Magura remmen: 2 jaar Stromer garantie of 5 jaar Magura garantie?

Plaats reactie
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Hallo Forum leden,

ik ben in het bezit van een ST1, aanshafdatum 17-5-2016.
De fiets is net uit de garantie.
Maar nu is mijn magura mt2 remhandle lek !!
Dit gaf tevens een gevaarlijke situatie op de weg.

Lees overal dat Magura 5 jaar garantie geeft, dus ik net met dit verhaal naar de dealer.

Het 1e antwoord is dat Stromer deze handles levert en Stromer maar 2 jaar garantie geeft.
De handle gaat opgestuurd worden om PROBEREN garantie of coulance te claimen ??

Wat vinden jullie hiervan??
Magura geeft 5 jaar garantie maar misschien niet op een Stromer omdat Stromer maar 2 jaar geeft.
Ik vind het tot nu toe een raar verhaal, ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Met de vriendelijke groeten,

Porter
Maup
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 09:53

Hi Porter,
Wat een vreemd verhaal?? ik zou ervan uit gaan dat als Magura 5 jaar garantie geeft dit ook door Stromer gegeven word.
Het lijkt mij dat Stromer of de dealer dit daar ook gewoon kan claimen.
gr Maup
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer geeft twee jaar op alle Stromer-onderdelen. Niet-Stromer onderdelen op de Stromer vallen voor Stromer onder de garantievoorwaarden van de fabrikant van het onderdeel in kwestie:
Original bike components supplied by‘other manufacturers (in other words, non-STROMER products) shall be subject to the warranty provisions of the manufacturer in question.
Bron: www.stromerbike.com

Goed, dan gaan we dus naar de website van Magura, en Magura zegt inderdaad:
In addition to the statutory warranty, MAGURA grants the FIRST BUYER a 5-year leak proof guarantee on brake masters, calipers and cylinders if the brake is mounted on a bicycle as original equipment or has been purchased from a dealer as a retrofit. The guarantee is valid for five years from the date of purchase. Registration for the 5-year leak proof guarantee is not necessary.
Mij lijkt dus dat je groot gelijk hebt en dat dit inderdaad onder garantie valt, TENZIJ jouw Magura remmen rebranded zijn, dus "Stromer by Magura" of iets van dien aard, wat we nu ook zien met de Tektro remmen op nieuwere modellen.

Maar als ik het goed heb zijn jouw remmen "gewone" magura's toch?

Dan is de volgende vraag wel: waar moet de dealer aankloppen. Bij Stromer voor coulance of rechtstreeks bij Magura?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

ik heb op de hendle Magura staan en aan de andere kant +st

is het dan Magura of rebranded ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lijkt mij rebranded, en dan wordt het een boeiende discussie. Ik neig ernaar dat dit dan onder de 2 jaar Stromer garantie valt. Maar feitelijk is dit wel een beetje misleidend, want Stromer monteert een gerenommeerd merk op hun fiets en creëert daarmee bepaalde verwachtingen (zoals die 5 jaar garantie op Magura onderdelen waar jij blijkbaar vanaf wist).

Ik zou even afwachten waar Stromer mee komt. Krijg je een "neen" en wil de dealer dit ook niet onder coulance voor je oplossen, dan zou ik eens extern (juridisch) advies gaan inwinnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Net contact gehad met de Dealer in Amsterdam !
Rem handle geen garantie omdat de Stromer 5 maanden uit de garantie is.
de dealer gaat nog 1 poging doen om met Stromer te bellen voor coulance....

Schrik niet complete remset 220 euro.

een update naar Magura MT5 kost mij als ik het zelf monteer €90
En een losse handle bij een andere stromer dealer 44 euro
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En als je zelf bij Magura gaat claimen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Dealer kan garantie claimen via Magura duurt minimaal 1 week en moet dan complete set opsturen. Dan wordt beoordeeld of het garantie is. En indien garantie krijg ik nieuwe vergelijkbare set maar niet dezelfde. Wil niet zo lang wachten dus heb maar Magura MT5 set besteld en ga deze zelf monteren wanneer deze binnen is.
Remcilinder bewaar ik voor voorrem als reserve. Snelste en beste oplossing maar niet de goedkoopste. Dealer heeft naar mijn idee wel zijn best gedaan voor garantie...maar ik ben denk te ongeduldig voor deze oplossing.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De dealer kan inderdaad de garantie niet bij Magura claimen, dat moet je zelf doen !

De website van Magura is helder wat betreft de 5 jaar. Ik zou gewoon even contact met ze opnemen.

https://www.magura.com/en/components/te ... guarantee/
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic opgeschoond en een betere titel gegeven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie