Remlicht op ST1 monteren?

Stromer's doorbraak in de speed pedelec markt. Relaunch Edition in 2019!
Plaats reactie
Klaas1983
Runner-up
Runner-up

Remlicht op ST1 monteren?

Bericht door Klaas1983 » 05 jul 2018, 23:49

Weet iemand hoe ik een remlicht op een st1 kan monteren? Waar is iets dergelijks te bestellen? Of kan het in zn geheel niet?

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Remlicht op ST1 monteren?

Bericht door FreddyH » 06 jul 2018, 06:57

Ligt eraan hoe diep je in de buidel wil tasten. Als je ook gelijk een geweldige koplamp wilt dan is het prima te doen:

http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... t=Remlicht

Maar het is niet goedkoop. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik het zeker weer doen, zowel de koplamp als het remlicht zijn het geld meer dan waard, zie bijvoorbeeld mijn foto's eerder in het draadje hierboven.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

philipbo
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door philipbo » 06 jul 2018, 09:29

Je kan de meilan x5 b kopen via Ali express.
Let op dat je de brake versie kiest.

https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... t=30#p9908
En
https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... t=30#p9980

Goede ervaring mee, let wel op dat je deze via een oplader oplaadt en niet via een USB poort van een computer, duurde even voordat ik doorhad dat dat te weinig power leverde, lamp hield het dan maar paar seconden uit.
Montage onder je zadel, materiaal daarvoor wordt meegeleverd.

De remfunctie reageert op vertraging van de fiets, de knipperlichten bedien je met een klein afstandbedienkje op je stuur. Je krijgt er ook nog gratis laserstralen op het wegdek naast je fiets bij geprojecteerd, maar deze zijn zo slecht zichtbaar dat ze weinig toegevoegde waarde hebben vind ik.

Daarnaast kun je het achterlicht in allerlei mooie Chinese knipperpatronen laten knipperen.
Post later nog wel foto.

Klaas1983
Runner-up
Runner-up

Bericht door Klaas1983 » 06 jul 2018, 22:08

de supernova is mij net even te gek, maar dat apparaat van aliexpress besteld om te proberen, ziet er wel goed uit op de plaatjes moet ik zeggen. Is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe die lamp nu doorkrijgt dat je remt?

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 06 jul 2018, 22:17

Met een sensor die vertraging kan meten. Zijn vaak simpele dingen, 2 contactjes waarvan 1 met een gewichtje eraan. Door de massa traagheid maakt het dan contact.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 06 jul 2018, 22:25

Lupine en Blinkers hebben ook van deze remlichten waarvoor je geen remhendels met remsensor nodig hebt.
Deze remlichten werken met een G-Force sensor. Die registreert het als je fiets vertraagt en activeert het remlicht.

Topic over de Blinkers, die trouwens ook richtingaanwijzer is:

https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... t=blinkers
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie