Claxon-knop dichterbij gezet

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

LeuventotBrussel schreef: 30 apr 2018, 16:00
Het is me trouwens nog steeds een raadsel hoe sommigen onder jullie uberhaupt een smartphone zouden willen bedienen al fietsend...
Ditto.

Ik denk wel dat de Nederlandse fietspaden meer vergevensgezind zijn.

Hier gewoon 100% focus op de weg.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Voor mij ook geen smartphone op de fiets. Ik draag de GSM in mijn jas en die blijft daar ook tot ik helemaal stil sta. Navigatie doe ik vooraf (Streetview) aan de rit en verder vertrouw ik op mijn richtingsgevoel, best handig zo'n ingebouwde postduif.

Terug naar de claxon. Ik denk dat ik voor de ST5 voor een andere opstelling kies: van links af gezien handvat, Stromer-knoppen, remhendel en claxon-knop. Daarbij lijn ik de grootlichtknop uit met de claxon zodat de plus/min wat lager komen te liggen. En de Spurcycle-bel verhuist tussen rechter remhendel en handvat.

Mijn redenering is als volgt:
- als ik te gast ben op een (on)verplicht fietspad wil ik uitsluitend de bel gebruiken... dat is veel vriendelijker en passend bij mijn aanwezigheid als gast
- op de ST2s gebruik ik de bel minder vaak dan het grootlicht, ik wil het grootlicht daarom dichterbij hebben
- de plus/min-knoppen zijn van ondergeschikt belang, dus die zijn iets naar beneden gedraaid zodat ik de grootlichtknop gemakkelijker kan bereiken
- de bel zal ik ook op bromfietspaden blijven gebruiken, vooral voor jeugd en de claxon voor senioren of lawaaiige omgeving

De praktijk zal moeten leren of deze opstelling werkt. Zo niet kan die altijd nog aangepast worden.
boman
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2017, 14:59

Weet iemand of het mogelijk is een claxon (te laten) plaatsen op mijn ST2 'van 2017?
THX
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De toeter die op de 2018 Stromers zit zul je niet zomaar op jouw 2017 Stromer kunnen aansluiten. De 2018 Stromers werken op 12V (dus de toeter ook), terwijl eerdere modellen op 6V werken. Het zal op zich best kunnen, maar dan kom je uit bij constructies die vergelijkbaar zijn met mensen die de Supernova M99 PRO willen monteren op hun Stromer van voor 2018.

Wil je toch graag een toeter, dan zou ik kijken naar stand-alone oplossingen. In onderstaand topic komen er een paar voorbij:

viewtopic.php?f=8&t=227&hilit=toe+toe+t ... =20#p11386
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie