Te Koop (op Marktplaats): Stromer ST2s in nieuwstaat

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
FreddyH
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Te Koop (op Marktplaats): Stromer ST2s in nieuwstaat

Bericht door FreddyH » 25 apr 2018, 00:12

Cool! En ik maar denken dat een ST2s gewoon een ST2 was maar dan met elektrisch schakelen en een betere koplamp :shock:
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 25 apr 2018, 11:00

- Elektrisch schakelen
- Betere koplamp
- Remlicht (de ST2 S was in 2017 nog het enige model dat dit had, vanaf 2018 hebben alle Stromers een remlicht vanwege de nieuwe typegoedkeuring)
- Standaard de grootste accu (983Wh)
- Clean cockpit
- In 2017 Continental Top Contact II banden (versus Schwalbe Big Bens op alle andere 2017 Stromers)
- Magura MT5 Next-e remmen
- Betere motorprestaties dan de ST2 (softwarematig)

Als je de meerwaarde van de duurdere afmontage zou optellen bij de prijs van de ST2, dan kom je nog niet aan de prijs van de ST2 S. De ST2 S is naar verhouding dus wel een behoorlijk dure fiets voor wat je er op basis van de duurdere onderdelen voor krijgt (al kost dat elektronisch schakelen wel een klein vermogen). Je betaalt bij de ST2 S zeker ook wat extra voor het mogen bezitten van het topmodel.

Ik denk dat de ST5 wat dat betreft beter gepositioneerd is dan de ST2 S, want dat is echt een compleet nieuwe fiets. Ik noem de Es altijd een ST2 on steroids.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 25 apr 2018, 11:20

Vergeet ook niet het Fi'zi:k zadel en de 3 jaar garantie i.p.v. 2...
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 25 apr 2018, 11:39

Oooh ja!
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Paultje
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Paultje » 25 apr 2018, 13:30

Het zou mij niet verbazen als enkele lucky bastards al begin mei de fiets geleverd krijgen. Iets met vuur, afstand en warmte. :mrgreen:
Jij wel weer Chris !!!

Ik heb gehoord eind Mei :av :bu: :bu:
:bp: Stromer st2s 20 inch, bodyfloat, spank pedalen, spurcycle zwart, woon-werk 30km, regio Amsterdam

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 25 apr 2018, 13:44

Paultje schreef:
25 apr 2018, 13:30
Jij wel weer Chris !!!
Zo dicht zit ik ook weer niet bij het vuur, ik bedoelde medewerkers van Stromer, zakelijke relaties, belangrijke dealers... Zo lucky acht ik mezelf ook niet. :bh:

mhoutman
Expert
Expert

Bericht door mhoutman » 25 apr 2018, 19:45

Mountainmac schreef:
24 apr 2018, 19:56
Stromeur schreef:
24 apr 2018, 13:55
Die Es op de MP advertentie ziet er keurig uit zeg. Ik ben benieuwd wie ermee aan de haal gaat.
Zien we dit als koopje dan? Bijna uit de garantie voor 6K? Km's en staat natuurlijk interessant, maar zonder garantie toch een no go? Wellicht heb ik wat te veel 'blij met mijn garantie' topics gelezen op dit forum.
Volgens mij zit er 3 jaar garantie op de(ze) ST2s, dus je hebt nog even :)

Mountainmac
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Mountainmac » 25 apr 2018, 19:59

3 jaar is idd een sterk pro argument, de fiets ziet er erg goed uit. De advertentie is ondertussen ook aangepast nu incl. garantietermijn. Prijs ook nog wat gezakt.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 25 apr 2018, 22:49

Wegens overstap naar een ST5 biedt ik mijn ST2s te koop aan. De fiets verkeerd in absolute nieuwstaat! Slechts 1.030 km gelopen.
Soms zijn die advertenties gewoon leuk om te lezen. Of het ook helpt bij de verkoop is echter de vraag. Ik lees altijd dwars door de tekst heen en pik dan onderweg wat woorden eruit: overstap, verkeerd, gelopen... en pats je hebt zo ten onrechte een negatief beeld van een wellicht perfecte Es.

Prijs verlagen is ook niet handig... zo nodig je geïnteresseerden uit om nog wat langer te wachten want misschien zit je wel zo hoog dat de prijs nog wel wat lager kan. Door aan te geven dat je de ST5 gaat kopen vertel je eigenlijk dat je een beter product wilt en indirect dat het te verkopen product voor jou minder waard is.

Als het om verkopen gaat mag je best een beetje liegen. In plaats van 1.030 km heeft die fiets in ieder geval ook 990 km gereden en die 40 km verschil kan met een paar proefritjes verklaard worden, want er zijn best wat geïnteresseerden... Verder had ik verteld dat ik de fiets door persoonlijke omstandigheden al een half jaar niet meer hebt kunnen gebruiken, dat geeft gelijk een goede verklaring voor het lage kilometrage en een begrijpelijke reden voor verkoop. :d3:

Afgezien daarvan... hoe kun je nu 1.030 km rijden met een Es in bijna 2 jaar tijd??? Dat is 47 km per maand waar een Es-rijder dat wekelijks haalt of zelfs bijna dagelijks. En wat moet je met een krankzinnig dure ST5 als je zo weinig fietst?

mhoutman
Expert
Expert

Bericht door mhoutman » 26 apr 2018, 21:26

Ik snap het bovenstaande niet helemaal :?

Dat er nou eenmaal verschillende Stomer bezitters zijn dat moge toch duidelijk zijn. De een koopt een fiets om op te fietsen maar ik ken ook iemand die ongezien een ST5 heeft besteld gewoon 'om naar te kijken'. Heerlijk toch, eigenlijk wel jammer ja...maar omdat het kan :)

Gesloten