ST1 Step Through
Geplaatst: 25 jun 2017, 01:26
Yep ik heb 14 dagen geleden een ST1 gekocht Een dames model, een oude mannen model, een step through zoals dat in het engels/amerikaans heet.
Ik had het echt gehad met de file en speelde al een tijdje met het idee om het eens met de fiets te proberen. Eerst enkele avonden op het www wat info verzamelen en na een bezoek aan de fiets winkel en een kleine testrit maar gelijk besloten om de knoop door te hakken.
Waarom zo'n ST1 ? omdat die in uitverkoop stond (laatste model, wordt niet meer gemaakt enz enz.)De ST1 was een prima fiets en dat is die nog steeds. Ik ben nog wel even in de verleiding geweest om een ST1x/2 te kopen maar 2800E was overtuigend genoeg. En het is ook nog eens vrij uniek, ik heb er nog geen andere gezien.
Ik gebruik hem dus zo goed als alleen voor het woon werk traject 19,1 (Stromer) Kilometers enkel. Iemand al eens gecontroleerd of er verschil op zit met een GPS?
Ik heb het mij nog geen moment beklaagd. Ik zit na een halve kilometer al op het jaagpad naast het kanaal en begin dan rustig te peddelen om steeds sneller en sneller te gaan, al gauw vliegen de kilometers tegen 42 à 43 onder de wielen door. Je moet dan toch wel stevig door trappen vind ik. Maar als ik nog iets sneller wil gaat de begrenzer bij 45 zijn ding doen en dat rijd nu eenmaal niet zo fijn, dus 43 vind ik prima. Onlangs gelezen dat je bij de duurdere modellen minder hard moet trappen? iemand ervaring? Er zitten ikweetniethoeveel versnellingen op deze fiets maar ik gebruik alleen de 4 zwaarste, op standje 3 in de stad en het drukke verkeer, en stand 4 als ik +30 kan rijden.
Hoe meer ik bij de stad kom hoe meer obstakels en andere fietsers je tegenkomt dus dan gaat de snelheid flink omlaag, en we willen wel allemaal heel op het werk aankomen...toch.
Blijkbaar is het hier niet ongebruikelijk dat een fietser niet stopt voor het rode licht Ik doe het toch maar.
Op de eerste 14 dagen toch al 3 keer een bijna accident gehad dus toch nog meer defensief gaan rijden.
Wat comfort betreft kan ik kort zijn want er is er geen. Elk putje, bultje, elke stoeprand is een aanslag op je zitvlak en rug dus zeker op het einde van de rit (kasseien) is de snelheid er goed uit en wordt je goed door elkaar geschud. Een verende zadelpen zal er toch moeten komen, en misschien een verende stuurbevestiging.
Binnenkort de fiets maar eens terug brengen voor een eerste onderhoud, Je hoort de ketting al wat ratelen tegen de derailleurs en er zit een klein beetje speling op het balhoofd dus dat moet even allemaal wat bijgesteld worden.
Voor de rest geen klachten of het wegvallen van de ondersteuning waarover ik al wel wat gelezen heb en waar toch meer mensen last van blijken te hebben dan dat goed voor Stomer is.
De eerste 400Km zitten er ondertussen naar alle tevredenheid op. Ik denk niet dat ik ooit 400Km met een zelfde fiets heb gereden maar zeker met dit mooie weer is het erg aangenaam, maar eens even afwachten als het kouder en natter wordt of ik het nog zo fijn ga vinden. al hoop ik stilletjes dat me dat niet gaat tegenhouden
Ik had het echt gehad met de file en speelde al een tijdje met het idee om het eens met de fiets te proberen. Eerst enkele avonden op het www wat info verzamelen en na een bezoek aan de fiets winkel en een kleine testrit maar gelijk besloten om de knoop door te hakken.
Waarom zo'n ST1 ? omdat die in uitverkoop stond (laatste model, wordt niet meer gemaakt enz enz.)De ST1 was een prima fiets en dat is die nog steeds. Ik ben nog wel even in de verleiding geweest om een ST1x/2 te kopen maar 2800E was overtuigend genoeg. En het is ook nog eens vrij uniek, ik heb er nog geen andere gezien.
Ik gebruik hem dus zo goed als alleen voor het woon werk traject 19,1 (Stromer) Kilometers enkel. Iemand al eens gecontroleerd of er verschil op zit met een GPS?
Ik heb het mij nog geen moment beklaagd. Ik zit na een halve kilometer al op het jaagpad naast het kanaal en begin dan rustig te peddelen om steeds sneller en sneller te gaan, al gauw vliegen de kilometers tegen 42 à 43 onder de wielen door. Je moet dan toch wel stevig door trappen vind ik. Maar als ik nog iets sneller wil gaat de begrenzer bij 45 zijn ding doen en dat rijd nu eenmaal niet zo fijn, dus 43 vind ik prima. Onlangs gelezen dat je bij de duurdere modellen minder hard moet trappen? iemand ervaring? Er zitten ikweetniethoeveel versnellingen op deze fiets maar ik gebruik alleen de 4 zwaarste, op standje 3 in de stad en het drukke verkeer, en stand 4 als ik +30 kan rijden.
Hoe meer ik bij de stad kom hoe meer obstakels en andere fietsers je tegenkomt dus dan gaat de snelheid flink omlaag, en we willen wel allemaal heel op het werk aankomen...toch.
Blijkbaar is het hier niet ongebruikelijk dat een fietser niet stopt voor het rode licht Ik doe het toch maar.
Op de eerste 14 dagen toch al 3 keer een bijna accident gehad dus toch nog meer defensief gaan rijden.
Wat comfort betreft kan ik kort zijn want er is er geen. Elk putje, bultje, elke stoeprand is een aanslag op je zitvlak en rug dus zeker op het einde van de rit (kasseien) is de snelheid er goed uit en wordt je goed door elkaar geschud. Een verende zadelpen zal er toch moeten komen, en misschien een verende stuurbevestiging.
Binnenkort de fiets maar eens terug brengen voor een eerste onderhoud, Je hoort de ketting al wat ratelen tegen de derailleurs en er zit een klein beetje speling op het balhoofd dus dat moet even allemaal wat bijgesteld worden.
Voor de rest geen klachten of het wegvallen van de ondersteuning waarover ik al wel wat gelezen heb en waar toch meer mensen last van blijken te hebben dan dat goed voor Stomer is.
De eerste 400Km zitten er ondertussen naar alle tevredenheid op. Ik denk niet dat ik ooit 400Km met een zelfde fiets heb gereden maar zeker met dit mooie weer is het erg aangenaam, maar eens even afwachten als het kouder en natter wordt of ik het nog zo fijn ga vinden. al hoop ik stilletjes dat me dat niet gaat tegenhouden