Van plan stromer te kopen maar welke

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Lomito schreef: 17 feb 2018, 09:59Met de instelling van de gevoeligheid van de koppelsensor (via de OMNI) kan het koppel en daarmee de mate van elektrische ondersteuning worden teruggeschroefd. Zo kan met een luxepaard-Es net zo zwaar getrapt worden als met een werkpaard-ST1x. ...
Helemaal met je eens!
Lomito schreef: 17 feb 2018, 09:59...Maar dat vind ik van de zotte, je koopt geen dure fiets om vervolgens de potentie niet ten volle te benutten. Ik begrijp al die Stromer-gebruikers dan ook niet die de koppelsensor op minder dan maximaal instellen. Sowieso belachelijk dat je de mogelijkheid hebt om de sensorgevoeligheid aan te passen. Wie kan het me uitleggen?...
Oke, een poging van mij dan. Als je gesteld bent op een luxer frame en afmontage, maar ook zelf wilt blijven trappen (dus niet continue "gechauffeurd" willen worden), dan kan ik me voorstellen dat je de koppelsensor op minder dan maximaal instelt. Zo kun je de Stromer op je woon-werk ritten gebruiken als middel om je conditie voor het weekend (met de racefiets-vrienden) op te bouwen danwel op niveau te houden. Wanneer je jouw trainingskilometers hebt gemaakt, dan kun je je laten verwennen en het restant aantal km's afleggen met maximale ondersteuning.

Lomito schreef: 17 feb 2018, 09:59...Hier zie ik nog wel een mogelijkheid om de instelling van het ondersteuningsniveau van stand 2 te verbeteren. Op dit moment is die instelling alleen via de app te doen en dat is onhandig als je tijdens het rijden de ondersteuning iets hoger of lager wilt zetten. In plaats van de PLUS en MIN knop zou er een draaiknop/wieltje moeten zijn waarmee de ondersteuning traploos gewijzigd kan worden, van maximaal (stand 3) naar nul (stand 0)... Zo moeilijk is dat toch niet? Het kan eventueel ook met de PLUS en MIN-knop...
Weer helemaal met je eens.
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

Henry schreef: 17 feb 2018, 13:00 Oke, een poging van mij dan. Als je gesteld bent op een luxer frame en afmontage, maar ook zelf wilt blijven trappen (dus niet continue "gechauffeurd" willen worden), dan kan ik me voorstellen dat je de koppelsensor op minder dan maximaal instelt. Zo kun je de Stromer op je woon-werk ritten gebruiken als middel om je conditie voor het weekend (met de racefiets-vrienden) op te bouwen danwel op niveau te houden. Wanneer je jouw trainingskilometers hebt gemaakt, dan kun je je laten verwennen en het restant aantal km's afleggen met maximale ondersteuning.
Oké, dat je met een Supernova M99 pro en Shimano XTR Di2 wilt rondrijden kan ik me prima voorstellen. Als je daar eenmaal aan geproefd hebt is het lastig om voor minder te gaan... :oops: Maar zelfs dan is de instelling van de koppelsensor via de OMNI overbodig want je kunt de ondersteuning ook verlagen via de app (stand 2*) mét behoud van de maximale ondersteuning via stand 3, bijzonder praktisch wanneer je opeens een heuvel/dijk/talud/berg/brug op moet of vol tegen de wind in draait en met slechts een druk op de PLUS-knop direct over Pmax kunt beschikken. Je gaat niet stoppen om "even" de sensorgevoeligheid in de OMNI aan te passen...

Sinds de stormachtige weken met windkracht 5+ in januari weten de die-hards onder ons maar al te goed dat elke Watt die je uit de motor kunt peuren goud waard is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruik de instelling van de koppelsensor niet om het uiterste uit de motor te halen. Ik rijd gewoon standaard op stand 3, dat deed ik met mijn ST1 X en nu weer met mijn Es. Ik gebruik de koppelsensor om, met name bij het optrekken, een gedrag/gevoel op de Stromer te bereiken dat nog het meest lijkt op het gevoel van een fijne racefiets.

Wanneer ik de koppelsensor op max zet, vind ik de Stromer véél te onrustig, wanneer ik de koppelsensor beneden de 50% zet, voelt de Stromer veel te log aan. Logisch ook, want het is een onwijs zware fiets. Voor mij werkt de koppelsensor op 70% het beste. Zo voelt mijn Stromer het meest natuurlijk aan en daar ben ik zeer tevreden mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

StromerNL schreef: 17 feb 2018, 10:33 Bedankt voor alle reacties. Ik ga sparen voor een ST1X en heb zo mooi te tijd om een goede deal tegen te komen.

Ik ben van plan om voor een goede tweedehands ST1X te gaan. De reden dat ik voor de ST1X ga is de actieradius en de betere motor.
Ik denk dat dit een uitstekende keuze is voor jouw afstand. Succes met het zoeken naar een goeie deal! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie