelijk zijn.