Relaunch van de Stromer ST1 in 2019!

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

N.a.v. het bericht van onze razende research-reporter mhoutman in onderstaand topic:

viewtopic.php?f=6&t=1383

In 2019 viert Stromer haar 10-jarig jubileum, en de ST1 betekende in 2011 de doorbraak voor Stromer in de speed-pedelec markt. Om dit te vieren komt er een volgende instapper in 2019: een volledig vernieuwde ST1.


Stromer ST1.png
Stromer ST1.png (565.18 KiB) 11464 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind dit ontzettend goed nieuws en afhankelijk van wat-ie gaat kosten zou dit weleens een enorm succesnummer kunnen gaan worden, zeker als de actieradius indrukwekkend is.

Toen de ST1 uit productie ging leek het er even op dat de ST1 X de nieuwe instapper van Stromer zou worden. met een prijskaartje van 5190 euro... Tot voor kort wemelde het overal nog van de overjarige ST1-modellen tegen zeer aantrekkelijke prijzen, maar daar zijn er inmiddels niet heel veel meer van over.

Hoewel de prijs van deze nieuwe ST1 nog niet bekend is, kunnen we uit bovenstaande presentatie al wel het nodige opmaken:

- Een nieuw frame. Het frame lijkt op het Comfort model ST1 X / ST2, maar is niet exact hetzelfde. Zou Stromer met een gender-neutrale ST1 op de proppen komen? (Scheelt ook de investering in twee frame-varianten incl. alle maten en dat drukt de verkoopprijs weer. Prima bezuiniging op een instapper als het frame/design verder mooi is.)

- Vier kleuren: geel, rood, grijs, zwart?

- Wielmaat: 26"? Zeer dikke banden. Edit: blijkt 27,5" te zijn.

- Niet afgebeeld: spatbord, bagagedrager, verlichting e.d. Uit het ontbreken van de verplichte verlichting maak ik op dat bovenstaande een concept-afbeelding is, en dat vooralsnog niet duidelijk is hoe de ST1 verder zal worden afgewerkt.

- Enkel voorblad, derailleur achter.

- Basisuitrusting op het gebied van connectiviteit: ik verwacht dus zeker geen OMNI C module, maar wel iets afgeslankts.

- "Grosse Reichweite": dus misschien geen mega-krachtige motor. Ik denk: wel eentje waarmee je gewoon 45km/u kunt rijden, maar geen slurper. Misschien moet je wel wat harder meetrappen dan op de ST1 X, maar zeker niet harder dan op de "oudere" ST1 modellen. Ik ben benieuwd welke accu's erin passen. Mocht de 983Wh accu compatibel zijn, dan zou deze nieuwe ST1 wel eens een leuk actieradiusmonster kunnen worden!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 02 jul 2018, 20:46 Ik vind dit ontzettend goed nieuws en afhankelijk van wat-ie gaat kosten zou dit weleens een enorm succesnummer kunnen gaan worden, zeker als de actieradius indrukwekkend is.
Inderdaad! Als deze in basis rond de 4500 Euro kan blijven dan is succes verzekerd. Dan kan er alsnog het een en ander bij voor een dikkere accu natuurlijk, maar alleen al het feit dat je die keuze hebt!
Stromeur schreef: 02 jul 2018, 20:46 - Grosse Reichweite": dus misschien geen mega-krachtige motor. Ik denk: wel eentje waarmee je gewoon 45km/u kunt rijden, maar geen slurper. Misschien moet je wel wat harder meetrappen dan op de ST1 X, maar zeker niet harder dan op de "oudere" ST1 modellen. Ik ben benieuwd welke accu's erin passen. Mocht de 983Wh accu compatibel zijn, dan zou deze nieuwe ST1 wel eens een leuk actieradiusmonster kunnen worden!
Het zou me verbazen als deze een andere accu techniek gebruikt. Uiteindelijk zal Stromer wel met iets nieuws moeten komen, omdat ze nu niet verder omhoog lijken te kunnen dan die 983Wh, maar het zou heel erg gek worden als ze dit op een instapmodel gaan introduceren. Dat verwacht ik eerder op een ST6 of zo.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 02 jul 2018, 21:59 Als deze in basis rond de 4500 Euro
Ik hoop en gok op 3990 voor het basismodel.
FreddyH schreef: 02 jul 2018, 21:59 Het zou me verbazen als deze een andere accu techniek gebruikt.
Nee dat denk ik zeker ook niet. Ik was eerder benieuwd of de 983Wh er wel in zou kunnen/mogen, omdat Stromer dit bijvoorbeeld ook niet promoot bij de ST1 X, terwijl het wel gewoon kán.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 02 jul 2018, 22:01 Nee dat denk ik zeker ook niet. Ik was eerder benieuwd of de 983Wh er wel in zou kunnen/mogen, omdat Stromer dit bijvoorbeeld ook niet promoot bij de ST1 X, terwijl het wel gewoon kán.
Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als ze het tegenhouden, maar zou het niet verstandig vinden. Gewoon een leuke meerprijs opzetten, en gelijk die mogelijkheid bij de ST1x officieel openzetten. Wat mij betreft is dit nog steeds een van de unique selling points van Stromer: veel kracht *en* een flinke actieradius. Dat kan nog steeds niemand anders.

En tot Klever met een 1200-1300Wh accu komt, of hun motor veel zuiniger maakt kunnen ze hier niet aan tippen. Verder speelt niemand dit spelletje mee. Helaas.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 02 jul 2018, 22:11 Gewoon een leuke meerprijs opzetten
Precies. De ST5 als wannahave en de basis ST1 als showroom-lokker. Extra omzet halen uit opties voor de ST1 zoals grotere accu, bagagedrager etc. Zo zou ik het doen. Dan wordt de ST1 op actieradius een keiharde winnaar, die voorlopig op dát vlak ook nog eens de vloer met de ST5 aanveegt.

Maarja, ik ben de CEO van Stromer niet :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Wanneer wel? Krijgen we eindelijk meer bang for buck toch? :cool2:
Wordt de onafhankelijkheid van het forum wel een dingetje....
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe briljant zou dat zijn. Ik CEO en alle Forum Supporters aandeelhouders. Ik denk zomaar dat daar hele leuke Stromers uit zouden kunnen voortkomen. (Ik hoef trouwens niet per se de grote baas te zijn, we redden het vast ook prima in een non-hiërarchisch systeem. Dat lukt ons hier ook uitstekend.)

Maar ik denk wel dat de contributie dan een tikkie omhoog moet :bc

Vooralsnog vrees ik dat een positie in de vorm van een schaduwkabinet aan de voet van Stromers Ivoren Toren het allerhoogst haalbare is :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oh yes!!! Ik help wel mee met het bouwen van de software, dan mag Lomito zijn 3 verschillende standjes 2 hebben :cool2:
Wie bouwt er een 24" frame? :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 02 jul 2018, 22:45 Wie bouwt er een 24" frame? :bp:
Ikke niet. Geen flauw idee waar dát nou voor nodig zou zijn ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie