Cassette voor de ST1 (met Schlumpf drive)
Ik heb e schlumpf drive vervangen door een gewone crank van een st1 . Was wel met 2bladen maar alleen het grote blad wordt gebruikt. Rijdt nu een stuk sneller en zonder lawaai...Schlumpf zal niet slecht zijn maar zit nogal complex in elkaar ,ook het schakelen met de hiel is niet aan mij besteed. Dus nu zonder en tevreden.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Je hebt de TLEF1 nodig om de lockring los te schroeven : http://www.sunrace.com/en/products/detail/tlef1
Ohw ja, nu herinner ik het me weer... Dit type lockring tool had ik ook gevonden, maar ik kan deze nergens bestellen (nu ook weer even gezocht). Ik heb andere lockring tools geprobeerd, maar deze passen geen van allen, vandaar dat ik maar met een drijver aan de gang was gegaan...
Enig idee waar ik deze speciale tool of 1-op-1 vervanger hiervoor kan bestellen?
Mocht het niet lukken om deze te bestellen, dan ga ik binnenkort proberen om zelf zo'n tool te maken.
Enig idee waar ik deze speciale tool of 1-op-1 vervanger hiervoor kan bestellen?
Mocht het niet lukken om deze te bestellen, dan ga ik binnenkort proberen om zelf zo'n tool te maken.
Steek, in de hoop dat ze je een correct antwoord gaan geven, hiervoor je licht eens op bij SunRace Europe : http://www.sunrace.com/en/contact
Dat is het adres wat de reactie gaf dat de kettingwielen niet demontabel zijnGolvas schreef: ↑16 jun 2018, 15:04Steek, in de hoop dat ze je een correct antwoord gaan geven, hiervoor je licht eens op bij SunRace Europe : http://www.sunrace.com/en/contact
Afgelopen zomer heb ik zelf een tool gemaakt, maar de kettingwielen blijven muurvast. Helaas dus niet mogelijk. :-(
-
- Pro
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
- Locatie: Lochristi
- Merk SP: Stromer ST 1 2016
- Km-stand: 20.000
Dat is het nadeel van een freewheel. Alle 10 kamwielen hangen aan èèn, die kun je onmogelijk demonteren.Pim schreef: ↑25 sep 2018, 22:22Dat is het adres wat de reactie gaf dat de kettingwielen niet demontabel zijnGolvas schreef: ↑16 jun 2018, 15:04Steek, in de hoop dat ze je een correct antwoord gaan geven, hiervoor je licht eens op bij SunRace Europe : http://www.sunrace.com/en/contact
Afgelopen zomer heb ik zelf een tool gemaakt, maar de kettingwielen blijven muurvast. Helaas dus niet mogelijk. :-(
Stromer52
-
- Pro
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 sep 2017, 21:28
- Locatie: Odijk
- Merk SP: ST1 (2016)
- Km-stand: 16.000
Ik heb ook een ST1T met schlumpfdrive en originele tandwiel via schlumpfdrive in Duitsland een 38 tands voorblad opgezet. Origineel is 32 tands volgens mij. Volgens de fabriek was dit geen enkel probleem, kreeg deze binnen met ook grotere beschermer. Fietst perfect met veel rustigere frequentie op hoge snelheid. Bijkomend voordeel is dat je achter meer gaat gebruiken dan alleen de buitenste twee tandwielen
Allereerst antwoord op vraag van Tias: nee, ik heb sinds in de de vraag stelde gewoon een aantal keer een nieuwe cassette laten plaatsen (ben intussen 15.000 km verder!). Voor een ander tandwiel spreekt mij ook zeker aan, zodat je meer op het midden van je achtercassette kan fietsen. Ben dus ook geïnteresseerd in de link!
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis