Fiets staat er weer klaar voor.
Alles doet het nog dus
Toch een ander zicht met die reflecterende strips in de banden.
Ook het zadel eens een stukje naar achter geplaatst.
ST1 Step Through
WD40 gebruik ik ook al jaren om mijn fiets te onderhouden.
Eerst wassen met een zeepsopje, dan droogblazen en daarna
alles (behalve remschijven, ketting en tandwielen) inspuiten
met wd40 en dit daarna weer wegwrijven met een droge propere doek.
Ik zie ook op de foto van uw motor4 kabels?
Zelf heb ik op de mijne er maar 3.
De kabel met plakband omwonden heb ik niet op de mijne.....
Eerst wassen met een zeepsopje, dan droogblazen en daarna
alles (behalve remschijven, ketting en tandwielen) inspuiten
met wd40 en dit daarna weer wegwrijven met een droge propere doek.
Ik zie ook op de foto van uw motor4 kabels?
Zelf heb ik op de mijne er maar 3.
De kabel met plakband omwonden heb ik niet op de mijne.....
-
- Runner-up
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 19:43
- Locatie: Zutphen
- Km-stand: 28000
Het kabeltje met plakband wordt door de fm gebruikt om de software te laden.
ST1 630Wh, SPD, Ortlieb hi vis, BF, Continental 55-559
Is een hard plastiek omhulsel (krimpkous?) en het lijkt wel opgevuld met hars.
Laatst gewijzigd door Tony Mb op 08 nov 2017, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Dit zal eerder langs het oplaadcontact zijn denk ik.Stromert64 schreef: ↑08 nov 2017, 16:18 Het kabeltje met plakband wordt door de fm gebruikt om de software te laden.
Deze week na lange tijd nog eens 5 op 5 dagen woon/werk gedaan
Zowat alle weertypen gehad, vriezen, regen, wind maar ook af en toe het zonnetje. en de dagen beginnen nu echt merkbaar te lengen.
Vandaag toen ik bijna thuis was kwam de 5000ste Km op de teller
Zowat alle weertypen gehad, vriezen, regen, wind maar ook af en toe het zonnetje. en de dagen beginnen nu echt merkbaar te lengen.
Vandaag toen ik bijna thuis was kwam de 5000ste Km op de teller
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Afgelopen weekeind maar eens wat TLC aan mijn werkpaardje gespendeerd, ze verdient het.
Eens een keertje fatsoenlijk poetsen, Mijn werkpaardje wordt wel wat stiefmoederlijk behandeld op dat punt. Af en toe met een busje kettingolie op de ketting spuiten en dan heb ik het wel zowat gehad met onderhoud
Omdat de ketting af en toe doorsloeg als je wat extra kracht op de trappers zette heb ik de cassette en de ketting vervangen. Dus na 6000km de cassette vervangen dat gaat erg gemakkelijk met de speciale dop. Nu had ik op youtube gezien dat je de ketting er op een bepaalde manier moet opleggen. Het voorste tandwiel heeft namelijk niet overal de zelfde tanden, eerst dacht ik dat ze afgesleten waren maar dat blijkt zo te horen. Je ketting heeft ook schakels met brede en smalle openingen. je moet zorgen dat op de kleine tanden een smalle opening ligt. Dit zou het doorslaan tegengaan. Het zou dus kunnen dat mijn oude ketting er verkeerd op lag, dus was het achteraf gezien misschien nog niet nodig geweest,
Als mijn theorie niet klopt hoor ik jullie wel.
De spirgrips en een trapje vormen een stabiele werkstandaard.
Mooie blinkende aandrijflijn, en het maakt wel een lekker geluidje zo'n verse uit het pakje ketting
Klaar voor de zomer. Merk op dat er een plastieken bevestiging van het voorspatbord is afgebroken.
Toch ook maar eens wat spirelli aan de buisjes draaien want de fietstas maakt behoorlijke schade. Valt dat bij eventuele verkoop nog onder gebruikssporen
Vandaag weer de gewone woonwerk rit gemaakt, en ze rijdt weer beter dan nieuw, net ingereden dus
Volgende werkje staat al aangevinkt. Ik merk dat er speling zit op de trapas...
Wordt vervolgd.
Eens een keertje fatsoenlijk poetsen, Mijn werkpaardje wordt wel wat stiefmoederlijk behandeld op dat punt. Af en toe met een busje kettingolie op de ketting spuiten en dan heb ik het wel zowat gehad met onderhoud
Omdat de ketting af en toe doorsloeg als je wat extra kracht op de trappers zette heb ik de cassette en de ketting vervangen. Dus na 6000km de cassette vervangen dat gaat erg gemakkelijk met de speciale dop. Nu had ik op youtube gezien dat je de ketting er op een bepaalde manier moet opleggen. Het voorste tandwiel heeft namelijk niet overal de zelfde tanden, eerst dacht ik dat ze afgesleten waren maar dat blijkt zo te horen. Je ketting heeft ook schakels met brede en smalle openingen. je moet zorgen dat op de kleine tanden een smalle opening ligt. Dit zou het doorslaan tegengaan. Het zou dus kunnen dat mijn oude ketting er verkeerd op lag, dus was het achteraf gezien misschien nog niet nodig geweest,
Als mijn theorie niet klopt hoor ik jullie wel.
De spirgrips en een trapje vormen een stabiele werkstandaard.
Mooie blinkende aandrijflijn, en het maakt wel een lekker geluidje zo'n verse uit het pakje ketting
Klaar voor de zomer. Merk op dat er een plastieken bevestiging van het voorspatbord is afgebroken.
Toch ook maar eens wat spirelli aan de buisjes draaien want de fietstas maakt behoorlijke schade. Valt dat bij eventuele verkoop nog onder gebruikssporen
Vandaag weer de gewone woonwerk rit gemaakt, en ze rijdt weer beter dan nieuw, net ingereden dus
Volgende werkje staat al aangevinkt. Ik merk dat er speling zit op de trapas...
Wordt vervolgd.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting