Remlicht op ST1 monteren?

Plaats reactie
Klaas1983
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:28

Weet iemand hoe ik een remlicht op een st1 kan monteren? Waar is iets dergelijks te bestellen? Of kan het in zn geheel niet?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ligt eraan hoe diep je in de buidel wil tasten. Als je ook gelijk een geweldige koplamp wilt dan is het prima te doen:

http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... t=Remlicht

Maar het is niet goedkoop. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik het zeker weer doen, zowel de koplamp als het remlicht zijn het geld meer dan waard, zie bijvoorbeeld mijn foto's eerder in het draadje hierboven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Je kan de meilan x5 b kopen via Ali express.
Let op dat je de brake versie kiest.

viewtopic.php?f=9&t=542&start=30#p9908
En
viewtopic.php?f=9&t=542&start=30#p9980

Goede ervaring mee, let wel op dat je deze via een oplader oplaadt en niet via een USB poort van een computer, duurde even voordat ik doorhad dat dat te weinig power leverde, lamp hield het dan maar paar seconden uit.
Montage onder je zadel, materiaal daarvoor wordt meegeleverd.

De remfunctie reageert op vertraging van de fiets, de knipperlichten bedien je met een klein afstandbedienkje op je stuur. Je krijgt er ook nog gratis laserstralen op het wegdek naast je fiets bij geprojecteerd, maar deze zijn zo slecht zichtbaar dat ze weinig toegevoegde waarde hebben vind ik.

Daarnaast kun je het achterlicht in allerlei mooie Chinese knipperpatronen laten knipperen.
Post later nog wel foto.
Klaas1983
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:28

de supernova is mij net even te gek, maar dat apparaat van aliexpress besteld om te proberen, ziet er wel goed uit op de plaatjes moet ik zeggen. Is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe die lamp nu doorkrijgt dat je remt?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Met een sensor die vertraging kan meten. Zijn vaak simpele dingen, 2 contactjes waarvan 1 met een gewichtje eraan. Door de massa traagheid maakt het dan contact.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lupine en Blinkers hebben ook van deze remlichten waarvoor je geen remhendels met remsensor nodig hebt.
Deze remlichten werken met een G-Force sensor. Die registreert het als je fiets vertraagt en activeert het remlicht.

Topic over de Blinkers, die trouwens ook richtingaanwijzer is:

viewtopic.php?f=9&t=542&hilit=blinkers
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dedi
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2019, 18:16

Dit is ook een erg mooie! Usb oplaadbaar en zonder remkabel montage:

https://www.bol.com/nl/p/smart-fietsver ... oductImage
Plaats reactie