Te koop (gezien op 2ehands.be): Stromer ST2 wielen

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
BozZke
Runner-up | Forum Supporter
Runner-up | Forum Supporter

Te koop (gezien op 2ehands.be): Stromer ST2 wielen

Bericht door BozZke » 05 jul 2018, 20:02

Voor en achterwiel incl motor van stromer st2

https://www.2dehands.be/fietsen/fietsen ... 39442.html

Kornelito
Pro
Pro

Re: Gezien op 2ehands.be: Stromer ST2 wielen

Bericht door Kornelito » 06 jul 2018, 08:57

Vreemde combinatie om te verkopen zo zonder fiets... Van een gestolen exemplaar?
In bestelling: ST1-X (22" | Ocean | 983Wh)

Fietske
Expert
Expert

Re: Gezien op 2ehands.be: Stromer ST2 wielen

Bericht door Fietske » 06 jul 2018, 09:05

Kornelito schreef:
06 jul 2018, 08:57
Vreemde combinatie om te verkopen zo zonder fiets... Van een gestolen exemplaar?
De opmerking is legitiem … maar ben voorzichtig :idea:

Ik heb ook een extra set wielen. Ik had de kans een nieuw achterwiel met motor te kopen (uit opkoop failliete boedel met doos …. waar geen hele stromer in past :bj ) en een voorwiel heb ik (niet origineel, wel even goed :mrgreen: ) online gekocht.
Heel handig. Ik heb er grove mtb banden op gezet en ga ik licht mtb trajecten fietsen zet ik de wielen om.
Ook kon ik het voor de prijs niet laten met in mijn achterhoofd... wat als ooit de motor het begeeft ;) .

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Te koop (gezien op 2ehands.be): Stromer ST2 wielen

Bericht door Stromeur » 07 jul 2018, 21:30

Fietske schreef:
06 jul 2018, 09:05
Kornelito schreef:
06 jul 2018, 08:57
De opmerking is legitiem … maar ben voorzichtig :idea:
Niet mee eens. Die wielenset kan overal vandaan komen. Dat hoeft helemaal niks met diefstal te maken te hebben. Dat is slechts één van de opties en dan is het wel zo netjes richting de verkoper om de rest van de opties ook te vermelden in de vraag.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Kornelito
Pro
Pro

Bericht door Kornelito » 07 jul 2018, 22:19

Mij lijkt het gewoon heel vreemd. Ik kan me niet inbeelden hoe je aan een extra achterwiel inclusief motor geraakt. Mij doen er allerhande belletjes rinkelen als ik zo'n fiets 'in stukken' zie verschijnen op sites als tweedehands. Zeker niet beschuldigend naar de oorspronkelijke verkoper.. Maar ik mag toch duidelijk hier m'n vragen bij stellen, hoop ik?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 07 jul 2018, 22:48

Er is een verschil tussen iets vragen en iets suggereren ;)

Een wielenset zoals deze kan bijvoorbeeld afkomstig zijn van een Stromer die verder onbruikbaar is geworden, total loss verklaard na een ongeval of teruggevonden na diefstal (hebben we hier ook al eens meegemaakt). De Stromer kan van een opkoper komen die daarna de goede onderdelen te koop zet. Of er is iets vervangen onder service en de eigenaar heeft de oude set gehouden, omdat-ie het gewoon nog prima deed (of nadien alsnog heeft hersteld, wat Stromer niet doet maar een goeie technicus echt wel kan). Er loopt bijvoorbeeld nu een topic in het ST1 forum waarbij iemand serieuze, en naar mijn idee legitieme, vragen stelt bij de vervangen van de compete motor na een batterij-foutmelding.

Het is nu nog redelijk zeldzaam om tweedehands Stromer onderdelen aangeboden te zien. Maar hoe meer Stromers er op de markt komen, des te vaker zul je ook dit soort onderdelen tweedehands tegen komen.

Ik ga liever niet uit van het slechtste in de mens, maar als je vraagtekens hebt bij iets wat online te koop wordt aangeboden zou ik zeggen: vraag het aan de verkoper zelf en als je het antwoord niet vertrouwt: gewoon niet kopen.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Kornelito
Pro
Pro

Bericht door Kornelito » 07 jul 2018, 22:58

Mijn excuses om zo 'pessimistisch' over te komen. Je hebt gelijk, er zijn dus inderdaad wel manieren om aan zo'n achterwiel te komen. Misschien moet ik ook wat minder het slechte in m'n medemens gaan zien :). M'n elektrische minifiets is vorige week gestolen. Misschien daarom dat ik direct die piste bewandelde. Een gestolen Stromer op z'n geheel ga je waarschijnlijk niet direct vinden.. Want die zijn gelukkig traceerbaar.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 07 jul 2018, 23:05

Kornelito schreef:
07 jul 2018, 22:58
M'n elektrische minifiets is vorige week gestolen. Misschien daarom dat ik direct die piste bewandelde.
Ah nee toch, wat erg... Ze moeten gewoon van je spullen afblijven.
Maar dan snap ik echt helemaal dat dit het eerste is waar je aan dacht. Dat zou ik ook hebben. Dank voor je toelichting.

En sterkte met de afhandeling. Ik hoop dat je tegen diefstal bent verzekerd, maar balen blijft het sowieso...

Kornelito
Pro
Pro

Bericht door Kornelito » 07 jul 2018, 23:33

Verzekerd was hij niet meer. Heb er 4 jaar plezier aan gehad. Reden om te vernieuwen, maar toch. Er zijn camerabeelden van. Hopelijk vinden ze de daders. Enfin, sorry voor off topic te gaan :)

Lamkram
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

Bericht door Lamkram » 08 jul 2018, 09:56

Even zomaar een vraagje tussendoor. Zo’n achterwiel, is die niet gekoppeld met de Omni. Ik bedoel dan, kan je zomaar een ander achterwiel in je Stromer zetten? Wanneer mijn fiets bv gestolen wordt en ik heb hem via de Omni op slot gedaan, kan dat wiel dan zomaar in een ander frame gemonteerd worden?

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Gesloten