Pagina 1 van 1

Wachten op motor

Geplaatst: 11 okt 2018, 11:50
door Berten
is het normaal dat ik ,4 maand moet wachten op een nieuwe motor, de fiets staat ondertussen al 4 maand bij de dealer,maar ondertussen loopt de garantie wel verder en is de zomer gepasseerd,je zou er zo eens een wagen voor wegdoen,ikgebruik hem namelijk voor woon-werk , het is ondertussen al de 3e motor, de 1e vervangen nadat de verf er af sprong en de 2e na het vervangen van een lekke band, na het terugplaatsen van het wiel gaf hij aan dat er geen batterij aanwezig was (no battery) , toch nog enkele malen geprobeerd de aansluitingen opnieuw te koppelen ,maar helaas, de fiets binnen gedaan en het verdikt was , motor kapot,geen garantie , want het wiel was te hard aangepannen ,welke ik praat tegen de vaak vind, ik had het namelijk op 40nm aangespannen,want voorheen had ik het eens aangespannen op 65nm en het wiel draaide bijna niet rond, en zo staat de fiets ondertussen 4 maand stil ,nu is de vraag, kan ik iemand juridisch in gebreke stellen ? een ding is zeker er komt geen STROMER meer op den hof :dwarf:

Re: Wachten op motor

Geplaatst: 11 okt 2018, 12:20
door Stromeur
Berten schreef:
11 okt 2018, 11:50
is het normaal dat ik ,4 maand moet wachten op een nieuwe motor
Lijkt me niet. De dealer behoort je te kunnen uitleggen waarom het zo lang duurt. Heb je dit al aan de dealer gevraagd en wat was het antwoord?
Berten schreef:
11 okt 2018, 11:50
motor kapot,geen garantie , want het wiel was te hard aangepannen ,welke ik praat tegen de vaak vind, ik had het namelijk op 40nm aangespannen,want voorheen had ik het eens aangespannen op 65nm en het wiel draaide bijna niet rond
Heb je bij het kiezen van het juiste aandraaimoment het advies van de dealer/handleiding opgevolgd?
Berten schreef:
11 okt 2018, 11:50
nu is de vraag, kan ik iemand juridisch in gebreke stellen ? een ding is zeker er komt geen STROMER meer op den hof
Ja hoor, kan. Voorbeeld:

https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... estelling/

Zorg er in dat geval wel voor dat je heel goed op een rijtje hebt waar sprake is van een fabrieksfout, waar van een fout van de dealer en waar van een mogelijke gebruikersfout, anders heb je geen poot om op te staan vrees ik. Die "iemand" is in dit geval je dealer, want dat is de partij waar je een overeenkomst mee hebt. Bedenk ook wat je graag als oplossing zou willen van je dealer en zet dat in je brief.

Re: Wachten op motor

Geplaatst: 11 okt 2018, 17:39
door Tony Mb
Dealer die een andere ST1 motor besteld onder garantie was bij mij een 14 tal dagen dacht ik, en dat was nog rond kerst en nieuwjaar.
Als dat 4 maanden duurt is er helemaal niks besteld vrees ik.
Als de motor te hard is aangedraaid door jezelf is het wel een moeilijk verhaal vrees ik, en dat blijkt dan ook, helaas...
Als je, hoe goed bedoeld, zelf aan je fietsje gaat sleutelen, zijn er natuurlijk wel risico’s aan verbonden.

Hoe hard moet dit aangetrokken worden bij de ST1.
Ik moet bekennen dat ik dit nog nooit met een momentsleutel gedaan heb en doe dit altijd met het fingerspitsen geful van een dokwerker... wel een fijne dokwerker dan.

Re: Wachten op motor

Geplaatst: 11 okt 2018, 19:23
door bikerke
Tony Mb schreef:
11 okt 2018, 17:39

Hoe hard moet dit aangetrokken worden bij de ST1.
70Nm, vroeger zou dit 40Nm geweest zijn.
Maar door problemen met de torq sensor naar 70Nm gebracht.
Zelf heb ik begin juli een wielbout kapot gedraaid (ik pleit onschuldig, kopervet, momentsleutel en eerst met de hand aangedraaid. Vanaf nu dus op 40Nm 😐)
Dus, begin juli een setje wielmoeren besteld, verleden week zijn ze geleverd geweest.....
En ik geloof de fm die vertelde dat het aan stromer loog......