Bodyfloat ruilen (mijn zadel moet verder naar voren)

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
Plaats reactie
Sven

Bodyfloat ruilen (mijn zadel moet verder naar voren)

Bericht door Sven » 10 sep 2018, 08:54

Onlangs heb ik een bodyfloat kunnen overnemen en dat maakt een enorm verschil in rijcomfort!

Ik had alleen niet in de gaten dat er twee uitvoeringen zijn ten aanzien van hoe ver je zadel naar voren of naar achteren kan.

Bij mij kan ie net niet ver genoeg naar voren.

Met wat gepiel en een iets zwaardere veer kan ik 'm nu wel gebruiken maar met iets minder comfort dan ik fijn zou vinden.

Heb jij een lange bodyfloat waarmee je je zadel niet ver genoeg naar achteren kan zetten, misschien kunnen we ruilen?

mhoutman
Pro
Pro

Re: Bodyfloat ruilen (mijn zadel moet verder naar voren)

Bericht door mhoutman » 10 sep 2018, 09:56

Sven schreef:
10 sep 2018, 08:54

Ik had alleen niet in de gaten dat er twee uitvoeringen zijn ten aanzien van hoe ver je zadel naar voren of naar achteren kan.

Bij mij kan ie net niet ver genoeg naar voren.
Weet je dit zeker. Ik dacht dat er met 31,6 alleen twee verschillende lengtes zijn t.w. 35 en 42 cm. Rails is dan toch hetzelfde :ck:

EDIT: misschien bedoel je het verschil tussen versie 2.0 en 2.1 ?
Laatst gewijzigd door mhoutman op 10 sep 2018, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

jick
Pro
Pro

Bericht door jick » 10 sep 2018, 10:09

Dit is voor mij ook nieuws.. Ik heb een BF besteld die als het goed is deze week wordt afgeleverd, maar je hebt alleen keuze in de lengte en het soort veer, verder is een BF toch universeel?
ST1X 2018 ><>

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 10 sep 2018, 10:55

jick schreef:
10 sep 2018, 10:09
Dit is voor mij ook nieuws.. Ik heb een BF besteld die als het goed is deze week wordt afgeleverd, maar je hebt alleen keuze in de lengte en het soort veer, verder is een BF toch universeel?
Zadelpenlengte, zadelpendikte, materiaal (alu/carbon), veren.

Begin dit jaar is er een nieuwe uitgave van de BodyFloat op de markt gebracht. De "oude" BodyFloat 2.0 heeft een setback van ca. 24-28mm (afhankelijk van de gekozen veren). De nieuwe BodyFloat a.k.a. de Kinekt Seatpost 2.1 heeft een setback van ca.12mm.

Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=897
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

jick
Pro
Pro

Bericht door jick » 10 sep 2018, 11:16

Ah, dank voor de opheldering Stromeur! In dat geval zal het bij mij wel meevallen, ik heb idd de Kinekt 2.1 besteld. Ik wist niet dat de BF die relatief grote setback had.
ST1X 2018 ><>

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 10 sep 2018, 11:19

Dat heeft-ie inderdaad. Veel klanten waren hier niet zo blij mee en Cirrus Cycles heeft dit daarom aangepast bij de nieuwe versie.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Sven

Bericht door Sven » 10 sep 2018, 12:56

Ah, setback heet dat dus.

Ik zag op de verpakking twee mogelijkheden vermeld staan voor die setback en de mijne was het verst naar achteren, "vandaar dat ik wil ruilen"

Maar als die andere dus niet bestaat (ik ga nog even de verpakking checken) dan heeft dit berichtje geen zin...

Van de website:
Setback: 24-28mm
Kinekt Post is a 24-28mm setback, depending on tension setting.
A ‘0’ and/or multiple setback options are in the works!!

Plaats reactie