batterijklep regen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De enige Stromer waarop deze dummy niet past is de ST1. Hij zal zeker passen op de ST1 X, ST2 en ST2 S, want die accuvakken en accu's zijn allemaal hetzelfde. Hij zal dus ook passen op jullie ST2.

Ik weet niet wat je bedoelt met "licht"? Maar de kleur kun je kiezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze dummy.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo Stromeur,

Ik bedoelde licht van gewicht.
Wij halen de batterijen altijd uit de fietsen als we die op de drager plaatsen, bijvoorbeeld op weg naar de vakantie bestemming. Scheelt nogal wat gewicht. Zo blijven we iets ruimer onder maximale last van drager en kogeldruk van de trekhaak.
Maar dan moeten we met een Velcro de batterij deksel goed sluiten. En achter de auto, in een regenbui, kan er behoorlijk wat water over de fietsen spoelen. Dus is een goed passende lichte dummy te prefereren boven een velcro.
We hebben ooit eerder de controllers door water doorgebrand gehad. En dat is de reden dat we hier nogal “kieskeurig” op zijn.

De foto’s die ik bij de Marktplaats advertentie zie zien er niet uit als de lange “torpedo” die in onze framebuis wordt geschoven.
Ik zal nog eens goed kijken en eventueel de aanbieder benaderen.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die torpedo heb je ook niet nodig. Het sluitmechanisme van de klep werkt samen met de bovenzijde van je accu, kijk maar eens goed als je de accudeur opent en sluit, hoe hij dicht wordt gehouden. Je hebt alleen het bovendeel nodig om dit sluitmechanisme te activeren.

Maar als je twijfelt: ik heb 'm besteld en zal hem uitgebreid testen. Mijn ervaringen en foto's volgen hier op het forum.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 28 apr 2018, 23:30 Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze dummy.
Hoor je direct als ik 'm binnen heb. Ik ben er zelf ook erg benieuwd naar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur schreef: 28 apr 2018, 23:37 Die torpedo heb je ook niet nodig. Het sluitmechanisme van de klep werkt samen met de bovenzijde van je accu, kijk maar eens goed als je de accudeur opent en sluit, hoe hij dicht wordt gehouden. Je hebt alleen het bovendeel nodig om dit sluitmechanisme te activeren.

Maar als je twijfelt: ik heb 'm besteld en zal hem uitgebreid testen. Mijn ervaringen en foto's volgen hier op het forum.
Hallo Stromeur,
Ik zag het ook op de website. Ben nog wel benieuwd hoe dit vervangende dekseltje dan “ vast zit”.
Enfin, ik lees je test wel.
Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dit heeft Klever dan toch beter voor elkaar. Ok, de batterij zit vol in het zicht en da's wellicht niet mooi (ik heb er geen problemen mee) maar je kunt de batterij eruit nemen en dan met een net klepje de contacten afdekken. Super simpel maar zeer doeltreffend.
Toen ik de ST2 voor een meerdaagse proefrit ging ophalen was ik nogal verbaasd dat ik duct-tape nodig had om de fiets veilig op een fietsdrager mee te kunnen nemen. Maar het past wel in het beeld dat design altijd leading is, zelfs de praktische kant is daaraan ondergeschikt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 29 apr 2018, 00:11 Maar het past wel in het beeld dat design altijd leading is, zelfs de praktische kant is daaraan ondergeschikt...
Yep, je had de Stromer marketing manager eens moeten zien verschieten van kleur toen ik op Eurobike vorig jaar begon over een spatlap! Die a: ons + Stromer schoon houdt en b: mogelijk kan helpen tegen controller-storingen door vocht.

De design- en de techniek-afdeling van Stromer moeten nodig samen op een team-uitje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 29 apr 2018, 00:13 De design- en de techniek-afdeling van Stromer moeten nodig samen op een team-uitje.
:ay
Op op z'n minst een keer elkaar in de ogen kijken en wat communiceren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 29 apr 2018, 00:13
FreddyH schreef: 29 apr 2018, 00:11 Maar het past wel in het beeld dat design altijd leading is, zelfs de praktische kant is daaraan ondergeschikt...
Yep, je had de Stromer marketing manager eens moeten zien verschieten van kleur toen ik op Eurobike vorig jaar begon over een spatlap! Die a: ons + Stromer schoon houdt en b: mogelijk kan helpen tegen controller-storingen door vocht.

De design- en de techniek-afdeling van Stromer moeten nodig samen op een team-uitje.
Kijk hier naar het filmpje op 3,27 wanneer deze twee handelaars Anoushka er over aanspreken (langere spatborden). Het is dus duidelijk al meermaals doorgegeven aan Stromer, maar ze vertikken het volgens mij gewoon.

'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie