Constante snelheid lastig

netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Ik rij zelf een st1, heb een gemiddelde/redelijk goede conditie, weeg >100 KG en fiets bij gemiddelde Nederlandse weersomstandigheden zonder overdreven veel moeite en zonder zweten langere tijd tussen de 37 en de 41 km/h en eerlijk gezegd denk ik dat vrijwel iedere ST1 rijder dit zonder echt zweten moet kunnen halen. Zoniet, is er idd wellicht iets aan de hand met je ST1.

Het fietsen met de ST2 is niet echt een eerlijke vergelijking in deze, aangezien de ST2 gewoon aanzienlijk krachtiger is. Daar kan je idd op standje 3 bij wijze van spreken met 2 vingers in je neus een langere tijd dik boven de 40 rijden.
Hans Kamp
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Ik heb op mijn ST1 sowieso geen problemen om ongeveer 37 km/h te halen, of ik moet een felle wind tegen hebben. Dat kom ik niet vaak tegen. Dus meestal haal ik met gemak 37 km/h. Met enige inspanning haal ik 40 km/h. Het is mij een aantal keren gelukt om boven de 45 km/h te komen (zeg maar 45,2 of 45,6 km/h, maar geen 46 km/h) bij behoorlijke inspanning.

Omdat ik zonder al te veel inspanning 42 km/h kan halen, is het fietsen op de ST1 een feest. Een afstand van zo'n 15 km leg ik zo even af. Ik ben daarna niet moe. Ik heb een redelijk hoge cadans; ik ga vrij snel met de beentjes rond. :)
Hans Kamp
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Ik heb echter zelden een constante snelheid, en dat komt omdat de kwaliteit van de weg en de verkeerssituatie voortdurend wijzigt. Op dit moment zijn er op mijn route wegopbrekingen, tijdelijk een nauw bromfietspad met twee richtingen, regen, bochten. De ene keer fiets ik 40 km/h, de andere keer 25 of zelfs maar 20 km/h. Of ik heb een hoop kruispunten waarbij ik moet afremmen. Dat de snelheid steeds verschilt vind ik niet erg; het maakt van mij een veilige, ervaren speed pedelec-rijder. Verkeersveiligheid staat bij mij hoog in het vaandel!
framan
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2018, 10:44

Ik heb na 1 week woon/werk verkeer op de ST1 gemerkt dat ik naar het werk toe met wind mee met gemak een hoog gemiddelde haal. Meer dan 40 km/u gemiddeld lijkt mij echter moeilijk ivm verkeerslichten en voorrang verlenen hier en daar. Terug met forse wind tegen Is het werken maar ook dan een gemiddelde van 34/35 km/u haalbaar.
Dagelijks woon-werk verkeer van 23 km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat lijkt me een keurige prestatie. Met mijn ST1 X (sterkere motor dan de ST1) waren mijn gemiddelden niets hoger dan wat jij ermee wegrijdt :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie