Gezocht: Stromer ST2 of ST2s

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
Fietske
Expert
Expert

Re: Gezocht: Stromer ST2 of ST2s

Bericht door Fietske » 17 mei 2018, 12:02

werkelijk :roll: , wat een kluns van een dealer.
Het is niets meer dan een stekkerblok met een bout bevestigen. Daarvoor zul je een gaatje moeten boren en eventueel schroefdraad tappen :bu: ...tjonge. Als hij dat al niet kan ... zou ik em niet aan een fiets laten sleutelen.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 17 mei 2018, 12:48

Hieronder vind je foto's van een Redshift Shockstop gemonteerd op een ST2 S:

viewtopic.php?f=9&t=117&hilit=verende+s ... =110#p4558

Als de dealer waar je de ST2 S wil kopen de modificatie niet wil of kan uitvoeren, zoek dan een andere leverancier voor de Redshift die hem er wel op wil/kan zetten, of bijvoorbeeld de Redshift kan leveren met het tapgaatje erin gemaakt. In Herveld kunnen ze deze mod in ieder geval uitvoeren.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stroompje
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Stroompje » 17 mei 2018, 20:29

Bedankt voor jullienadviesen.
Ik lees ook dat met de shockstop de lamp natuurlijk ook meeveert en wellicht aan de hoge kant kan staan.
Stromeur hoe is jou ervaring hiermee?
Onrustig? Verblinden?
Peter
2 Stromer ST2 sinds 2014. Bodyfloat. Spurcycle.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 17 mei 2018, 20:36

Ik heb geen Shockstop, dus hier heb ik geen ervaring mee. (Ik heb een geveerde voorvork en daar speelt dit niet bij.) Van wat ik gelezen heb van Shockstop gebruikers is dat de lichtbundel inderdaad mee op en neer veert. Als je ervoor zorgt dat de koplamp in de hoogste stand van de Shockstop niet verblindt, dan kan het in ieder geval geen kwaad voor andere weggebruikers.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stroompje
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Stroompje » 18 mei 2018, 19:54

Haalo allen,

zoals in de OP aangegeven zijn we op zoek naar een ST2 of ST2s voor onze zoon, die enkel e reis ca. 40 km woon werkverkeer met een Stromer wil gaan doen.
Inmiddels hebben we, deels door jullie informatie op deze post enkele goede aanbiedingen.
Bij de discussie over de keuze is er een waar nogal wat wordt beweerd wat me minimal verbaast(zie o.a. bovenstaande door een FM verkondigde "fabel" over de Shockstop montage op een ST2s).
Eigenlijk willen we dit weekeinde onze beslissing nemen.

Er is feitelijk nog een punt waar we meer duidelijkheid over willen hebben.

Het ST2s wiel is steviger, anders gespaakt, en de bewering van een van de FM's is dat de ST2s vergeleken met een ST2 stugger is (referentie wordt gemaakt naar een "stuiter fiets").
Heeft iemand van jullie ervaring (dus met dezelfde banden en dezelfde zadelpen) van het veer gedrag van de ST2s wielen vergeleken met een ST2?
Praktijk ervaring zou wel erg welkom zijn omdat we niet alle opties meer kunnen uitproberen.
Bedankt.
2 Stromer ST2 sinds 2014. Bodyfloat. Spurcycle.

Fastedde
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Fastedde » 18 mei 2018, 22:37

Een shockstop monteren kan je ook zelf als je handig bent, en een FM moet dit zeker kunnen, ik heb m vooraf goed afgetekend, voorgeboord en daarna draad getapt.

Hier mijn montagefoto:
B4BC8E5B-DD89-4388-8E81-085F838AA114.jpeg
B4BC8E5B-DD89-4388-8E81-085F838AA114.jpeg (732.18 KiB) 433 keer bekeken
ADED75B8-797B-4CE2-81A1-980517F23B27.jpeg
ADED75B8-797B-4CE2-81A1-980517F23B27.jpeg (816.61 KiB) 433 keer bekeken
+ST2S and n-joying it to the max...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 18 mei 2018, 22:45

Stroompje schreef:
18 mei 2018, 19:54
Bij de discussie over de keuze is er een waar nogal wat wordt beweerd wat me minimal verbaast(zie o.a. bovenstaande door een FM verkondigde "fabel" over de Shockstop montage op een ST2s).
Deze dealer wil kennelijk niet zelf gaten boren in een alternatieve stuurpen. Een fabel zou ik het niet willen noemen. Het is maar net hoe ver een dealer wil gaan met modificeren. Vergeet niet dat wij als eindgebruikers een vlekkeloze garantie eisen en dat alleen al het vervangen van de stuurpen officieel leidt tot verlies van garantie (én garantie op je eigen veiligheid). Dit omdat je een officieel Stromer-onderdeel vervangt door een niet-officieel onderdeel en daar ook nog eens in gaat (of laat) boren.

Mijn eigen dealer plaatst om die reden ook liever geen Shockstop op de ST2 S, al zeggen ze dat het in principe wel kan, terwijl een andere dealer met hetzelfde gemak doet wat Fastedde zelf heeft uitgevoerd. Het is gewoon een verschil in visie en werkwijze en voor allebei valt wat mij betreft iets te zeggen. Hoe ver ga je voor de klant en op welk punt wil je een klant in bescherming nemen door de garantievoorwaarden van Stromer aan te houden?
Stroompje schreef:
18 mei 2018, 19:54
Het ST2s wiel is steviger, anders gespaakt, en de bewering van een van de FM's is dat de ST2s vergeleken met een ST2 stugger is (referentie wordt gemaakt naar een "stuiter fiets").
De wielen onder beide Stromers zijn prima, die op de ST2 S zijn wel van hogere kwaliteit. Ik durf je zo niet te zeggen of er een voelbaar verschil is in het opvangen van klappen door het wegdek. Maar áls dat al zo is, dan zal dit eenvoudig te compenseren zijn door aanpassing van de bandendruk, want daar kun je echt een heleboel mee doen.

Fastedde
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Fastedde » 18 mei 2018, 22:45

@Stroompje

Ik heb een ST2 gehad en rijdt nu een ST2S
De ST2 had een geveerde voorvork en op de Es heb ik nu een Shockstop gemonteerd.

Beide fietsen fietsen formidabel en een echt verschil in wielen kan ik niet merken, enkel banden hebben verschil.
De vering moet ik eerlijk zijn, met de Shockstop is de lamp in de stad n beetje onrustig, maar niet storend.

Ik vindt persoonlijk de looks vd geveerde voorvork niet bij de Es passen en zal m dus niet gaan plaatsen. Vering van de voorvork is beter, maar de shockstop is in mijn beleving wat soepeler, de grote gaten ind e weg blijven bij beide bestaan. Ik heb echter geen voorkeur, beide zijn goed..

De Es is in het geheel echter nog meer Stromer....
+ST2S and n-joying it to the max...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 18 mei 2018, 22:51

Oh ja, ik heb dus een ST2 S met geveerde voorvork en toevallig heb ik vandaag een ritje gemaakt op een ST2 zonder voorvering. De eigenaar heeft Continental Contact Plus City banden op zijn ST2 gelegd en de bandendruk was wat lager dan die op mijn Es: zijn ST2 reed serieus als een zonnetje!

Extra voorvering is erg prettig. Dat vind ik nog steeds en ik zou het niet willen missen. Maar juist dankzij de perfect afgestelde bandendruk (en waarschijnlijk ook goeie bandenkeus) viel het gebrek aan comfort op zijn ST2 mij reuze mee. Ik weet zeker dat een eventueel voelbaar verschil in velg vlekkeloos kan worden weggepoetst met vogelen met de bandendruk.

Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Stromend » 19 mei 2018, 08:28

Stroompje schreef:
17 mei 2018, 11:52
Hallo allen,

Ik heb een overjarige ST2s op het oog (2017).
Kan daar een Shockstop op. Een dealer beweert namelijk dat door de stekkertjes op het stuur het een hele modificatie is.
Ik kan me niet voorstellen dat dit door een van jullie al niet gedaan is.
Dank voor jullie informatie.
De dealer die ik je voorstelde heeft dit voor mijn ST2s geregeld. Zit prima.

Plaats reactie