Snelheid ineens begrensd op 40km
-
- Rookie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 sep 2017, 20:29
Eerst met een doekje alle rotzooi weg geveegd en toen voorzichtig met een zachte tandenborstel afgeborsteld.
Gedemonteerd dus? Toch niet enkel aan de buitenkant het proper gemaakt?Stromerfan schreef: ↑10 sep 2017, 14:59 Eerst met een doekje alle rotzooi weg geveegd en toen voorzichtig met een zachte tandenborstel afgeborsteld.
Ik had min of mee hetzelfde probleem. Ik mailde met QICQ en ze gaven me deze tip.
Je kan even checken of de sensor goed staat afgesteld. Aan de achterkant van de fiets, in die buurt van de derailleur zie je in het frame een metalen plaatje met twee schroefjes. Dit plaatje moet aan alle kanten vrij van het frame zijn en precies in het midden afgesteld staan. Het kan zijn dat deze scheef zit en/of zelfs het frame raakt. Als je deze goed afstelt kan het probleem verholpen zijn.
Na een ritje van 30 km lijkt het probleem opgelost.
Groeten Aäron
Je kan even checken of de sensor goed staat afgesteld. Aan de achterkant van de fiets, in die buurt van de derailleur zie je in het frame een metalen plaatje met twee schroefjes. Dit plaatje moet aan alle kanten vrij van het frame zijn en precies in het midden afgesteld staan. Het kan zijn dat deze scheef zit en/of zelfs het frame raakt. Als je deze goed afstelt kan het probleem verholpen zijn.
Na een ritje van 30 km lijkt het probleem opgelost.
Groeten Aäron
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48
H'mmm...
Nu een weekje trotse eigenaar van een ST1, maar ergens een klein beetje een bekocht gevoel....
Ik weet, het is geen nieuwe maar een DEMO model met 2 jr garantie ( niet bij een STROMER dealer,... maar toch.. )
De eerste dag 46km/hr hehaald zonder problemen en daarna niet meer...
Het was welliswaar "windje mee" maar had tot ca 45km/hr gewoon ondersteuning.
De andere ritjes kom ik niet boven 40.6km/hr. Daar houdt 'ie echt in.
Ik kan best een beetje trappen, maar zonder bovengemiddelde inspanning kwam ik echt niet verder.
Ik heb zojuist het koppelsensor plaatje (met de twee boutjes) los genomen, de sensor zelf - vanaf de andere kant van het wiel - met Contactspray schoon gespoeld ( er zat wel wat zand/ vuil in de sensor, maar dat zag er niet "hard" uit. ) ( "hard" als in, zorgen voor voldoende "tegenkoppel-meting ")
Ik ben benieuwd of deze actie soelaas biedt >
Ik hoop het wel, want 45km/hr, wil ik toch wel weer graag op het display zien staan..
Wordt vervolgd.
Nu een weekje trotse eigenaar van een ST1, maar ergens een klein beetje een bekocht gevoel....
Ik weet, het is geen nieuwe maar een DEMO model met 2 jr garantie ( niet bij een STROMER dealer,... maar toch.. )
De eerste dag 46km/hr hehaald zonder problemen en daarna niet meer...
Het was welliswaar "windje mee" maar had tot ca 45km/hr gewoon ondersteuning.
De andere ritjes kom ik niet boven 40.6km/hr. Daar houdt 'ie echt in.
Ik kan best een beetje trappen, maar zonder bovengemiddelde inspanning kwam ik echt niet verder.
Ik heb zojuist het koppelsensor plaatje (met de twee boutjes) los genomen, de sensor zelf - vanaf de andere kant van het wiel - met Contactspray schoon gespoeld ( er zat wel wat zand/ vuil in de sensor, maar dat zag er niet "hard" uit. ) ( "hard" als in, zorgen voor voldoende "tegenkoppel-meting ")
Ik ben benieuwd of deze actie soelaas biedt >
Ik hoop het wel, want 45km/hr, wil ik toch wel weer graag op het display zien staan..
Wordt vervolgd.
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48
'Nope,....
nou ja ,...41.3km/hr...
Da's nu niet echt de snelheidsverhoging die ik voor ogen had.....
Heeft er iemand een ST1 die wél 45km/hr haalt met "normaal / stevig " trappen ?
nou ja ,...41.3km/hr...
Da's nu niet echt de snelheidsverhoging die ik voor ogen had.....
Heeft er iemand een ST1 die wél 45km/hr haalt met "normaal / stevig " trappen ?
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
44.4 en dat is het. Ik moet dan echt stevig op de trappers gaan staan en zeker geen wind op kop. Normaal zit ik tussen 37 en 41. Dan blijft het voor mij leuk.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De meest gehoorde snelheid voor de ST1 is, zoals hierboven al aangegeven door de ST1-rijders, rond de 44,4km/u. Daarna voel je dat de motor ingrijpt. Die 41,3km/u is dus te laag, als het tenminste niet aan je conditie ligt, maar aan dat je voelt dat de motor ingrijpt.Snaker_dann schreef: ↑17 jan 2018, 20:37 'Nope,....
nou ja ,...41.3km/hr...
Da's nu niet echt de snelheidsverhoging die ik voor ogen had.....
Heeft er iemand een ST1 die wél 45km/hr haalt met "normaal / stevig " trappen ?
Weet je zeker dat de koppelsensor volledig correct geplaatst is? Zie post Aäron een stukje terug.
Als je er zelf niet uit komt, dan zou ik ermee langs de dealer gaan. Of heb je geen garantie meer?
Verder weet ik niet of dit bij de ST1 ook zo is, maar vanaf de ST1 X neemt de motorondersteuning zeer geleidelijk af naarmate de accu leeg begint te raken. (Misschien dat de ST1 rijders dit kunnen bevestigen of ontkrachten.) Het is niet echt voelbaar, maar het kan wel enkele kilometers per uur schelen. Kun je ook niet tegen de 45km/u rijden met een volle accu?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bij 44,4 komt er echt een olifant achterop zitten, dan gaan de ankers uit en kan je opnieuw beginnen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting